لوگوی شرکت خودروسازی رنو تغییر کرد

لوگوی رنو سالهاست که تداعی کننده الماس است. با این حال، برای اینکه این برند بین المللی معنادار و قدرتمندتر شود، اخیراً لوگوی آن تغییر شکل داده است.
لوگوی شرکت خودروسازی رنو تغییر کرد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۱ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال 1898 توسط برادران رنو تاسیس شد و در طول تاریخ خود فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد. تاریخ رنو مملو از لحظات درخشانی است که برخی از آنها نقطه عطفی در صنعت خودروسازی نیز بوده اند.

شرکت تاسیس شده توسط لویی، مارسل و فرناند در ابتدا "رنو-فررس" نام داشت و لوگوی آن از دو حرف R درهم تنیده که درون یک بیضی قرار داشتند، تشکیل شده بود. این لوگو تنها در اسناد داخلی شرکت استفاده شده بود و روی هیچکدام از محصولات این شرکت قرار نگرفت. محصولات این شرکت در ابتدا با نام "رنو-فررس" شناخته می شد و تنها دو حرف LR که حروف ابتدایی کلمات ( Louis Renault ) بودند روی محصولات هک می شدند.

از سال ۱۹۲۴ بود که لوزی معروف رنو پا به عرضه گذاشت و بر روی رنو 40-CV  نصب شد. البته این لوگو به صورت قطعی از سال ۱۹۲۵ ثبت شد. لوگوی شرکت رنو در طول 123 سال گذشته نیز همپای تاریخ این شرکت دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است ولی همواره برای طرفداران رنو نشان اعتماد و کیفیت بوده است.

اکنون و در روزهایی که برخی خودروسازان و دیگر شرکت های بزرگ جهان به تغییر لوگوی خود روی آورده اند، شرکت خودروسازی رنو نیز از قافله جا نمانده و لوگوی جدیدی را برای دوستدارانش به ارمغان آورده است. تغییر لوگو یا به طور کلی "هویت بصری" رویدادی مهم در زندگی یک برند و یک شرکت است.

این لوگوی جدید به طور عمومی در تبلیغات جدید رنو ZOE پخش شد. در انتهای این تیزر، یک انیمیشن لوگوی جدیدی را ترسیم می کند، که یادآور لوگوی ترسیم شده توسط  ورسالی بین سالهای 1972 تا 1992 است. ممکن است قبلاً این لوگو را در کانسپت R5 که هنگام ارائه برنامه استراتژیک "Renaulution" رونمایی شد مشاهده کرده باشید.

لوگوی رنو سالهاست که تداعی کننده الماس است. با این حال، برای اینکه این برند بین المللی معنادار و قدرتمندتر شود، اخیراً لوگوی آن  تغییر شکل داده است.

لوگوی جدید رنو نمادین تر از گذشته است و اکنون قوی تر به نظر می رسد، بدون اینکه نوشته تایپی به آن متصل باشد. این لوگو همچنین مدرن، ساده و در عین حال معنی دار است و خطوط آن تصور حرکت مداوم را ایجاد می کنند. رنو با این لوگو جدید به دنبال آن است تا ارزش آفرینی خود را به در تمام زمینه ها به دوستدارانش منتقل کند. لوگوی جدید سیزدهمین لوگو در تاریخ رنو است.


کلید واژه ها: لوگوی رنو تاریخ رنو تاریخچه رنو