رنو در حال نبرد با ویروس کرونا

مقابله با بحران کرونا به سرعت روحیه ای قوی و همراه با همبستگی را در گروه خودروسازی رنو ایجاد کرده است.
رنو در حال نبرد با ویروس کرونا
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۲ اخبار رنو

ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود که ویروس جدید و ناشناخته در شهر ووهان چین کشف شد که به سرعت شیوع پیدا می کرد و انسان های زیادی را قربانی کرد. این ویروس که اکنون با نام  COVID-19 یا همان کرونا شناخته می شود از طریق بینی، چشم یا دهان وارد بدن شده و خیلی زود سیستم دستگاه تنفسی فرد مبتلا را مورد حمله قرار می دهد.

این ویروس با گذشت چند ماه از آغاز شیوعش در چین اندک اندک به دیگر نقاط جهان سرایت کرد تا حدی که سازمان بهداشت جهانی آن را یک پاندمی یا همه گیری جهانی اعلام و خواستار مقابله همه کشورها با آن شد. این ویروس تاکنون دست کم یک میلیون نفر را آلوده کرد و تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده است.

مقابله با بحران کرونا به سرعت روحیه ای قوی و همراه با همبستگی را در گروه خودروسازی رنو ایجاد کرده است. از اسپانیا گرفته تا مراکش، از رومانی تا فرانسه، همه اعضای این گروه متعهد شده اند که با اقداماتی نظیر اهدای کمک مالی یا در اختیار قرار دادن وسایل نقلیه با این بیماری مبارزه کنند؛ همچنین پروژه هایی برای تولید تجهیزات اساسی برای مقابله با گسترش این ویروس و علاوه بر این دستگاه های بیمارستانی برای کمک به بیماران در حال انجام است.

چندین سایت صنعتی در فرانسه، اسپانیا، پرتغال و اسلوونی در آغاز این هفته 120 هزار ماسک به کارمندان مراقبت های بهداشتی اهدا کردند. این ماسک ها از محل انبار کارخانه های گروه اهدا شده اند که در اصل برای پرسنل و کارکنان شرکت به کار گرفته می شدند.

همچنین در شهر فلینز فرانسه که میزبان یکی از سایت های اصلی رنو است، حدود 300 لباس محافظ که برای پرسنل واحد رنگ آمیزی خودروها مورد استفاده قرار می گرفت به بیمارستانی در غرب پاریس اهدا شد.

در شرایطی که فعالیت بیمارستان با نرخ بی سابقه ای رو به رشد است ، وام وسایل نقلیه نیز برای رهایی کسانی که متعهد به کار در کنار بیماران هستند نیز کمک می کند. در سوئیس ، 100 خودروی رنو ZOE توسط شبکه نمایندگی در اختیار چندین سازمان اضطراری مانند صلیب سرخ قرار گرفته است. حدود 100 اتومبیل داچیا یا رنو برای خدمت رسانی به کارمندان بیمارستان ها در اختیار وزارت بهداشت رومانی قرار گرفته است. همزمان با سایر کشورها ، شرکت های اجاره اتومبیل که با گروه رنو همکاری می کنند استفاده از ناوگان خود را به کارمندان سیستم بهداشتی پیشنهاد می کند.

همچنین با توجه به حجم زیاد بیماران، قسمت حمل و نقل نیازهای زیادی را احساس می کند. گروه رنو در مراکش 50 خودروی لاجی، رنو ترافیک و رنو مستر را برای مقابله با این بیماری به طور ویژه به آمبولانس تبدیل کرده است.

در حالی که کمک های مالی ضروری است و خیلی سریع نیز فعال شده اند اما طرح های دیگر به ویژه در زمینه مهندسی در گروه رنو آغاز شده است.

در اسپانیا ، 120 کارمند گروه رنو جنبش "رنو به سوی نجات" را ایجاد کردند. همچنین زنجیره ای از همبستگی برای تولید ماسک با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ایجاد شد. در تنها چهار روز، بیش از 4000 ماسک در بیمارستان ها و خانه های سالمندان در والادولید ، والنسیا ، مالاگا و جرز توزیع شد. ابتکار مشابهی از آن زمان توسط تیم های رنو در برزیل نیز شروع شده است.

از پرینترهای سه بعدی در فرانسه نیز استفاده می شود: بیمارستان Mignot در ورسای حدود بیست نمونه اولیه محافظ چشمی ساخته شده از این تجهیزات حرفه ای را دریافت کرده است. به محض اعتبار سنجی فنی ، 2000 عدد از این محافظ ها برای توزیع در بیمارستان های مختلف فرانسه تولید می شود. جزئیات این پروژه به تیم های گروه رنو در رومانی ، برزیل و منطقه خاورمیانه و آفریقا ابلاغ شده است تا در جایی که نیازها زیاد هستند می توان سریع آن را تکرار کرد.

همچنین کارخانه آلپاین که تولید آن از 16 مارس متوقف شده است، مایل بود به همبستگی ملی برای مقابله با بحران کرونا بپیوندد. این شرکت 300 ماسک و هزار جفت دستکش محافظ را به بخشهای مختلف بیمارستانهای منطقه اهدا کرده است. این شرکت همچنین با طراحی ویزورهای محافظتی با چاپگر سه بعدی ، از این پروژه پشتیبانی کرده است.

گروه رنو در تلاش است تا به اشتراک گذاری تجربیات در سرتاسر گروه سرعت خدمات رسانی را افزایش دهد. این رویکرد در مورد تولید دستگاه های تنفس مصنوعی یا رسپیراتور نیز برقرار است. کمبود این تجهیزات اساسی در برخی بیمارستان ها نگرانی هایی را در بعضی کشورها ایجاد کرده است. این موضوع در مرکز دغدغه های گروه رنو نیز قرار گرفته است.

رنو در کنار سایر شرکت ها به ابتکار "سازندگان برای زندگی" مستقر در نانت پیوسته است. هدف این گروه تولید 500 دستگاه تنفس در کوتاه مدت است. پروژه های مشابهی در اسپانیا و رومانی نیز آغاز شده است. این اتفاقات اهمیت دانش تکمیلی و مزایای اشتراک داده های منبع آزاد را نشان می دهند. پروژه Minimal Universal Respirator که رنو در آن مشارکت می کند، نمونه دیگری است. هر بار ، نگرانی گروه یکسان است: تخصص صنعتی خود را تا حد ممکن به نیازهای واقعی در این زمینه نزدیک کند.

گروه خودروسازی رنو این هفته گام مهمی در فرانسه برای کمک به کارکنان مراقبت های بهداشتی پاریس، به ویژه پزشکان و پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا برداشت.

300 خودروی رنو زوئی ناوگان خدمات ZITY به کارکنان بیمارستانی اختصاص داده شده است. این وسایل نقلیه که در نزدیکی نه بیمارستان در پاریس پارک شده اند، به صورت رایگان در اختیار کارمندان بیمارستان ها قرار داده می شوند. همچنین 20 دستگاه رنو زوئی دیگر نیز برای کمک و همیاری با صلیب سرخ در بخش هایی از پاریس مستقر خواهد شد.

انتظار می رود با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم این ویروس را شکست داده و جریان زندگی را دوباره سر بگیریم.


کلید واژه ها: مسئولیت های اجتماعی رنو محصولات رنو ویروس کرونا COVID-19