تیم فرمول یک آلپین دست خالی بحرین را ترک کرد

تیم فرمول یک آلپین در مسابقه افتتاحیه جایزه بزرگ این فصل این رقابت ها که در بحرین برگزار شد با قرار گرفتن استبان اوکون در جایگاه سیزدهم و خروج فرناندو آلونسو از دور مسابقه به دلیل نقص فنی با دست خالی این کشور را ترک کرد.
تیم فرمول یک آلپین دست خالی بحرین را ترک کرد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۹ اخبار رنو فرمول یک

تیم فرمول یک آلپین در مسابقه افتتاحیه جایزه بزرگ این فصل این رقابت ها که در بحرین برگزار شد با قرار گرفتن استبان اوکون در جایگاه سیزدهم و خروج فرناندو آلونسو از دور مسابقه به دلیل نقص فنی با دست خالی این کشور را ترک کرد.

مسابقه با شروع خوب هر دو اتومبیل آغاز شد و فرناندو آلونسو در دور یک با گذر از کارلوس سایتز در جایگاه هشتم قرار گرفت و و استبان اوکون نیز سه خودروی دیگر را با یک شروع خوب پشت سر گذاشت. فرناندو در دور یازدهم به پیت استاپ رفت تا تایرهای مدیوم بر روی خودروی او سوار شود و با عملکرد خوب تیم ظرف 2.5 ثانیه به مسابقه برگشت.

استبان نیز در دور 13 برای استفاده از لاستیک های مدیوم به پیت استاپ رفت. فرناندو در دور 29 مجددا برای تعویض لاستیک به تایر هارد به پیت اتاپ رفت اما شب او زود پایان یافت زیرا در اثر خراب شدن مجاری ترمز و گرم شدن بیش از حد ترمزهای عقب مجبور به خروج از دور مسابقه شد.

استبان برای کسب جایگاه بهتر و بدست آوردن امتیاز به سختی تلاش کرد و در  دور سی و یکم برای استفاده از تایر هارد به پیت استاپ رفت. شانس او برای ورود به جمع 10 بازیکن برتر با برخورد سباستین وتل در دور  44 به پشت خودروی او و چرخش استبان ناکام ماند و در نهایت این راننده فرانسوی در جایگاه سیزدهم به کار خود پایان داد.

استبان اوکون که مسابقه را در پوزیشن 16 شروع و با مقام سیزدهم تمام کرد درباره مسابقه فرمول یک بحرین گفت: "این نتیجه ای نبود که امروز می خواستیم، اما مطمئناً موارد مثبت زیادی وجود داشت. ما در بیشتر مسابقات با تعدادی اتومبیل چرخ به چرخ می جنگیدیم. حتی در انتها با وتل، او قفل شد و به خودروی من برخورد کرد. البته او از من عذرخواهی کرد، همه ما اشتباه می کنیم و این اتفاق گاهی می افتد. امروز در کل فقط کمی بدشانس بودیم. بهتر بودن به ما کمک نکرد زیرا بدان معنی بود که ما همیشه جایگاهی برای بدست آوردن داشتیم. ما روحیه مبارزه خود را در طول این مسابقه نشان دادیم و این بسیار مهم است. ما با هدف بازگشت به امتیازگیری به صورت تیمی به مسابقه بعدی می رویم."

فرناندو آلونسو دیگر راننده تیم فرمول یک آلپین نیز درباره این مسابقه گفت: "اولا ، بازگشت به مسابقات فرمول 1 بسیار خوب بود. شروع جالبی بود، ما جایگاه هایی را بدست آوردیم و من با همکاران قدیمی نبردهای لذت بخشی داشتم. با این حال، دیدن ناگهانی پرچم شطرنجی ناامید کننده بود. مسئله ای که پس از توقف دوم به وجود آمد ، مسئله ترمز عقب بود زیرا کمی کثیفی وارد مجاری ترمز شده و دمای خودرو را بیش از حد گرم کرد. به مسابقه نگاه کنید؛ بسیار جالب بود.به نظر می رسید که تنها چند دهم ثانیه تمام ترتیب جدول را به هم می زند. من فکر می کنم یک فصل بسیار جالب و رقابتی برای تماشاگران آن برگزار می شود. ما دوباره می رویم و در Imola سخت می جنگیم. "

مارسین بودکوفسکی ، مدیر اجرایی تیم فرمول یک آلپین نیز در مورد مسابقه بحرین گفت: " این بهترین شروع برای تیم ما نبود چرا که سهم کافی از بدشانسی را در آخر این هفته را هم در مسابقه تعیین خط و هم در مسابقه اصلی از آن خود کردیم. هر دو اتومبیل مسابقه را خوب شروع کردند و توانستند جایگاه خوبی به دست آوردند و حتی فرناندو در دور نخست به خوبی در میان ده نفر اول قرار گرفته بود. پس از اولین پیت استاپ خودروی فرناندو به دلیل یک نقص کوچک مجبور شدیم عملکرد خودروی وی را کاهش دهیم؛ پس از آن هم در دومین توقف یک پوسته بسته بندی ساندویچ در مجرای ترمز عقب وی گیر کرده بود که منجر به افزایش دمای ترمز و در نتیجه آسیب به سیستم ترمز خودرو شده بود بنابراین مجبور شدیم به دلیل حفظ ایمنی راننده وی را از دور مسابقه خارج کنیم.

این شروع به عنوان اولین مسابقه برای فرناندو ناامید کننده بود و دیدیم که چقدر مصمم به نظر می آمد. استبان نیز مسابقه خوبی را پشت سر گذاشت؛ از جایگاه شانزدهم شروع کرد و برای کسب امتیاز تلاش زیادی کرد. اما با سباستین فتل برخورد کرد که باعث آسیب به خودروی وی شد. ما کارهای زیادی داریم که باید تا مسابقه ایمولا انجام دهیم. باید خودروها را برای نبرد آماده کنیم."


کلید واژه ها: محصولات رنو فرمول یک فرمولا 1 آلپین