آینده را با رنو کپچر کشف کنید

رنو کپچر مفهومی دومین طرح از شش خودروی مفهومی است که نظر رنو را درباره خودروهای آینده به نمایش گذاشته است؛ خودروی مفهومی اول رنو دزیر ( DeZir ) نام داشت. طراحی این خودرو زیر نظر لارنس وان دن آکر انجام شده است.
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰ رنوکار سبک رنو ویدئوها پر بازدیدها

رنو کپچر یکی از خودروهای محبوب رنو در دسته کراس اوورهای شهری است که از زمان تولید خود توانسته است به محبوبیت زیادی در دنیا دست پیدا کند. طراحی جوان پسند در کنار امکانات و تجهیزات به کار رفته در این خودرو و هزینه تعمیر و نگهداری پایین از عوامل این محبوبیت هستند. رنو کپچر در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد و از آن زمان تاکنون در بازارهای مختلف دنیا به فروش رسیده است. شرکت رنو اما برنامه‌هایی برای آینده این محصول خود دارد و این را باید از خودروی مفهومی کپچر درک کرد. خودروی مفهومی رنو کپچر توسط رنو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ نمایش داده شد.

رنو کپچر

رنو کپچر مفهومی دومین طرح از شش خودروی مفهومی است که نظر رنو را درباره خودروهای آینده به نمایش گذاشته است؛ خودروی مفهومی اول رنو دزیر ( DeZir ) نام داشت. طراحی این خودرو زیر نظر لارنس وان دن آکر انجام شده است.

رنو دزیر ( DeZir ) به عنوان اولین خودروی مفهومی این شرکت نمایانگر مفهوم "عاشق شدن" بود. حال مهندسین رنو در زبان طراحی خودروی مفهومی کپچر به دنبال نمایش دومین مرحله چرخه زندگی هستند: که دو انسان دنیا اطراف خود را کشف کنند.

رنو کپچر

خودروی مفهومی رنو کپچر در طراحی متناسب و منحنی های سیال خود به دنبال تحرک و سبکی است و در عین حال می‌خواهد نشانه‌های همه جانبه قدرنمند و عضلانی خود را نیز به نمایش بگذارد. در طراحی رنو کپچر همانند DeZir ، زاویه‌ها، گوشه‌ها و خطوط به شیوه‌های لذت بخش و طبیعی دست یافته‌اند. منابع اصلی الهام گیری برای طراحی بیرونی رنو کپچر، ورزشکاران و ورزش‌های پر خطر و هیجانی بوده‌اند؛ ورزش‌هایی که در آنها با تجهیزاتی مانند کلاه، دستکش و سایر ابزار محافظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجهیزاتی که ترکیب تکنولوژی پیشرفته با پیچیدگی و سبکی است.

نمای جلوی خودروی مفهومی رنو کپچر دارای هویتی تازه ای شده است که پیش از این در خودروی مفهومی رنو دزیر ارئه شده بود. این زبان طراحی به کار رفته در جلوی رنو کپچر مانند رنو دزیر بر اساس لوگوی بزرگ رنو است که به صورت عمودی در یک سطح با رنگ تیره قرار گرفته است. در کنار این طراحی زیبا گلگیرهایی با رنگ مات قرار گرفته‌اند که زیبایی بصری طراحی رنو کپچر مفهومی را دو چندان می‌کنند. همچنین چراغ‌های LED به کار رفته در بدنه که نشانگر جهت مسیر حرکت خودرو هم هستند به این زیبایی طراحی خودرو افزوده است.

رنو کپچر

رنو کپچر نه تنها تحسین بیننده را به خاطر ظاهر زیبایش بر می‌انگیزد بلکه یک خودروی کارآمد و همه کاره است. زمانی که سقف متحرک رنو کپچر کنار برود چارچوب فیبر کربن آن به نمایش گذاشته می‌شود، رنو کپچر با این قابلیت می‌توانند یک خودروی کانورتیبل یا یک خودروی آفرود باشد. ظاهر اسپورت رنو کپچر مفهومی با وجود درهای پروانه‌ای و لاستیک‌های بزرگ نصب شده بر روی رینگ‌های سیاه و سفید ۲۲ اینچ پر رنگ تر شده است.

کار طراحی بدنه رنو کپچر مفهومی با سایه نارنجی تیره و سایه طیف‌های مختلف به کار رفته در داخل و خارج خودرو بیشتر چشم‌ها رو خیره می‌کند.

رنو کپچر

تم رنگ نارنجی رنو کپچر به داخل خودرو نیز راه یافته است و علاوه بر آن از هایلایت فلئورسنت نیز در نورپردازی داخل کابین نیز استفاده شده است. داخل کابین رنو کپچر مفهومی به نحوی طراحی شده است که صمیمی و دوستدار سرنشینان خودرو باشد. سبکی ارائه شده در طراحی خارجی خودرو در داخل نیز وجود دارد مخصوصاً زمانی که بدانیم صندلی‌های جلو به کنسول وسط متصل شده‌اند و احساس معلق بودن در هوا را نیز القا می‌کنند.

رنو کپچر

کنسول وسط، روکش درها و داشبورد خودرو با موادی شفاف ساخته شده‌اند تا طراحی هیجان انگیز رنو کپچر در داخل آن نیز ادامه داشته باشد. در قسمت جلوی کابین از طناب‌هایی فیبر با تکنولوژی بسیار بالا استفاده شده که نور پردازی زیبایی نیز دارد؛ این زبان طراحی و مواد به کار رفته برای قسمت جلوی کابین در اکثر قسمت‌های مخصوص دیگر سرنشینان نیز به چشم می‌خورد.

رنو کپچر

برای حفظ اسپورت بودن خودرو پدال‌ها از جنس آلومینیوم هستند، همچنین صندلی‌های جلو از کربن سبک ساخته شده‌اند و برای فرمان نیز از چرم خاکستری رنگ استفاده شده است.

عقب خودرو نیز با با وجود سه لایه از طناب‌های فیبر کربن به صورت چند منظوره ساخته شده است:

قسمت بار: طناب‌ها به گونه‌ای کشیده شده‌اند که امکان دسترسی به اقلام را فراهم می‌آورند، بنابراین یک منطقه ذخیره سازی قابل تنظیم را فراهم می‌کند.

قسمت راحتی: انعطاف پذیری ارائه شده توسط این ساختار تعریف تازه ای از راحتی را ارائه می‌دهد. فرم جدیدی از صندلی شبیه به یک صندلی حصیری.

ماژولار بودن: امکان دارد تصمیم بگیر که صندلی‌های عقب را با کمبربند ایمنی و تکیه گاه سر به خودرو اضافه کنید که این کار با ویژگی ماژولار بودن رنو کپچر مفهومی امکان پذیر است. این ویژگی به کپچر اجاره می‌دهد تا ۴ سرنشین را در خود جای دهد.

رنو کپچر

رنو کپچر از موتور دیزلی با توربوشارژ دوگانه ۱٫۶ لیتری بهره می‌برد. این موتور ۱۵۸ اسب بخار ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن حدوداً ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است.

منبع: رنو


کلید واژه ها: خودروی مفهومی رنو کپچر Renault Captur کانسپت رنو