رنو ترایبر معرفی شد

مسئولان رنو معتقد هستند که این خودرو رقیب مستقیمی در کشور هند ندارد و عرضه آن می تواند به این شرکت کمک کند تا ظرف سه سال آینده فروش خود در هند را به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد که دو برابر میزان فعلی است.
رنو ترایبر معرفی شد
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۴۲ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه همواره یکی از پیشگامان ساخت خودروهای چند منظوره یا MPVها بوده است. این خودروها برای خانواده ها طراحی و تولید شده اند و توانسته اند از زمان معرفی تاکنون توجه مصرف کنندگان را به خود معطوف کنند. بازار خودرویی کشور هند یکی از بازارهای مهم و راهبردی برای خودروساز فرانسوی است و با توجه به جمعیت بالایی این کشور و رشد اقتصادی آن، حضور در این بازار از اهمیت بالایی برای هر شرکت خودروسازی برخوردار است؛ به همین جهت رنو برای تاکید بر اهمیت این بازار به تازگی خودروی شاسی بلندی را برای هندی ها طراحی و تولید کرده است.

رنو ترایبر

این خودروی جدید رنو ترایبر (Renault Triber) نام دارد و قرار است به زودی در کنار دیگر محصولات کراس اوور رنو مانند رنو کوئید، رنو داستر و رنو کپچر در بازار هند عرضه شود. این خودرو این قابلیت را دارد که تا 7 نفر سرنشین را در خود جای دهد و به علاوه در میان خودروهای با چیدمان 5 صندلی بیشترین فضای باری را به خود اختصاص دهد.

رنو ترایبر - Renault Triber

رنو ترایبر از نظر طراحی ظاهری به رنو کوئید شباهت زیادی دارد و البته از نمای عقب تا حدودی نزدیک به فورد اکو اسپورت است. نمای جلوی رنو ترایبر دارای پیچیدگی و جزئیات بیشتری است که به زیبایی و جذابیت آن کمک زیادی کرده است. با اولین نگاه به این خودرو جلو پنجره کرومی بزرگی خودنمایی می کند که لوگوی بزرگ رنو در وسط آن نصب شده است و در امتداد آن نیز چراغ های جلو به زیبایی تعبیه شده اند. درست در زیر این چراغ ها سپر عضلانی خودرو قرار گرفته است که ظاهری خشن برای آن به ارمغان آورده است. طراحان رنو دو نوار LED را درون سپر قرار داده اند تا علاوه بر زیبایی بصری وظیفه تامین نور در هنگام روز رنو ترایبر را بر عهده داشته باشند.

رنو ترایبر - Renault Triber

کابین خودرو و فضای درونی آن به نسبت ساده تر طراحی شده است و قرار است در مدل های گران تر صفحه نمایش بزرگی در مرکز داشبورد نصب شود که قابلیت اتصال به برنامه اندروید اتو (Android Auto) شرکت گوگل را داراست.

رنو ترایبر - Renault Triber

کنسول مرکزی خودرو همچنین محل قرارگیری دکمه های کنترل تهیه خودرو و دکمه خاموش و روشن کردن خودرو است. زیر این قسمت محفظه بزرگی قرار دارد که خروجی های USB و AUX نیز درون آن تعبیه شده است. اما یکی از جالب ترین ویژگی های کابین، دکمه سه حالته ای است که زیر ترمز دستی قرار گرفته است و سیستم گرمایشی و سرمایشی ردیف دوم صندلی های عقب را بر عهده دارد. تنها پیشرانه عرضه شده برای رنو ترایبر یک موتور بنزینی 1 لیتری با قدرت 72 اسب بخار و توان تولید 96 نیوتن متر گشتاور است. شاید در نگاه اول این پیشرانه چندان جذاب به نظر نیاید اما رنو معتقد است که این پیشرانه کاملا می تواند نیازهای واقعی مشتریان هندی را برآورده سازد. قرار است این پیشرانه به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی 5 سرعته عرضه شود و البته گیربکس های اتومات و نیمه اتومات نیز به صورت انتخابی قابل سفارشی سازی هستند.

رنو ترایبر - Renault Triber

مسئولان رنو معتقد هستند که این خودرو رقیب مستقیمی در کشور هند ندارد و عرضه آن می تواند به این شرکت کمک کند تا ظرف سه سال آینده فروش خود در هند را به 200 هزار دستگاه در سال افزایش دهد که دو برابر میزان فعلی است. رنو هنوز قیمت این محصول خود را به صورت رسمی اعلام نکرده اما وعده داده است که ترایبر به قیمتی کاملا رقابتی به بازار عرضه شود. تولید رنو ترایبر در سایت تولیدی چنایی (Chennai) شرکت انجام خواهد شد

رنو ترایبر - Renault Triber

تیری بلوره، مدیر عامل گروه رنو می گوید: "هند بازاری کلیدی برای گروه رنو است. ما هنوز در این کشور جوان هستیم و می خواهیم بر اساس برنامه استراتژیک گروه یعنی "Drive the future" فروش خود در هند را تا سال 2022 دو برابر کنیم. به همین منظور رنو ترایبر را به هند آورده ایم؛ این خودرو در این کشور و در وهله نخست برای مشتریان هندی طراحی، توسعه و تولید شده است."


کلید واژه ها: خودروی چند منظوره MPV car رنو ترایبر Renault Triber محصولات رنو شاسی بلند رنو