رنو از کراس اوور جدید خود در مسکو رونمایی کرد

همانطور که پیشتر هم در خبرها آمده بود رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو از یک محصول جهانی رونمایی کرد.
رنو از کراس اوور جدید خود در مسکو رونمایی کرد
۰۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۳:۵۲ رنوکار پر بازدیدها

همانطور که پیشتر هم در خبرها آمده بود رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو از یک محصول جهانی رونمایی کرد. این محصول رنو آرکانا نام دارد و خودرویی در کلاس کراس اوورهای کوپه است. این محصول جدید رنو که ترکیبی از ظرافت و استحکام است نماینگر یک وسیله نقلیه جدید با جاه طلبی‌های جهانی رنو است. البته به گفته مدیران رنو محصول معرفی شده در این نمایشگاه یک خودروی نمایشی است اما قرار است که خودروی نهایی که به تولید انبوه خواهد رسید تا حد زیادی به همین خودرو شبیه باشد.

رنو آرکانا


این خودرو که در حال حاضر به عنوان یک خودروی نمایشگاهی به مسکو آورده شده است محصولی متمایز در کلاس خودروهای کراس اوور کوپه است که بنا بر انتظارات فزاینده و متنوع خریداران خودروهای SUV طراحی شده است. نوع طراحی این خودرو و منحنی‌ها به کار گرفته شده در طراحی خودرو حالت اسپورت و جذابی به آن داده است. انحنای به کار رفته بر روی سقف خودرو حس یک خودروی کوپه را منتقل می‌کند و این در حالی است که بدنه عضلانی و بلند آن یادآور خودرهای شاسی بلند است.

رنو آرکانا


همچنین مهندسین طراح رنو در این محصول جدید از زبان طراحی جدید رنو که در محصولاتی همچون رنو کولیوس، رنو مگان و رنو تالیسمان نیز استفاده شده است بهره برده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو با فرم حرف C، چراغ‌های بزرگ LED جلو و همچنین چراغ‌های کشیده شده بر روی در صندوق عقب خودرو از جمله المان‌های این زبان طراحی تازه هستند. رنو آرکانای نمایش داده شده در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو به رینگ‌های ۱۹ اینجی مجهز شده است و دو خروجی اگزوز آن نمای زیبای عقب خودرو را دو چندان کرده است.

رنو آرکانا


رنو آرکانا تعادلی فوق العاده میان وقار خودروهای سدان و استحکام خودروهای SUV است. رنو این خودرو را برای برآورده کردن انتظارات و کارکردهای مختلف از یک خودرو مانند سواری در شهر، خارج از شهر و مسافرت‌های طولانی طراحی و در مرحله تولید قرار داده است.

لورن ون دن آکر، ریاست بخش طراحی گروه رنو درباره رنو آرکانا می‌گوید: " رنو آرکانا یک کراس اوور کوپه شاخص است که توانسته تعادل میان ظرافت و زیبایی سدان و قدرتمندی و صلابت یک خودروی شاسی بلند را همزمان داشته باشد. ما با سلیقه فرانسوی نشانه‌های خاص رنو مانند طراحی قوی، قدرت و احساس را در آرکانا قرار داده‌ایم."
شرکت خودروسازی رنوی فرانسه مطابق برنامه راهبردی Drive the Future خود قصد دارد تا رنو آرکانا را از سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند. قرار است این خودروی جدید به صورت جهانی به بازار آمده و فروخته شود و می‌تواند به توسعه جهانی گروه رنو به عنوان یک خودروساز مطرح بین المللی کمک شایانی داشته باشد. قرار است بازار روسیه اولین بازاری باشد که رنو آرکانا در آن تولید و به فروش برسد؛ این اقدام در راستای برنامه‌های گروه رنو برای تقویت برند رنو در روسیه به عنوان یکی از بازارهای کلیدی این گروه خودروسازی است.


نیکولا ماره، مدیر منطقه اوراسیای رنو نیز درباره این خودرو می‌گوید: "ایده ابداع این خودرو از روسیه آمده است و این پروژه نیز با مشارکت قدرتمند تیم رنو روسیه انجام گرفته است. آرکانا قرار است که خواسته مشتریان روسی و علاوه بر آن تمام خریداران رنو در سرتاسر جهان را برآورده سازد و بتواند گروه رنو را بیش از پیش در جهت دستیابی به رشد هدفگذاری شده در برنامه Drive the Future همراهی کند.
پیش بینی می‌شود رنو آرکانا به موتورهایی ۱.۳ تا ۲.۵ لیتری توربو و جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک ایکس ترونیک و یا هفت سرعته دو کلاچه مجهز باشد. همچنین انتظار می‌رود رنو آرکانا در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش باشد.

 


کلید واژه ها: رنو آرکانا Renault ARKANA