رنو، نیسان و میتسوبیشی با گوگل همکاری خواهند کرد

اتحاد پیشروی خودروسازی دنیا قراردادی چند ساله با غول موتور های جستجو یعنی گوگل به امضا رسانده است تا خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی را به سیستم اطلاعاتی سرگرمی هوشمند مجهز کند.
رنو، نیسان و میتسوبیشی با گوگل همکاری خواهند کرد
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۵ اخبار رنو

اتحاد بزرگ خودروسازی دنیا متشکل از رنو-نیسان و میتسوبیشی و گوگل اعلام کردند قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۱ شراکتی فناوری محور داشته باشند تا با نصب سیستم عامل اندروید بر روی خودروهای به فروش رفته این اتحاد سیستم هوشمند اطلاعاتی سرگرمی و نرم افزارهای مورد نیاز مشتریان را برای مدل ها و برندهای مختلف اتحاد فراهم کنند.

تحت این شراکت تکنولوژیک خودروهای اعضای اتحاد در بسیاری از بازارهای دنیا به محبوب ترین سیستم عامل دنیا یعنی اندروید مجهز خواهند شد تا سیستم مسیریابی از طریق نقسه گوگل، دسترسی به یک اکوسیستم غنی از نرم افزار های کاربردی خودرویی از طریق فروشگاه نرم افزار گوگل و قابلیت پاسخ دادن به تماس ها و پیامک ها، کنترل صدا و تصویر، یافتن اطلاعات و مدیریت عملکردهای خودرو به صورت دستورات صوتی را از طریق دستیار هوشمند گوگل در اختیار آنها قرار بگیرد.

اتحاد که شرکت های عضو آن در سال گذشته ۱۰.۶ میلیون دستگاه در ۲۰۰ بازار مختلف به فروش رسانده اند نرم افزارها و خدمات گوگل را در سیستم اطلاعاتی – سرگرمی خود به کار خواهند گرفت تا تجربیات مشتریان برندهای رنو، نیسان و میتسوبیشی را ارتقا دهند. در حالی که خودروهای اعضای اتحاد از پلفترم اندروید استفاده می کنند هر برند این توانایی را خواهد داشت که رابط کاربری و ویژگی های منحر به فرد خود را به آن اضافه کند.

این شراکت اطلاعاتی – سرگرمی تشکیل دهند بخشی از حرکت اتحاد به سوی تجهیز خودروهای بیشتری به خدمات ابری به عنوان بخشی از برنامه میان مدت اتحاد برای سال ۲۰۲۲ است. بر اساس این برنامه رنو، نیسان و میتسوبیشی قصد دارند تا انتهای سال ۲۰۲۲ فروش سالیانه خود را به ۱۴ میلیون دستگاه خودرو در سال برسانند.

همچنین در این برنامه ارائه ۱۲ خودروی با آلودگی صفر (Z.E.)، فناوری های جدید رانندگی خودران و ارائه سیستم ابری هوشمندی اتحاد را نیز در بر می گیرد.

این سیستم ابری هوشمندی اتحاد نسل بعدی سیستم اطلاعاتی سرگرمی وسایل نقلیه را با اتصال امن از طریق ارائه پلتفرمی برای تجمیع مدیریت اطلاعات، سیستم های اطلاعاتی – سرگرمی فراهم می کند و به روز رسانی های بی سیم و عیب یابی از راه دور خودروهای شرکت های عضو اتحاد را تسهیل خواهد کرد.

با ترکیب آخرین فناوری های اتحاد و گوگل، خودروهای شرکت های عضو اتحاد هوشمند ترین سیستم های اطلاعاتی – سرگرمی را در بازار خواهند داشت. رانندگان و سرنشنینان می توانند از قابلیت های اندروید و گوگل برای دستیابی به اکوسیستمی که هزاران نرم افزار را در خود جای داده است استفاده کنند.

با ترکیب فناوری های اتحاد و گوگل که با دانشی وسیع و جامعه بزرگی از توسعه دهندگان نرم افزار همراه است دسترسی به نرم افزارهای محبوب اندروید از داخل خودرو آسان خواهد شد. این سیستم با دستگاه های دیگری که از سیستم عامل های دیگری مانند iOS اپل استفاده می کنند سازگار است.

هادی زابلیت، نایب رئیس ارشد توسعه تجارت رنو، نیسان و میتسوبیشی می گوید: "شراکت ما با گوگل تجربه کاربری غنی برای مالکان خودروهای ما ارائه خواهد داد که در حال حاضر تنها در خارج از خودرو یا در نهایت با اتصال گوشی اندروید به برخی از خودروها قابل دسترس است. ما در حال ساخت خدمات متصل و یکپارچه قدرتمند داخل / خارج بر روی خودروهایمان هستیم و در کنار آن از نرم افزارها و خدمات گوگل مانند نقشه گوگل، دستیار هوشمند گوگل و فروشگاه نرم افزاری گوگل که بسیاری از کاربران در حال حاضر از آن بهره می برند استفاده می کنیم.

کال ماس، نایب رئیس جهانی خودروهای متصل اتحاد نیز می افزاید: "با ادغام پلتفرم اندروید در سیستم اطلاعاتی – سرگرمی اتحاد، ما سطح تازه ای از اطلاعات را به خودروهای متصلمان اضافه می کنیم. در آینده دستیار هوشمند صوتی گوگل که از آخرین فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می کند می تواند به راه اصلی تعامل گفتاری مشتریان با خودروهای آنها باشد. همچنین با قرار دادن نقشه گوگل و دستیار هوشمند صوتی گوگل در سیستم اطلاعاتی – سرگرمی ما، مشتریانمان برخی از پیشرفته تریم نرم افزارهای بر پایه هوش مصنوعی را در زیر انگشتان خود خواهند داشت. به علاه با دسترسی به فروشگاه نرم افزاری گوگل از داخل خودرو مشتریان ما از اکوسیستم باز و ایمن نرم افزارهای اندروید که برای خودرو ساخته شده اند دسترسی خواهند داشت.

هیروشی لاکهایمر، نایب رئیس ارشد پلتفرم و اکوسیستم گوگل می گوید: "گوگل و رنو-نیسان-میتسوبیشی درباره ارائه تجربه هوشمند، امن و یکپارچه داخل خودرو از طریق نرم افزار و خدمات قابل به روز رسانی و متصل بینش مشترکی دارند. ما از شراکت با رنو-نیسان-میتسوبیشی برای آوردن دستیار صوتی هوشمند گوگل، نقشه گوگل و دیگر نرم افزار های محبوب از طریق فروشگاه نرم افزاری گوگل و اندروید به خودرو و ارائه آن به رانندگان و سرنشینان سرتاسر دنیا هیجان زده هستیم."

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: اتحاد گوگل خودروهای متصل