DeZir؛ زیبای برقی رنو

رنو در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۱۰ از خودروی مفهومی زیبای خود با نام رنو دزیر (Renault DeZir) رونمایی کرد. این خودرو نمایه ای از استراتژی طراحی خودروی این شرکت به رهبری لورن ون دن آکر، رئیس بخش طراحی رنو است.
DeZir؛ زیبای برقی رنو
۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰ تکنولوژی رنوکار ویدئوها

رنو در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۱۰ از خودروی مفهومی زیبای خود با نام رنو دزیر (Renault DeZir) رونمایی کرد. این خودرو نمایه ای از استراتژی طراحی خودروی این شرکت به رهبری لورن ون دن آکر ، رئیس بخش طراحی رنو است. رنو دزیر یک خودروی کوپه برقی اسپورت است که به واقع دوستدار محیط زیست بوده و انتشار آلاینده های زیست محیطی آن صفر است؛ در حقیقت قرار گرفتن حرف Z بزرگ در نام این خودرو نیز تاکیدی بر همین موضوع است.

رنو دزیر - Renault DeZir

این محصول آینده نگرانه رنو یک خودروی دو نفره و با طراحی درهای پروانه ای است و در طراحی داخلی آن از چرم قرمز و سفید رنگ استفاده شده است.

رنو دزیر اولین محصول رنو از سری خودروهای مفهومی این شرکت است که مسیر تکنولوژی و طراحی آینده آن را نشان می دهد. این خودرو تمام الکتریکی از یک موتور برقی با قدرت ۱۰۰ کیلو وات بهره می برد و توان تولید ۲۲۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور دزیر مانند برخی خودروهای کوپه اسپورت در عقب خودرو قرار گرفته است تا توزیع زن و تعادل قدرت و سرعت در عقب و جلوی آن به خوبی برقرار شود.

رنو دزیر - Renault DeZir

این اتومبیل که بیشتر برای مصارف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد در ۵ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.این اتومبیل تنها در ۲ ثانیه به شتاب ۵۰ کیلومتر در ساعت دست می یابد.

رنو دزیر از یک باتری ۲۴ کیلو وات ساعتی بهره می برد که می تواند در شرایط ایده آل مسافت ۱۰۰ مایل معادل ۱۶۰ کیلومتر را بپیماید. خنک سازی باتری نه تنها توسط جریان هوایی که از کانال های جلو به عقب خودرو می آید بلکه توسط دریچه های تعبیه شده زیر پنل های آلومینیومی دو طرف بدنه انجام می شود تا بهینه سازی انرژی به خوبی صورت گیرد.

رنو دزیر- Renault DeZir

یکی از نقاط قوت رنو دزیر این است که مهدسان طراحی این شرکت برای بهینه سازی و افزایش میران پیمایش و عملکرد دینامیک خودرو وزن آن را در پایین ترین میزان ممکن نگه داشته اند. بدنه رنو دزیر از کولار (Kevlar) که نوعی الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است ساخته شده است. همچنین شکل طراحی بدنه رنو دزیر نیز همانند طرحی است که در ساخت رنو مگان تروفی مورد استفاده قرار گرفته است.

ایرودینامیک رنو دزیر به لطف طراحی دقیق و نصب دیفیوزر عقب به خوبی مدیریت شده و ضریب درگ آن ۰.۲۵ است که باعث شتاب خیره کننده این خودروی مفهومی رنو است. همچنین رنو دزیر از سیستم بازیابی انرژی ترمز که در خودروهای فرمول یک نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد استفاده می کند. زمانی که سرعت رنو دزیر کاهش می یابد انرژی جنبشی حاصل از این عمل بازیابی شده و در باتری خودرو ذخیره می شود. این انرژی می تواند در زمانی که راننده تمایل دارد برای افزایش موقتی قدرت مورد استفاده قرار بگیرد.

رنو دزیر-Renault DeZir

خودروهای مفهومی رنو تحت نظارت و هدایت ون دن آکر نشان دهند تمایل و نیت این شرکت خودروسازی فرانسوی برای حرکت به سمت ساخت خودروهای هوشمند، متصل، خودران، دوستدار محیط زیست و در عین حال کارآمد است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی مفهومی رنو دزیر Renault DeZir کانسپت رنو