رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

در سال ۱۹۸۰ ، خودروی محبوب رنو استفاته جای خود را به رنو ترافیک (Renault Trafic) و رنو مستر (Renault Master) داد.
رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند
۰۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۶ رنوپدیا

در سال ۱۹۸۰، خودروی محبوب رنو استفاته جای خود را به رنو ترافیک (Renault Trafic) و رنو مستر (Renault Master) داد. این دو ون از زمان معرفی خود را به عنوان مدل‌های اصلی در بازار وسایل نقلیه تجاری سبک (LCV) جا انداختند به طوری که تاکنون تقریباً پنج میلیون دستگاه از این دو مدل فروخته شده است. مهندسین طراح گروه خودروسازی رنو فرانسه این دو خودروی تجاری سبک را در سال ۲۰۱۹ به روزرسانی کردند به طوری که هر دو آنها جز ۳ خودروی پرفروش در این کلاس خودرویی شدند.

رنو استفاته (Renault Estafette) در سال ۱۹۸۰ پس از ۲۲ سال حضور در بازارهای جهانی بازنشسته شد. این خودرو بخشی از میراث مردم جهان تبدیل شده بود اما همواره نیاز مشتری اولویت اصلی گروه رنو بوده است و به همین دلیل مهندسین این شرکت دست به کار شده و دو خودروی تجاری سبک را طراحی و تولید کردند. اولی رنو ترافیک با ابعاد متوسط و دومی رنو مستر که از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار بود.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

این دو خودرو اتفاق مهمی برای رنو بودند و این شرکت توانست با اضافه کردن رنو کانگو به خانواده LCVهای خود از سال ۱۹۹۸ تبدیل به پیشروترین شرکت خودروساز در بازار این کلاس خودرویی شود. سال ۲۰۱۹ برای شرکت خودروسازی رنو بهترین سال از لحاظ آمار فروش خودروهای تجاری سبک بود و فروش این شرکت نسبت به سال قبل ۰.۷ درصد رشد یافت؛ رنو توانست با این میزان رشد ۶۲۴.۲۸۹ دستگاه از این کلاس خودرویی را در سال ۲۰۱۹ به فروش برساند.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

رنو مستر: بهترین همیار تاجران

رنو ترافیک در سال ۱۹۸۰ توسط گروه خودروسازی رنوی فرانسه معرفی شد و تاکنون به عنوان یک خودروی تجاری سبک با همان LCV در خطوط تولید این شرکت باقی مانده است. رنو ترافیک را می‌توان یکی از اولین خودروهای تجاری سبک نامید که دارای طراحی متفاوت با دیگر خودروهای همکلاس نسل خود بود و از طراحی مربعی شکل بدنه مرسوم آن زمان خارج شد.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

رنو مستر که در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ به عنوان بهترین خودروی ون سال شناخته شد از سال ۱۹۸۰ به بازار آمد و هر نسل آن تبدیل به موفقیتی برای گروه رنو شد. همیشه گفته‌اند که آمار بهترین گواه و شاخص برای ارزیابی عملکرد هستند: شرکت خودروسازی رنو در سال ۲۰۱۹ یزاس پنجمین سال متوالی رکورد فروش این خودرو را شکست و به طور مجموع ۲.۸ میلیون دستگاه رنو مستر از سال ۱۹۸۰ توسط این شرکت در سرتاسر دنیا به فروش رسید.

رنو مستر اکنون تبدیل به یک خودروی بین المللی شده است که در بیش از ۵۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. اصلی ترین بازار این خودرو در خارج از ار.پا کشورهای برزیل، آرژانتین، مراکش، ترکیه و روسیه هستند.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

رنو مستر جدید که در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد از ۳۵۰ نسخه از جمله ۴ حالت انتخابی طول، ۳ حالت انتخابی ارتفاع، دیفرانسیل جلو یا عقب بودن و یا چهار چرخ متحرک در دسترس مشتریان است. همچنین شرکت رنو در راستای برنامه استراتژیک Drive the Future خود از سال ۲۰۱۸ نسخه تمام برقی رنو مستر را نیز به خط تولید خود اضافه کرد.

رنو ترافیک: یک ون یا مینی بوس مناسب با هر نیازی

رنو ترافیک که در سال ۲۰۱۲ به عنوان خودروی ون سال و در سال ۲۰۱۵ به عنوان خودروی سبک تجاری دنیا انتخاب شد همواره چیزی بیش از یک وسیله نقلیه بوده است. این خودرو می‌تواند از ون به یک مینی بوس جادار تبدیل شود که به اندازه یک لیموزین راحت است.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

این خودرو را نیز می‌تواند با ۲ حالت طول مختلف و ۲ حالت ارتفاع مختلف انتخاب کرد و ۲۷۵ نسخه مختلف آن ظرفیت بارگیری ۳.۲ تا ۸.۶ متر مکعبی را داراست؛ حالت ون یا مینی بوس رنو ترافیک نیز به صورت دیفرانسیل جلو، عقب یا چهار چرخ متحرک در دسترس علاقمندان است.

رنو ترافیک با تمام این تعاریف به یک موفقیت تجاری بزرگ برای رنو تبدیل شد وعجیب نیست که از زمان معرفی آن حدود ۲ میلیون دستگاه رنو ترافیک توسط گروه رنو در سرتاسر دنیا به فروش رسیده است. رنو توانست در سال گذشته میلادی ۱۰۳.۲۳۴ دستگاه از این محصول دوست داشتنی خود را در بیش از ۵۰ کشور جهان به فروش برساند.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

با قرار گرفتن رنو ترافیک و رنو مستر در میان ۳ خودروی پرفروش این کلاس خودرویی، گروه خودروسازی رنو از سال ۱۹۹۸ به پیشگام بازار این خودروها تبدیل شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز برای نهمین سال متوالی به عنوان رهبر کلاس خودروهای تجاری سبک اروپا تبدیل شد به طوری که از هر دو خودروی برقی فروش رفته در اروپا تقریباً یک دستگاه توسط رنو تولید شده بود.

این گروه خودروساز فرانسوی در پی این موفقیت به نوآوری در زمینه حمل و نقل پایدار ادامه دارد و خودروهای کانگو زد. ای. هیدروژنی را در اواخر سال ۲۰۱۹ و مستر زد. ای. هیدروژنی را در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار معرفی کرد.

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

رئیس بخش خودروهای LCV رنو در این باره معتقد است: "طیف وسیعی از ون‌های رنو طی دهه‌ها رشد کرده است تا ویژگی‌ها و نوآوری‌های بیشتر و بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. تخصص ما توسط متخصصان و افرادی که به طور روزانه به ما اعتماد می‌کنند و همچنین توسط دیگر تولید کننده‌هایی که برای آنها تولید می‌کنیم، شناخته می‌شود. امروز، اتحاد قوی‌تر می‌شود. رنو ترافیک و مستر محصولاتی پیشرو در کلاس خودرویی خود هستند و این در حالی است که سایت‌های تولیدی ما در ساندویل و باتیلی برای دیگر اعضای اتحاد هم ون تولید می‌کنند. علاوه بر این، ما همچنان بر روی پروژه‌های جدید کار می‌کنیم تا برای آینده آماده شده و موقعیت رهبری خود را تقویت کنیم."

رنو ترافیک و رنو مستر ۴۰ ساله شدند

رنو ترافیک و رنو مستر با این سابقه طولانی از موفقیت امسال شمع چهلمین سالگرد تولد خود را فوت خواهند کرد.

 


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو مستر رنو ترافیک تاریخچه رنو