رنو دو محصول هیدروژنی به بازار عرضه می کند

رنو قرار است طیف خودروهای سبک تجاری خود (LCV) را با عرضه نسخه هیدروژنی رنو کانگو (Renautl Kangoo) و رنو مستر (Renault Master) گسترش دهد.
رنو دو محصول هیدروژنی به بازار عرضه می کند
۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۲ اخبار رنو تکنولوژی

گسترش روزافزون توجه به محیط زیست و موضوع گرمایش زمین یکی از دغدغه های جدی شهروندان در سرتاسر دنیا شده است. به علاوه اینکه قیمت سوخت های فسیلی نیز تابع اتفاقات مختلفی است و معمولا در بسیاری از کشورهای دنیا که فاقد منابع زیرزمینی هستند هزینه بالایی دارد.

رنو کانگو و رنو مستر هیدروژنی

یکی از بخش های رو به رشد خودروسازان بزرگ دنیا از جمله شرکت فرانسوی رنو نیز طراحی، تولید و ساخت خودروهای برقی و خودروهای با ضریب آلایندگی صفر است. شرکت خودروسازی رنو یکی از پرچمداران عرضه چنین خودروهایی در بازار اروپاست و رنو زوئی نیز همواره جزو پرفروش ترین خودروهای سبز قاره اروپا بوده است.

رنو کانگو و رنو مستر هیدروژنی

رنو زوئی (Renault Zoe) سوپر مینی الکتریکی پنج دری است که توسط شرکت خودرو سازی رنو ساخته شده ‌است. نسخه های اولیه این خودرو از یک باتری لیتیوم یون ۲۲ کیلووات ساعت برخوردار بود که در یک بار شارژ کامل می ‌توانست مسافتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

این کمپانی چندی پیش از مدل جدید این محصول خود رونمایی کرد که با بهره گیری از باتری با ظرفیت بیشتر می تواند پیمایش بیشتری را برای خودرو به ارمغان آورد. همچنین سرمایه گذاری های رنو در زیرساخت های لازم برای عرضه خودروهای برقی نیز قابل توجه بوده است.

رنو کانگو و رنو مستر هیدروژنی

اکنون نیز خبر می رسد که رنو قرار است طیف خودروهای سبک تجاری خود (LCV) را با عرضه نسخه هیدروژنی رنو کانگو (Renautl Kangoo) و  رنو مستر (Renault Master) گسترش دهد.

خودروهای هیدروژنی تا حدودی می تواند در وضعیت کنونی کاربردی تر از خودروهای برقی باشند؛ رنو این فناوری را به کمک شرکت سیمبیو (Symbio) که از زیر مجموعه های گروه میشلن است توسعه داد و از سال 2014 مشغول آزمایش آن است.

رنو کانگو و رنو مستر هیدروژنی

رنو کانگو زد.ای. هیدروژنی پیش از پایان سال با قیمت پایه 48300 یورو در فرانسه به بازار عرضه می شود و 3.9 متر مکعب ظرفیت بار آن است. پسوند زد.ای. مخفف کلمات Zero Emission به معنای آلایندگی صفر است که در خودروهای برقی رنو مورد استفاده قرار می گیرد. طبق برآوردهای رنو، کانگو می تواند مسافتی حدود 370 کیلومتر را بپیماید.

با این حال قیمت گذاری رنو مستر زد.ای. هنوز مشخص نشده است اما قرار است این محصول در دو مدل ون و شاسی کشنده عرضه شود. این محصول ظرفیت باری بین 10.8 تا 20 متر مکعب خواهد داشت و از دو مخزن هیدروژن که در درون بدنه آن تعبیه شده است بهره می برد. این اتفاق می تواند ظرفیت پیمایش 350 کیلومتری را برای رنو مستر به ارمغان بیاورد.

رنو کانگو و رنو مستر هیدروژنی

زمان پر کردن باک این خودروها با توجه به ظرفیت مخزن آنها بین 5 تا 10 دقیقه طول خواهد کشید و چیزی غیر از بخار آب از اگزوز آنها خارج نمی شود.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو کانگو رنو مستر