رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد

محبوبیت این خودرو باعث شد چندی پیش شرکت رنو تصمیم بگیرد از نسخه کاملا جدید کانگو برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.
رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد
۰۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۱:۱۹ اخبار رنو

بازار خودروهای سبک تجاری (LCV) مدت هاست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. حمل و نقل و جابجایی کالا در شهرهای مدرن و پر ترافیک امروزی نیازمند حضور چنین خودروهایی است که بتواند ضمن انجام امور روزمره نیازمند فضای پارک زیادی هم نباشند.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

گروه خودروسازی رنو فرانسه یکی از شرکت هایی است که توانسته در این کلاس محصولات مشتری پسند و قدرتمندی را به بازار ارائه دهد. این شرکت خودروهایی مانند رنو ترافیک، رنو آلاسکان و رنو تندر پیکاپ را روی خط تولید خود دارد.

یکی دیگر از محصولات رنو در بازار خودروهای سبک تجاری رنو کانگو است که از سال 1997 توسط مهندسین رنو طراحی و تولید شد. نسل اول این خودرو با پیشرانه های مختلف عرضه شد و یک بار نیز مورد فیس لیفت قرار گرفت. این شرکت در سال 2007 تصمیم گرفت نسل جدید از کانگو را به ظاهری به روزتر و امکاناتی بیشتر به بازار عرضه کند.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

این خودرو نیز مانند برادر بزرگترش با استقبال مواجه شد و به همین دلیل در سال 2016 با تغییراتی در ظاهر و بکارگیری پیشرانه ای با استاندارد یورو 6 به روزرسانی شد. مدل سال 2017 نیز به  تجهیزات ایمنی تازه ای مانند کمک استارت در سراشیبی، کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیکی، محدود کننده سرعت و سنسورهای پارک دنده عقب مجهز شد. کانگو همچنین به کیسه های هوای راننده و سرنشین از جمله کیسه های هوای کناری تجهیز شد. همچنین برخی مدل ها نیز به توربوشارژر مجهز شدند تا عملکرد و قدرت پیشرانه بهبود یابد.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

همچنین رنو که یکی از خودروسازان برتر در زمینه طراحی، ساخت و فروش خودروهای برقی نیز هست نسخه برقی از کانگو را نیز به بازار عرضه کرد که در سیکل ترکیبی توان پیمایش 170 کیلومتر را دارا بود.

محبوبیت این خودرو باعث شد چندی پیش شرکت رنو تصمیم بگیرد از نسخه کاملا جدید کانگو برای سال 2021 رونمایی کند. انتظار می رود این خودرو بهار سال آینده میلادی به صورت رسمی به بازارهای هدف عرضه شود. این مدل جدید قرار است در 4 نسخه با دو طول متفاوت و تریم های کانگو، کانگو ون، اکسپرس و اکسپرس ون و با هدف رقابت با  محصولاتی همچون فولکس واگن کدی معرفی شود.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

مهندسین رنو در طراحی کانگو 2021 دست به تغییرات گسترده ای زدند و ظاهری جدیدی را برای آن به ارمغان آوردند. در مدل جدید از چراغ های افقی، جلو پنجره بزرگتری با تزئینات کروم، ورودی هوای زیرین بزرگتر، کاپوت عضلانی، خطوط جدید در کناره ها و نمای بازطراحی شده در قسمت عقب خودرو بهره گرفته شده است. این نوع طراحی شاید در نگاه اول تا حدودی یادآور طراحی محصولات جدید داچیا، از جمله خانواده لوگان باشد.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

در داخل کابین خودرو اولین تغییری که جلب توجه می کند طراحی جدید داشبورد خودرو و جابگزینی با داشبورد قبلی است که از نمای مدرن تری برخوردار است و سیستم اطلاعاتی- سرگرمی از طریق یک صفحه نمایش تبلت مانند در مرکز آن تعبیه شده است. فرمان رنو مانگو 2021 نیز اگرچه طراحی سه پره را حفظ کرده اما کاملا جدید است و در پشت آن یک کیلومتر شمار سنتی قرار دارد و یک صفحه نمایش LCD کوچک نیز اطلاعات سفر را برای راننده فراهم می کند.

رنو کانگو ۲۰۲۱ رونمایی شد - Renault Kangoo

دسته دنده نیز کمی به عقب تر آمده و فضای زیادی برای استفاده سرنشین و راننده خودرو فراهم شده است و طبق اعلام رنو، این میزان فضا برای این کلاس خودرو بی سابقه است. همچنین رنو کانگو جدید فضای بار سخاوتمندانه ای دارد و می تواند بسته به طراحی بدنه و استفاده از تجهیزات اضافی بین 3.3 تا 4.9 متر مکعب فضای بار در اختیار راننده قرار دهد. از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه دید عقب دیجیتال، ترمز فعال اضطراری پیشرفته و کنترل پایداری ترمز اشاره کرد.

رنو هنوز بصورت رسمی از پیشرانه های احتمالی این خودرو رونمایی نکرده است اما احتمالا از همان پیشرانه های مرسوم رنو به همراه جعبه دنده های اتومات و دستی استفاده می شود و یک نسخه برقی نیز به این جمع اضافه خواهد شد. قرار است نسخه های کانگو و کانگو ون در کارخانه مابوژ فرانسه ساخته شود و این در حالی است که اکسپرس و اکسپرس ون در سایت مراکش تولید می شود.


کلید واژه ها: رنو کانگو Renault Kangoo خودروی تجاری سبک محصولات رنو