مدیرعامل رنو تغییر کرد

هیات مدیره گروه خودروسازی شرکت رنو فرانسه در جلسه روز جمعه خود تصمیم گرفتند که به مدیرعاملی تیری بولور پایان دهند. بولور از حدود ۹ ماه پیش جانشین کارلوس گون شده بود.
مدیرعامل رنو تغییر کرد
۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۸ اخبار رنو

هیات مدیره گروه خودروسازی شرکت رنو فرانسه در جلسه روز جمعه خود تصمیم گرفتند که به مدیرعاملی تیری بولور پایان دهند. بولور از حدود 9 ماه پیش جانشین کارلوس گون شده بود.

هیئت مدیره رنو همچنین تصمیم گرفت که خانم کلوتیلد دلبوس (Clotilde Delbos) را به عنوان مدیر اجرایی این گروه خودروساز برای یک دوره موقت منصوب کند تا این که یک فرایندهای لازم برای انتصاب مدیر جدید اجرایی جدید، انجام شود.

در این جلسه با انتصاب اولیویه مورگوته و خوزه ویسنته دو لوس موزوس به عنوان معاونین مدیرعامل به منظور کمک به خانم کلوتیلد دلبوس در وظایف خود موافقت شد. علاوه بر این، ژان دومینیک سنارد ریاست رنو s.a.s را در این دوره موقت بر عهده خواهد گرفت.

کلوتیلد دلبوس کیست؟

مدیرعامل موقت و جدید گروه خودرسازی رنو متولد سال 1967 و فارغ التحصیل دانشگاه لیون فرانسه است.

وی دوران حرفه ای کار خود را در کالیفرنیا آغاز کرد و سپس به عضویت شرکت Price Waterhouse در پاریس و بعد از آن گروه Pechiney درآمد. وی مشاغل مختلفی را در فرانسه و بروکسل در حوزه حسابرسی داخلی، خزانه داری، ادغام و تملک شرکت ها را در کارنامه خود دارد. پس از اینکه شرکت Pechiney توسط آلکان خریداری شد خانم دلبوس به عنوان معاون رئیس و مدیر امور مالی محصولات مهندسی این شرکت منصوب شد.

وی در سال 2012 به عنوان بازرس به گروه خودروسازی رنو پیوست و در سال 2014 با حفظ سمت به عنوان نایب رئیس ارشد بازرسی گروه رنو به عنوان بازرس و مدیر جهانی اتحاد منصوب شد.

دلبوس در آوریل 2016 نیز به سمت معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی گروه رنو دست پیدا کرد. او همچنین رئیس هیئت مدیره RCI  Banque شد. آوریل سال 2019 نیز مسئولیت بازرسی داخلی گروه رنو نیز به بقیه مسئولیت های خانم دلبوس اضافه شد. وی در حال حاضر یکی از اعضای کمیته اجرایی گروه رنو است.


کلید واژه ها: تیری بولور گروه رنو