آیا رنو در مسابقات فرمول یک باقی می ماند؟

بررسی خواهیم کرد که آیا تحت آن شرایط در مسابقات ثبت نام خواهیم کرد یا نه. این شرایط از وضعیت فعلی ما بهتر است، بنابراین دلیلی ندارم که فکر کنیم آنها رد خواهند شد. اما تا زمانی که پذیرفته نشوند ، اتفاقی رخ نداده است.
آیا رنو در مسابقات فرمول یک باقی می ماند؟
۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۰۲:۰۷ فرمول یک

در پی تغییرات مدیریتی در گروه خودروسازی رنو فرانسه و انتصاب کلوتید دلبوس به عنوان مدیرعامل موقت این گروه خودروسازی، وی اعلام کرده است که تمام جنبه های کسب و کار این شرکت از جمله برنامه فرمول یک را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

این فرایند دقیقا با دریافت نسخه اولیه "توافقنامه کنکورد" همزمان شده است که رنو را به مسابقات جهانی فرمول یک از سال 2021 تا 2025 متعهد می کند و این در حالی است که به انتهای ضرب الاجل زمانی امضای قبول مقررات فصل 2021 نیز تنها 5 روز زمان باقی مانده است.

این زمان بندی به مدیران ارشد رنو فرصت می دهد تا تاثیرات مالی، فنی و ورزشی ماندن در مسابقات فرمول یک را برای فصل بعد به طور کامل ارزیابی کند.

تیم فرمول یک رنو

سریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو اسپورت در این باره می گوید: "ما به تازگی هفته گذشته نسخه پیش نویس قرارداد را از استراتژی گروه دریافت کرده ایم بنابراین در حال رسیدگی هستیم تا نگاه خوبی نسبت به آن قرارداد داشته باشیم و انتظار داریم این روند چند هفته یا ماه انجام شود. بگذارید صادق باشیم ، این یک قرارداد پیچیده است ، باید ببینیم که چگونه تکامل می یابد. ما ابتدا باید مهلت پایان اکتبر را ببینیم و مطمئن شویم که شورای جهانی می خواهد آنچه را که برای تیم ها ارسال شده تصویب کند و ما آن را از آنجا می گیریم."

وی ادامه داد: " بررسی خواهیم کرد که آیا تحت آن شرایط در مسابقات ثبت نام خواهیم کرد یا نه. این شرایط از وضعیت فعلی ما بهتر است، بنابراین دلیلی ندارم که فکر کنیم آنها رد خواهند شد. اما تا زمانی که پذیرفته نشوند ، اتفاقی رخ نداده است."

تیم فرمول یک رنو

ابیتبول تأیید کرد که تعهد فراتر از سال 2020 که رنو هنگام بازگشت به عنوان تیم در سال 2015 برگرداند تنها به تأمین موتور موتور بیش از حضور کامل تیم اشاره داشت. ابیتبول در پاسخ به این سؤال که آیا او اطمینان دارد که مدیریت رنو از برنامه فرمول یک پشتیبانی خواهد کرد، تأکید کرد که نمی تواند درباره تصمیم آنها حدس و گمان داشته باشد. وی گفت: "می توانم چنین چیزی را به شما بگویم چرا که تا زمانی که این فرایند تمام نشود نمی توان سخنی گفت. اجازه دهید فرایند به انجام برسد اما در همین حال درباره آن خوشبین نیز باشیم."

ابیتبول همچنین معتقد است: "اگر همه چیز بهتر از چیزی باشد که در حال حاضر داریم، فکر نمی کنم که به نتیجه متفاوتی نسبت به آنچه در سال 2015 گرفتیم دست پیدا کنیم. درست است که بازار تغییر کرده است اما نتایج ورزشی همان چیزی است که هستند. مهمتر از همه این است که آیا ما می توانیم اکنون با اطمینان، با نتایج خوب و با هزینه منطقی، خودمان را برنامه ریزی کنیم؟ به نظرم چیزی که با اقداماتمان در سال 2021 به دست خواهیم آورد در مسیر صحیح پیش خواهد رفت تا پاسخ درستی به این سوالات باشد."

تیم فرمول یک رنو

مدیر تیم فرمول یک رنو معتقد است که زمان بندی اتفاق اخیر مسابقه ژاپن یک بدشانسی بوده است. وی می گوید: "نمی توانم این موضوع را انکار کنم چرا که کمکی نمی کند. اما به نظرم این در مقابل اخباری که این روزها در دنیا، در دنیا خودروسازی و فرمول یک اتفاق می افتد موضوع ساده ای است. این اتفاق تاثیری بر روی استراتژی رنو در فرمول یک نخواهد داشت. ما 42 سال است که در این ورزش حضور داریم و می دانیم که این حضور به ارزش های بازاریابی برند رنو کمک کرده است."

ابیتبول ادامه داد: "تنها چیزی که این اتفاق به ما می گوید این است که توسعه راه حل های نوآورانه برای فرمول یک و استفاده از آنها دشوارتر شده است. این یک نکته است و شاید از دیدگاه فناوری چیزی برای ما وجود نداشته باشد."

تیم فرمول یک رنو

تیری بولور، مدیرعامل پیشین رنو یکی از طرفداران فرمول یک بود و تا همین اخیر نیز عضو هیئت مدیره تیم بود. ابیبتول می گوید از آنجایی که خانم دلبوس پیش از این عضو کمیته اجرایی رنو بوده و در تصمیمات مرتبط با حضور رنو در فرمول یک از جمله بازگشت تیم به مسابقات قرار داشته است آگاهی کاملی درباره برنامه این شرکت در مسابقات جهانی فرمول یک دارد.

حال باید دید تغییرات مدیریتی در راس گروه خودروسازی رنو فرانسه می تواند به تصمیم گیری جدیدی درباره حضور آنها به عنوان تیم در فصل های آتی فرمول یک منجر شود یا خیر.


کلید واژه ها: فرمول یک محصولات رنو رنو اسپورت