رنو نخستین جزیره هوشمند برقی را در فرانسه می سازد

هدف این اکوسیستم هوشمند برقی، تسهیل انتقال انرژیز در جزیره فرانسوی Belle-Île-en-Mer است که در ساحل جنوبی بریتانی قرار دارد.
رنو نخستین جزیره هوشمند برقی را در فرانسه می سازد
۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۱ اخبار رنو تکنولوژی

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در جهان اکوسیستم های برقی با همکاری چندین شرکت از شرکای تجاری خود مانند موربیان انرژی پروژه مشترکی به نام FlexMob’île را در جزیره ای در فرانسه به نام Belle-Île-en-Mer راه اندازی خواهند کرد. هدف این اکوسیستم هوشمند برقی، تسهیل انتقال انرژیز در جزیره فرانسوی Belle-Île-en-Mer است که در ساحل جنوبی بریتانی قرار دارد.

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

این جزیره در شرق کشور فرانسه قرار دارد و مساحت آن حدوداً ۸۴ کیلومتر مربع است و با احتساب توریست ها ۳۵ هزار نفر و به طور عادی ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. آب و هوای این جزیره اقیانوسی و زمستان های کمتری و باران کمتری نسبت به سرزمین اصلی دارد.

گروه رنو و شرکای خصوصی و دولتی آن ظرف ۲۴ ماه آینده اکوسیستم هوشمند برقی را به منظور کاهش تولید میزان آلایندگی های زیست محیطی و افزایش استقلال انرژی این جزیره توسعه خواهند داد.

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

ژیل نورماند، نایب رئیس ارشد بخش خودروهای برقی گروه رنو در این مورد می گوید: " ما از همکاری با شرکای خود در این پروژه که در فرانسه بی نظیر است بسیار هیجان زده هستیم. هدف ما با پروژه شهر پورتو سانتو (در پرتغال) یکسان است. در واقع هدف این پروژه اجرای راه حل های جهانی برای برآورده کردن نیازی های محلی با استفاده از فناوری های آزمایش شده و همچنین فناوری های تازه تر است. این امکان وجود دارد که این سیستمی که قرار است در جزیره Belle-Île-en-Mer ساخته شود نه تنها به جزایر دیگر بلکه به مناطق شهری و حومه آنها نیز سرایت پیدا کند."

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

فردریک لوگارس نماینده جزیره Belle-Île-en-Mer در این پروژه نیز می گوید: " زمانی که جو برهان، مدیرعامل موربیان انرژیز این پروژه را به من توضیح داد فهمیدم که ما باید در کنار رنو به بازیگر اصلی در این پروژه تبدیل شویم تا اکوسیستم پایدار حمل و نقلی جدیدی را بسازیم."

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

حمل و نقل برقی و انرژی های تجدید پذیر برای بهینه سازی مصرف انرژی

ساکنین و بازدید کنندگان از جزیره Belle-Île-en-Mer از سال ۲۰۱۹ به ناوگانی از خودروهای برقی شامل رنو زویی (ZOE) و رنو کانگو زد.ای. دسترسی خواهند داشت تا بتوانند با برنامه های اجاره این اتومبیل های از آنها استفاده کنند. این خودروها در شبکه ایستگاه هایی شارژی که در نزدیکی جاذبه های اصلی جزیره ساخته شده اند شارژ خواهند شد. این سرویس جدید اشتراک خودرو از انرژی مازاد حاصل از پنل های خورشیدی نصب شده بر روی سقف ساختمان های عمومی اصلی این جزیره بهره خواهند برد. آقای نورماند در این باره می گوید که "سیستم هوشمند شارژ به ما این اجازه را خواهد داد هر زمانی که یک ساختمان انرژی بیشتری از نیاز خود تولید کرد ایستگاه شارژ خودرو را فعال کنیم."

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

به طور مثال پنل های خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام ساختمان های مدارس در نور و گرمای لازم برای کلاس ها را در طول هفته تامین می کنند این در حالی است که این انرژی تولیدی در اخر هفته ها یا زمان تعطیلی مدارس می تواند برای شارژ خودروهای برقی مورد استفاده قرار بگیرد.

انتقال انرژی اقتصاد محلی را تقویت می کند

با ترویج استفاده از انرژی تجدید پذیر تولید شده در این جزیره برنامه FlexMob’île به سهامداران اقتصادی جزیره پیشنهاد می دهد که ضمن تقویت انعطاف پذیر اقتصادی پس اندازی پایدار داشته باشند.

جزیره هوشمند رنو در فرانسه

به عنوان مثال، گروه رنو قصد دارد تا باتری های مستعمل خودروهای برققی را برای بزرگترین مجتمع تعطیلات ساکنین جزیره تامین کند. این باتری ها برای ذخیره انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی در طول روز استفاده خواهند شد تا در زمان غروب خورشید از انرژی ذخیره شده برای مصارف خانگی از جمله گرمایش منازل مورد استفاده قرار گیرند. پیش از این اتفاق گرمایش خانه های مستلزم پرداخت هزینه های زیادی بود.

منبع: رنو

 


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی الکتریکی خودروهای برقی جزیره هوشمند