رنو تکنولوژی را به خیابان های پاریس می آورد

شرکت خودروسازی رنو فرانسه با همکاری شرکت ویمو (Waymo) به دنبال این هستند که سرویس حمل و نقل خودران را بین فرودگاه شارل دوگل پاریس و لا دفانس که حومه مهم شهر پاریس و از بزرگترین و مهمترین مراکز اقتصادی جهان محسوب می شود را ایجاد کنند.
رنو تکنولوژی را به خیابان های پاریس می آورد
۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۳ اخبار رنو تکنولوژی

شرکت خودروسازی رنو فرانسه با همکاری شرکت ویمو (Waymo) به دنبال این هستند که سرویس حمل و نقل خودران را بین فرودگاه شارل دوگل پاریس و لا دفانس (به فرانسوی:La Défense ) که حومه مهم شهر پاریس و از بزرگترین و مهمترین مراکز اقتصادی جهان محسوب می شود را ایجاد کنند.

ویمو (Waymo) یک شرکت توسعه فناوری خودروهای خودران است که به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه الفابت محسوب می شود. این شرکت در واقع از پروژه خودروی خودران شرکت گوگل متولد شد و اکنون با توجه به گسترش این فناوری و افزایش سرمایه گذاری ها در آن به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت تبدیل شده است. آلفابت همان شرکت مادری است که گوگل را نیز در زیرمجوعه خود دارد و توسط بنیانگذاران گوگل برای اجرای اهداف بزرگتر و کلان تر تاسیس شد.

همکاری رنو و ویمو در شهر پاریس

این پروژه بخشی از تعهد شرکت خودروسازی رنو به ارائه راهکارهای خلاقانه و در دسترس برای مقابله با ازدحام و ترافیک کلانشهرهایی مانند پاریس است. همچنین دولت فرانسه به عنوان یکی از سهامداران اصلی رنو مصمم به گسترش خودروهای خودران است تا این کشور را به یکی از پیشروان این بخش در دنیا تبدیل کند.

یکی از مقامات شهر پاریس درباره این اتفاق می گوید: "این سرویس حمل و نقل خودران احتمالا می توان نقشی کلیدی در زندگی شهروندان فرانسوی داشته باشد و قرار است حدود 100 میلیون یورو برای توسعه زیرساخت های لازم برای عملیاتی شدن این خط سرمایه گذاری صورت گیرد. من امیدوار هستم که بتوانیم این پروژه را تا زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس به نتیجه مناسبی برسانیم."

همکاری رنو و ویمو در شهر پاریس

این در حالی است که بازی های المپیک پاریس قرار است برای سومین بار در تابستان سال 2024 در پایتخت کشور فرانسه برگزار شود.

اتحاد رنو و نیسان طبق برنامه میان مدت سال 2020 خود به دنبال ساخت روبوتاکسی تا سال 2022 هستند. در این صورت و با ارائه خدمات اینچنینی خودروی مفهومی رنو ایزی- گو می تواند توسط شرکت های خصوصی یا دولتی برای این کار مورد استفاده قرار گیرد. رنو ایزی-گو یک روبو تاکسی مفهومی شرکت رنو است که برای انجام سفرهای شهری و زندگی روزانه شهروندان طراحی و ساخته شده است. طبق آنچه رنو در نظر دارد مسافرین می توانند با استفاده از اپلیکیشن های موبایل درخواست استفاده از این روبو تاکسی را ارسال کرده تا در سریع ترین زمان سوار آن شوند.

همکاری رنو و ویمو در شهر پاریس

این همکاری برای شرکت ویمو نیز استراتژی و مهم محسوب می شود چرا که در راستای اهداف این شرکت برای توسعه طیف وسیعی از وسایل نقلیه بدون راننده و خودران است.

آدام فراست یکی از متخصصین و مقامات ارشد درباره این همکاری مشترک با گروه رنو می گوید: "فرانسه یکی از پیشگامان شناخته شده صنعت حمل و نقل دنیا است و ما مشتاقانه به دنبال همکاری با شهرداری پاریس و شریک فرانسویمان یعنی گروه خودروسازی رنو هستیم تا بتوانیم سیستم ویمو را در شاهراه تجاری فرودگاه شارل دوگل تا لادفانس به کار بگیریم."

حال باید منتظر ماند و دید که این همکاری چه زمانی به صورت ملموس به پاریسی ها ارائه خواهد شد.


کلید واژه ها: EZ-GO رنو ایزی-گو تکنولوژی خودروی خودران ویمو