آلپین به رقابت های فرمول یک وارد می شود

شرکت خودروسازی آلپین از خودروی فرمول یک جدید خود برای مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۱ پرده برداشت و جای تعجب ندارد که ببینیم این خودرو با رنگ آبی کلاسیک آلپین تزئین شده است.
آلپین به رقابت های فرمول یک وارد می شود
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳ اخبار رنو فرمول یک

شرکت خودروسازی آلپین از خودروی فرمول یک جدید خود برای مسابقات قهرمانی سال 2021 پرده برداشت و جای تعجب ندارد که ببینیم این خودرو با رنگ آبی کلاسیک آلپین تزئین شده است.

شرکت فرانسوی آلپین که سازنده خودروهای ورزشی و مسابقه ای است در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. ژان ردل ( Jean Rédélé ) بنیانگذار آلپین در اصل صاحب یک گاراژ در شهر دیئپ ( Dieppe ) فرانسه بود که توانست با رنو 4CV که از معدود خودروهایی فرانسوی تولید شده پس از جنگ جهانی بود به موفقیت هایی در مسابقات موتور اسپورت دست یابد.

آلپاین به رقابت های فرمول یک وارد می شود

برند آلپین که نمادی از قدرت، ظرافت و چابکی ورزشی است، چندی پیش خودروی پر آوزه A110 را به بازارهای خودروئی جهان عرضه کرد. حضور در مسابقات فرمول یک برای آلپین، یک گام اساسی برای تسریع در توسعه و نفوذ نام تجاری آن است. موتور تیم همچنان از تخصص منحصر به فرد گروه خودروسازی رنو در سیستم انتقال قدرت هیبریدی بهره مند خواهد شد و نام E-Tech آن حفظ خواهد شد.

آلپین شرکت کننده جدیدی برای مسابقات فرمول یک محسوب می شود اما این شرکت سازنده خودروهای ورزشی فرانسوی، تاریخی طولانی در این زمینه دارد. پیش از ورود رنو برای نجات این شرکت از بحران مالی، خودروهای ورزشی آلپین که با کمک رنو ساخته شده بود توانست در دهه های 1960 و 1970 میلادی برنده چندین مسابقه و رالی شود.

آلپاین به رقابت های فرمول یک وارد می شود

لوکا دی میو، مدیر اجرایی گروه رنو درباره این اتفاق می گوید: " آلپین یک برند زیبا، قدرتمند و پر جنب و جوش است که لبخند را به لب طرفداران خود می آورد. با معرفی آلپین، نمادی از برتری فرانسه، در معتبرترین رشته های خودروئی جهان، ما در حال ادامه ماجراجویی تولید کنندگان در یک ورزش هستیم. ما یک برند رویایی را در کنار بزرگترین نام ها برای مسابقات اتومبیلرانی دیدنی و جذاب ایجاد کرده ایم که توسط علاقه مندان دنبال می شود. آلپین همچنین ارزش های خود را به فرمول یک می آورد، ظرافت، نبوغ و جسارت."

گروه خودروسازی رنو با ساخت ماشین آلپین A110 که با هدف رقابت با پورشه کیمن تولید شده بود این برند را در سال 2017 احیا کرد. تیم آلپین اساساً همان تیم رنو است که در مسابقات فرمول یک سال گذشته پنجم شد و خودروی مسابقه دهنده 2021 Alpine A521 تحولی در رنو RS20 است که سال قبل خودروی مسابقه دهنده رنو بود. اکنون که مک لارن دوباره به استفاده از پیشرانه مرسدس روی آورده است، آلپین تنها تیم در حال کار با موتورهای رنو خواهد بود.

آلپاین به رقابت های فرمول یک وارد می شود

رنگ آبی و قرمز آلپاین ظاهر کاملا متفاوتی نسبت به سال قبل رنو ایجاد کرده است اما این تنها چیزی نیست که در مسابقه دهنده رنو تغییر کرده است چرا که  ترکیب راننده ها نیز جدید است. دانیل ریکاردو به تیم مک لارن پیوسته است و امسال فرناندو آلونسو به عنوان قهرمان دو دوره مسابقات فرمول یک در کنار استبان اوکون برای آلپاین مسابقه خواهند داد.

آلونسو به تازگی از ناحیه فک دچار آسیب دیدگی شده است که پس از سقوط از دوچرخه، نیاز به جراحی دارد. اما رئیس آلپاین ، لوران روسی ، به هواداران - و همه حامیان مالی مهم - اطمینان داد که آلونسو برای آزمایش قبل از فصل و مسابقه افتتاحیه سال در بحرین در اواخر این ماه آماده خواهد بود.

آلونسو اسپانیایی با رنو در سال 2005 و 2006 قهرمان F1 شد و در سال 2007 با رانندگی با مک لارن سوم شد. او همچنین سه بار پشت سر سباستین وتل دوم شد، اما هرگز موفقیت اولیه خود را تکرار نکرد و به مدت دو سال از F1 دور بود.

فرناندو آلونسو در این دو سال گذشته نیز زمان خود را به امور دیگری غیر از رانندگی نگذراند. وی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با تویوتا در مسابقات ۲۴ ساعته لمان برنده شد و در سال ۲۰۱۹ نیز در مسابقات ۲۴ ساعت دیتونا به پیروزی رسید و در همان سال راننده‌ مسابقات اتومبیلرانی استقامت جهان بود.


کلید واژه ها: محصولات رنو آلپین فرمول یک فرناندو آلونسو استبان اوکون