رنو آرکانا تا سال ۲۰۲۱ به اروپا می رسد

احتمال می رود که شرکت خودروسازی رنو فرانسه به منظور گسترش طیف خودروهای SUV خود در بازار قاره اروپا، آرکانا را از روسیه به آنجا فرا بخواند.
رنو آرکانا تا سال ۲۰۲۱ به اروپا می رسد
۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۰۲:۲۱ اخبار رنو

چندی قبل بود که رنو از محصول جدید خود به نام آرکانا رونمایی کرد. این خودروی شاسی بلند رنو که به صورت اختصاصی برای بازار روسیه طراحی و تولید می شود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. حال احتمال می رود که شرکت خودروسازی رنو فرانسه به منظور گسترش طیف خودروهای SUV خود در بازار قاره اروپا، آرکانا را از روسیه به آنجا فرا بخواند.

رنو آرکانا بر اساس استراتژی Drive the Future این شرکت تولید شده و همانطور که قرار بود از امسال به بازار خودرویی کشورهای هدف عرضه می شود.

رنو آرکانا - Renault Arkana

مجله خودرویی DownShift به نقل از علی کسایی کوپایی، نایب رئیس اجرایی طرح و برنامه ریزی محصول گروه رنو گزارش می دهد که این کراس اوور کامپکت کوپه احتمالا تا سال 2021 به بازار قاره سبز عرضه شود.

نسخه اروپای رنو آرکانا بر خلاف مدل فروخته شده در روسیه باید چندین بهبود و ارتقا را به خود ببیند و همچنین انتظار می رود که نسخه RS این محصول با طراحی و ویژگی های خاص نیز در دستور کار قرار داشته باشد. این نشریه  فرانسوی همچنین معتقد است که کنسول مرکزی این خودرو در نسخه اروپایی کمی بالاتر خواهد آمد تا دسترسی به سیستم اطلاعاتی – سرگرمی را تسهیل کرده و فاصله بیشتری با اهرم تعویض دنده داشته باشد.

علاوه بر این به نظر می رسد پیشرانه های مورد استفاده برای نسخه اروپایی رنو آرکانا نیز مورد بازنگری قرار گیرد و به احتمال زیاد موتور 112 اسب بخاری، 1.6 لیتری بنزینی با تنفس طبیعی که به گیربکس دستی 5 سرعته مجهز است و به صورت دیفرانسیل جلو در بازار روسیه عرضه شده جایی در لیست مدل های اروپایی نداشته باشد. البته این مدل در بازار کشور روسیه نسخه پایه برای خرید رنو آرکانا است. با این وجود احتمالا قرار است موتور 148 اسب بخار TCe با حجم 1.3 لیتر که با جعبه دنده CVT همراه شده است به مشتریان پیشنهاد شود و این در حالی است که پیشرانه های دیگری نیز برای آنها قابل انتخاب خواهد بود.

رنو آرکانا - Renault Arkana

سطح تجهیزات رنو نسخه روسی رنو آرکانا کاملا مناسب است؛ این خودرو از سیستم اطلاعاتی – سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی، سیستم صوتی ممتاز ، نورپردازی داخلی، مدیریت هوای کابین و چندین سیستم ایمنی مانند دوربین های 360 درجه و هشدار نقاط کور راننده بهره می برد. نسخه تمام چرخ فرمان (All-Wheel Drive) این خودرو نیز قابل انتخاب است و کمتر از 2000 دلار هزینه در برخواهد داشت.

چراغ های جلوی LED با فناوری Pure Vision، رینگ 17 اینچی آلیاژی، سیستم رادیویی به همراه بلوتوث، شیشه بالابر برقی، تهویه مطبوع و فرمان تلکسوپی تجهیزات استاندارد عرضه شده برای مدل پایه رنو آرکانا هستند.

رنو آرکانا - Renault Arkana

رنو این محصول خود را در 7 رنگ به بازار عرضه می کند که دو تای آنها اختصاصی آرکانا است: "قرمز فیوژن" برای مدل های TCe 150 و "تناکورو"، که قهوه ای مایل به سبز است.

قیمت پایه رنو آرکانا در روسیه حدود 16 هزار دلار است و احتمالا در صورتی که به بازار خودرویی اروپا راه باید انتظار برچسب قیمتی بین رنو کپچر و رنو کجار را برای آن داشته باشیم.


کلید واژه ها: رنو آرکانا محصولات رنو شاسی بلند رنو Renault ARKANA