حضور مهد کودک سیار رنو و انجمن حمایت از حقوق کودکان در مناطق زلزله زده کرمانشاه

همزمان با انجام مطالعات مورد نیاز توسط انجمن حمایت از حقوق کودکان، شرکت رنو پارس اقدام به خرید یک دستگاه مینی بوس کرد و فرایند تغییر کاربری آن به "مهد کودک سیار" بلافاصله شروع شد.
حضور مهد کودک سیار رنو و انجمن حمایت از حقوق کودکان در  مناطق زلزله زده کرمانشاه
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۲ اخبار رنو

بیست و یکمین آبان ماه سال ۹۶ زلزله ۷.۳ ریشتری شدیدی استان کرمانشاه را لرزاند و علاوه بر صدها کشته و مجروح شمار زیادی بی سر پناه بر جای گذاشت. همزمان با وقوع این زلزله امدادرسانی به زلزله زدگان از اقصی نقاط کشور شروع شد.

مهد کودک سیار رنو

در میان آسیب دیدگان زلزله تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان قرار داشتند که در آن روزها و همینطور ایام پس از وقوع زلزله علاوه بر نیازهای روزمره از نظر روحی و روانی هم احتیاج به کمک و امدادرسانی داشتند. به همین منظور شرکت رنوپارس در راستای مسئولیت های اجتماعی خود ایده ای را با هدف کمک به کودکان مناطق زلزله زده شکل داد.

این شرکت با تکیه بر تجارب گذشته در پروژه هایی از قبیل "بچه ها و خیابان" که بر آموزش نکات ترافیکی به کودکان تاکید داشت، این بار با انجمن حمایت از حقوق کودکان که یکی از حرفه ای ترین، مجرب ترین و قدیمی ترین انجمن های مردمی در خصوص کمک به کودکان است وارد مذاکره شد و به این ترتیب ایده ایجاد یک مهد کودک به پیشنهاد انجمن مذکور شکل گرفت.

مهد کودک سیار رنو

پس از بررسی های اولیه و برگزاری جلسات متعدد و به علت وسعت فاجعه و تعداد زیاد کودکان آسیب دیده و همچنین امکانات اندک برای رفت و آمد کودکان ایده "مهد کودک" به "مهد کودک سیار" تغییر کرد تا کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

از آن جایی که این انجمن سابقه ای درخشان و طولانی در کمک به افراد آسیب دیده دارد، نهایتاً این مذاکره به همکاری و عقد قراردادی دو جانبه در راستای ایجاد فضایی مناسب تر منجر شد.

در همان روزهای اولیه انجمن حمایت از حقوق کودکان با حضور در منطقه علاوه بر کمک رسانی های اولیه، اقدام به مطالعه نیاز ها و شرایط لازم برای تحقق طرح مهد کودک سیار کرد.

همزمان با انجام مطالعات مورد نیاز توسط انجمن، شرکت رنو پارس اقدام به خرید یک دستگاه مینی بوس کرد و فرایند تغییر کاربری آن به "مهد کودک سیار" بلافاصله شروع شد.

با توجه به نیاز های منطقه، به روز ترین تجهیزات مورد نیاز برای یک مهد کودک سیار و همچنین تجهیزات مورد نیاز از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی لازم و تجهیزات صوتی و تصویری در مینی بوس نصب شد و محیط داخلی آن از کاربری" مسافربری" به کاربری "مهدکودک سیار" با همکاری پلیس محترم راهور ناجا تغییر یافت.

همچنین برای تامین امنیت و سلامت جسمی و روحی کودکان و همچنین به منظور نظارت مستقیم و بی وقفه بر نحوه عملکرد مهدکودک، دوربین هایی مدار بسته با قابلیت انتقال داده از فواصل طولانی در مینی بوس مذکور نصب و راه اندازی شد.

همزمان با این رخداد، انجمن حمایت از حقوق کودکان با تلاش های بسیار زیاد بستر لازم به منظور حضور مینی بوس در مناطق زلزله زده را فراهم کرد و با حمایت مالی شرکت رنو پارس اقدام به خرید اقلام مورد نیاز برای سرگرمی و آموزش کودکان و همچنین استخدام مربی ماهر و راننده باتجربه نمود.

مهد کودک سیار رنو

با همکاری دلسوزانه انجمن حمایت از کودکان و تلاش بی وقفه شرکت رنو پارس مشکلات یکی پس از دیگری رفع شد و در نهایت مهد کودک سیار برای بهره برداری آماده گردید.

حوزه فعالیت مهدکودک سیار، مناطق زلزله زده "سر پل ذهاب" و روستاهای حومه آن مانند "ناوه فره"، "قورچی باشی" و "کانی عزیز" هستند که با مساعدت فرمانداری و بخشداری محترم سر پل ذهاب تمام مقدمات لازم برای فعالیت هرچه بهتر مهدکودک در منطقه مهیا گردید.

آنچه که واضح است کمک به کودکان محروم زلزله زده در راستای بهبود سطح آموزش و فراهم کردن سرگرمی آنان در شرایط نامناسب منطقه هدف اصلی این پروژه است که با تلاش های بی وقفه محقق شد.

پروژه مهدکودک سیار یک برنامه بلند مدت و رایگان است و امید آن می رود که شرایط برای ادامه فعالیت مستمر آن در مناطق محروم با همکاری کلیه دست اندرکاران مرتبط فراهم شود.


کلید واژه ها: مسئولیت های اجتماعی رنو مهد کودک سیار رنو