رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

تماشای رنو ۵ جدید که به شدت از طراحی رنو ۵ اصلی الهام گرفته است و به علاوه خطوط تمیز و سطوح شفاف آن با جزئیات آینده نگرانه در مورد چراغ ها و نمای جلو ترکیب شده، چندان سخت نیست.
رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید
۲۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ اخبار رنو ویدئوها

خانواده خودروهای سوپرمینی از دیرباز یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین کلاس های خودروئی بوده است. این کلاس خودرویی به دلیل ابعاد خودرو و عملکرد آن گزینه مورد علاقه جوانهائی است که شاید توان خرید خودروهای گران قیمت کلاس های دیگر را نداشته اند.

رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

از طرفی گسترش روز افزون استفاده از خودروهای برقی در سرتاسر جهان بسیاری از شرکت های خودروسازی را بر آن داشته است که حرکت سریعی به این علاقه بازار نشان دهند تا بتوانند سهم بیشتری در تولید و فروش این خودروها را از آن خود کنند.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز به عنوان یکی از پیشگامان تولید خودروهای برقی که در چند سال گذشته محصولات آن جزء پر فروش ترین خودروهای برقی اروپا بوده است در این رقابت حضور داشته و با تدوین برنامه Drive the Future نگاهی آینده نگرانه و رو به جلو به این حوزه صنعت خودروسازی دارد.

رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

شرکت رنو فرانسه به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک "Renaulution" خود که شامل رونمایی از هفت خودروی برقی جدید تا سال 2025 است، از 5 مدل پروتوتایپ و یک خودروی نمایشگاهی که در واقع نسخه مدرن و برقی خودروی خاطره انگیز رنو 5 است پرده برداری کرد.

رنو 5 یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات این کمپانی فرانسوی است که اولین بار و به طور رسمی در سال 1972 معرفی شد. این خودرو که توسط میشل بویی فقید طراحی شده بود توانست ظرف مدت کوتاهی به یک محصول موفق در سرتاسر جهان تبدیل شود. این سوپرمینی زیبا به بازار خودروی کشورمان نیز راه یافت و در ابتدا توسط شرکت سایپا مونتاژ می شد.

رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

تماشای رنو 5 جدید که به شدت از طراحی رنو 5 اصلی الهام گرفته است و به علاوه خطوط تمیز و سطوح شفاف آن با جزئیات آینده نگرانه در مورد چراغ ها و نمای جلو ترکیب شده، چندان سخت نیست.

مدیر طراحی رنو ، ژیل ویدال ، عناصر ظاهری طراحی شده را از نسخه اصلی برای پاسخگویی به نیازهای یک  خودروی برقی مدرن استفاده کرد؛ به طور مثال قسمت مسطح کاپوت خودرو که در حال حاضر به عنوان محل شارژ خودرو استفاده شده یا چراغ های مه شکن جلو که حالا به عنوان چراغ های Daytime مورد استفاده قرار می گیرد.

رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

این خودرو همچنین دارای آرم های جلو و عقب است که پس زمینه نو داشته و روشن می شوند؛ همچنین سقف پارچه ای و پرچم فرانسه بر روی آینه های جانبی از دیگر المان های به کار رفته در طراحی ظاهری این محصول است. رنو هنوز هیچ عکسی از فضای داخلی این محصول جدید نشان نداده است ، اما می گوید صفحه نمایشگر کوچکی روی داشبورد دارد که می تواند پیام هایی را به افراد خارج از خودرو نیز ارائه دهد.

این خودروساز فرانسوی به هیچ جزئیاتی در مورد پیشرانه برقی مانند توان یا محدوده رانندگی آن اشاره نکرد، اما گفت که رنو 5 جدید به عنوان یک وسیله نقلیه کاملا برقی طراحی شده است و این احتمالا به این معنی است که نسخه ای از رنو 5 جدید با پیشرانه احتراق داخلی را شاهد نخواهیم بود.

رنو ۵ دوباره به خیابان ها می آید

ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو درباره این محصول جدید گفت: "طراحی نمونه اولیه رنو 5 بر اساس R5 خاطره انگیز به عنوان میراث ما است؛ این نمونه اولیه مدرنیته را تجسم می بخشد و یک وسیله نقلیه مربوط به زمان خود است: شهری، برقی و جذاب."

رنو 5 برقی همچنین با یک تجدید حیات مدرن از یک محصول تاریخی دیگر این خودروساز فرانسوی یعنی رنو 4 همراه خواهد بود. این خودروساز فرانسوی می خواهد 30 درصد از فروش خود را تا سال 2025 وسایل نقلیه کاملاً برقی انجام دهد و مدل هایی مانند رنو 5 جدید قطعاً نقش بزرگی را در این میان ایفا خواهند کرد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی رنو 5 Renault 5