سورپرایز رنو برای نمایشگاه خودروی مسکو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه قرار است با دست پر به نمایشگاه خودروی مسکوی روسیه که روز بیست و نهم آگوست آغاز می شود برود.
سورپرایز رنو برای نمایشگاه خودروی مسکو
۰۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۱ رنوکار

شرکت خودروسازی رنو فرانسه قرار است با دست پر به نمایشگاه خودروی مسکوی روسیه که روز بیست و نهم آگوست آغاز می شود برود. بنا بر اعلام این شرکت خودروی جدید و متمایز رنو در کلاس خودروهای کراس اوور "رنو آرکانا ( Renault ARKANA )" نام گذاری شده و قرار است در این نمایشگاه به علاقمندان ارائه شود.

رنو آرکانا

ریشه این نامگذاری را باید در زبان لاتین پیدا کرد؛ نام آرکانا از کلمه لاتین " ARCANUM" به معنای راز بر گرفته شده است که قرن ها برای نشان دادن وقایع و پدیده هایی با اهمیت خاص مورد استفاده قرار گرفته است. نام آرکانا تاکید بر خاص و متمایز بودن این کراس اوور رنو و جذابیت خارق العاده آن است. مفهوم رنو آرکانا با رمز و راز، جذابیت و پیشگام بودن همراه است.

رنو آرکانا آماده است که به لطف طراحی خاص خود کلیشه بازار خودروهای SUV را شکسته و حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد. این خودرو قرار است تابستان امسال در ابتدا به صورت خودروی نمایشگاهی در روسیه عرضه شود و پس از آن در سال ۲۰۱۹ برای خرید به بازار ارائه گردد. به علاوه اینکه رنو برنامه دارد تا به سرعت این خودروی کراس اوور جدید خود را در دیگر کشورهای جهان نیز ارائه کند.

رنو آرکانا

رنو تصویری از این خودرو را نیز به صورت رسمی منتشر کرده است البته پیش از این نیز تصاویری به صورت پنهانی از رنو آرکانا در حال انجام تست های مختلف گرفته شده بود. در تصویر منتشر شده توسط رنو در صندوق عقب رنو آرکانا دیده می شود و طراحی چراغ عفب نیز قابل مشاهده است و آنچه از این تصویر برداشت می شود شباهت زبان طراحی چراغ عقب رنو آرکانا به طراحی رنو مگان است. چراغ عقب تقریباً در تمام طول در ادامه دارد و در وسط آن لوگوی کرومی رنو به چشم می خورد.

با این حال از این تصویر نمی توان به اطلاعات دقیقی درباره ظاهر رنو آرکانا پی برد اما تصاویر گرفته شده پنهانی از زمان تست این خودرو این حدس و گمان را تقویت کرده که ظاهر کلی خودرو به طراحی خودروهای مانند بی ام و X4 و مرسدس GLC Coupe نزدیک است.

رنو آرکانا

علی رغم این شباهت کلی اما به نظر می رسد که رنو آرکانا از نظر ابعاد کمی کوچکتر از رقبای مطرح آلمانی خود است و از این نظر به رنو کجار نزدیک باشد. برخی پیش بینی کرده اند که طراحی جلو پنجره رنو آرکانا هم ژن های طراحی رنو کجار را در خود داشته اما ارتفاع این خودرو کمی بیشتر از مدل دیگر باشد. احتمال می رود که رنو در داخل این خودرو همانند دیگر محصولات خود از صفحه نمایش لمسی در مرکز کنسول که مجهز به سیستم اطلاعاتی – سرگرمی این شرکت نیز هست استفاده کند.

رنو آرکانا

با توجه به اینکه این خودرو قرار است در ابتدا در بازار روسیه عرضه شود می توان اتنتظار داشت برچسب قیمتی بالایی نداشته باشد. به هر حال باید بی صبرانه منتظر بمانیم تا رنو به صورت رسمی از این محصول جدید خود رونمایی کند.

منبع: رنو


کلید واژه ها: کراس اوور رنو رنو آرکانا