دنیل ریکاردو به تیم فرمول یک رنو پیوست

تیم فرمول یک رنو اسپورت اعلام کرد که دنیل ریکاردو از فصل ۲۰۱۹ برای این تیم در مسابقات جهانی رانندگی خواهد کرد و قرار است که با هم تیمی جدید نیکو هالکنبرگ باشد.
دنیل ریکاردو به تیم فرمول یک رنو پیوست
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۲ فرمول یک

تیم فرمول یک رنو اسپورت اعلام کرد که دنیل ریکاردو از فصل ۲۰۱۹ برای این تیم در مسابقات جهانی رانندگی خواهد کرد و قرار است که با هم تیمی جدید نیکو هالکنبرگ باشد.

قرارداد دنیل ریکاردوی بیست و نه ساله که متولد شهر پرت استرالیا است با تیم فرمول یک رنو اسپورت به مدت دو فصل خواهد بود. وی پیش از این عضو تیم رد بول بود و با خودروهای آنها در مسابقات فرمول یک رانندگی می کرد. ریکیاردو در فصل حاضر مسابقات با دوبار قهرمانی در گرند پری های چین و موناکو و چهار بار ناکامی در گرند پری های بحرین، آذربایجان، اتریش و آلمان با امتیاز ۱۱۸ در رده‌ی پنجم جدول کلی رقابت‌ها ایستاده است.

دنیل ریکاردو تاکنون ۷ بار برنده مسابقات گرند پری بوده است و ۲۹ بار هم بر روی سکو قرار گرفته است. وی پیش از این سابقه همکاری باخانواده رنو را نیز داشته است چرا که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ راننده جوانان رنو بوده و همچنین از سال ۲۰۱۴ با ماشین هایی که از موتور ساخت رنو استفاده می کرده اند در مسابقات جهانی فرمول یک شرکت داشته است.

جروم استول، رئیس مسابقات رنو اسپورت درباره این قرارداد می گوید: " رنو تصمیم گرفته است تا برای نبرد بر سر قهرمانی مسابقات فرمول یک به این مسابقات بازگردد. امضای قرارداد با دنیل ریکاردو بک فرصت بی نظیر برای گروه رنو در راه دستیابی به این هدف بود و نباید که از دست می رفت. ما ورود دنیل به تیم رنو را خوش آمد می گوییم."

سیریل ابی تبول مدیر تیم نیز در این مورد می گوید: " امضای قرارداد با دنیل ریکاردو نشان دهند جدیت تیم فرمول یک رنو اسپورت برای شتاب دادن به فرایند پیشرفت تیم در این مسابقات است. به علاوه این کار به منزله به رسمیت شناختن کارهایی است که در دو و نیم فصل گذشته با موفقیت به اتمام رسیده اند. بدون تردید استعداد و شایستگی دنیل یک دستاورد بزرگ برای تیم رنو است. تیم رنو باید با تحویل بهترین خودروی ممکن به دنیل سپاسگزار اعتقاد وی به تیم ما باشد. ما غرور و البته تواضع ورود او به تیم در حال رشد رنو را تبریک می گوییم."

دنیل ریکاردو نیز درباره قرارداد جدیدش با تیم رنو برای دو فصل آتی مسابقات جهانی فرمول یک گفت: " این شاید یکی از سخت ترین تصمیماتی بود که من تا به حال در طول دوران حرفه ای خودم گرفته ام. اما فکر می کنم زمان آن رسیده بود تا چالش جدید و تازه ای داشته باشم. می دانم که راه زیادی در پیش است تا به رنو اجازه دهد که به هدف خود برای رقابت در بالاترین سطح مسابقات دست یابد اما به شخصه تحت تاثیر پیشرفت آنها در دو سال گذشته قرار گرفته ام و این را نیز می دانم هر زمانی که رنو در مسابقات بوده در نهایت برنده شده است. امیدوارم بتوانم در این مسیر به آنها کمک کنم و عضو موثری در داخل و خارج پیست برای تیم باشم."

منبع: رنو


کلید واژه ها: رنو اسپورت فرمول یک دنیل ریکاردو