با رنو تالیانت آشنا شوید

این مدل جدید در ترکیه رونمایی شد و نام جدید " Taliant " را جایگزین Symbol کرد که این شرکت از سال ۱۹۹۹ و به عنوان نسل دوم سدان کلیو از آن استفاده می کند.
با رنو تالیانت آشنا شوید
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۹ اخبار رنو

چندی پیش بود که شرکت خودروسازی داچیا به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی رنو فرانسه از نسل سوم خودروی رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی و رنو لوگان با طراحی کاملاً جدید و باز آفرینی شده رونمایی کرد.

نسل جدید این خودروها بدون از دست دادن قیمت بی نظیر و ابعاد مناسب خود، مدرن تر شده اند، تجهیزات و قابلیت های کارآمدتری دارند و در ضمن از اصول ساده و قابل اطمینان خود چشم پوشی نکرده اند.

با رنو تالیانت آشنا شوید

داچیا لوگان اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و بار دیگر گروه خودروسازی رنو به عنوان مالک اصلی این خودروساز رومانیائی، آرم الماس شکل خود را بر روی این سدان می زند تا آنرا در بازارهائی که معادل داچیا در آن موجود نیست به فروش برساند. این مدل جدید در ترکیه رونمایی شد و نام جدید " Taliant " را جایگزین Symbol کرد که این شرکت از سال 1999 و به عنوان نسل دوم سدان کلیو از آن استفاده می کند.

رنو تالیانت نبابد با رنو تالیا که در برخی از بازارها برای Symbol استفاده می شود یا با سدان جذاب و دوست داشتنی رنو تالیسمان اشتباه گرفته شود؛ رنو تالیانت جدید اساساً یک لوگان اصلاح شده است. با این حال، متوجه خواهید شد که چراغ های جلو و عقب، طراحی متفاوتی دارند زیرا با مدل های فعلی گروه خودروسازی رنو فرانسه مطابقت دارند. شاید واضح ترین تغییر در قسمت پشتی باشد که چراغ های عقب C شکل به درب صندوق عقب کشیده می شوند.

با رنو تالیانت آشنا شوید

رنو در طراحی جلوپنجره جلو نیز اصلاحاتی انجام داده تا این محصول جدید ظاهری شبیه به رنو کلیو داشته باشد که با خوشه های تغییر شکل یافته، چراغ جلوی آن بیشتر برجسته می شود. طراحی دو رنگِ آلیاژ رینگ این خودرو آن را از داچیا لوگان جدا می کند و این در مورد تغییرات خارجی است. به طور کلی، ظاهر  رنو تالیانت از نمونه رومانیایی جذاب تر به نظر می آید اما این موضوع کاملا سلیقه ای است و ممکن است برخی داچیا لوگان را خودروی جذاب تری بدانند.

هنوز تصاویری از طراحی داخلی رنو تالیانت ارائه نشده است گرچه بعید است از نمونه اصلی یعنی داچیا لوگان دور شود. این خودرو باید از جادارترین مدل ها در کلاس خود باشد ، به هر حال اکنون که کراس اوورها و SUV ها کار خود را انجام داده اند ، سدان های زیادی در بخش B باقی مانده است.

با رنو تالیانت آشنا شوید

به علاوه هنوز جزئیات زیادی مربوط به آنچه در زیر کاپوت خودرو قرار داده شده ارائه نشده است اما انتظار می رود موتورهای سه سیلندر بنزینی برای این محصول به کار گرفته شود و خبری هم از مدل های مجهز به پیشرانه دیزلی نباشد. پیشرانه های با تنفس طبیعی و همچنین مجهز به توربوشارژ احتمالاً در حال تولید هستند و حدود 100 اسب بخار نیرو می گیرند. بسته به موتور، رنو تالیانت احتمالاً با جعبه دنده شش سرعته دستی و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) ارائه می شود.

یک موتور دوگانه سوز با گاز مایع فشرده (LPG) برای لوگان نیز در دسترس خواهد بود و آنرا به باصرفه ترین پیشرانه این گروه تبدیل می کند و جایگزینی پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری DCI می شود.

با رنو تالیانت آشنا شوید

رنو ترکیه  مدل تالیانت را تا اواسط سال 2021 به فروش می رساند. پیش بینی می شود این خودرو در سال 2022 وارد بازار شود و جایگزین واگن MCV لوگان و مینی ون Lodgy شود.


کلید واژه ها: محصولات رنو سدان رنو داچیا