حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

کمتر از یک سال پس از اینکه گروه رنو برای اولین بار از خودروی مفهومی Renault Megane eVision به عنوان خودروی نمایشی پرده برداری کرد اکنون انتظار می رود که این محصول تبدیل به یک مدل تولیدی شود.
حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۴ اخبار رنو

رنو مگان جایگاه ویژه ای در تاریخ 120 ساله گروه خودروسازی رنو فرانسه دارد. رنو این خودرو را برای اولین بار در سال 1995 تولید و آن را جایگزین رنو 19 کرد. رنو مگان در طول زمان تولید خود در مدل های هاچبک سه در و پنج در، سالن، کوپه، کانورتیبل و استیشن به بازار عرضه شده است.

سال ۲۰۰۲ نسل دوم رنو مگان با تغییرات عمده در طراحی خودرو معرفی شد و توانست در سال ۲۰۰۳ عنوان خودروی سال اروپا را به دست بیاود. این محصول اولین خودرو در کلاس خود بود که توانست ۵ ستاره ایمنی موسسه EuroNCAP را کسب کند.

حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

توسعه این خودرو با توجه به اقبال بازارهای جهانی و داخلی به آن توسط رنو ادامه پیدا کرد. نسل دوم رنو مگان در سپتامبر سال ۲۰۰۲ رونمایی شد و شروع کاملاً تازه ای برای این شرکت بود. نسل دوم شباهت بسیار کمی با نسل اول داشت و از زبان طراحی جدید رنو که برای اولین بار در رنو اَوِنتایم ( Avantime ) استفاده شده بود بهره می برد.

رنو مگان نسل دوم و رنو لاگونا هر دو مظهر فناوری های نوآورانه ای بودند که رنو در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی رونمایی کرده بود. استفاده از سیستم شناسایی کارت بدون کلید رنو به عنوان سوییچ خودرو که به صورت استاندارد در نسل دوم مگان به کار گرفته شد اولین نمونه استفاده از سیستمی در چنین کلاس خودرویی بود که به صورت گسترده توسط بازار پذیرفته شد.

حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

نسل سوم این خودروی محبوب رنو در پایان سال ۲۰۰۸ برای نگه داشتن آن در مسابقه با رقبا به بازار عرضه شد. مدل های هاچبک ۵ در و رنو مگان کوپه به صورت رسمی در اکتبر همین سال به فروش گذاشته شدند. این دو مدل طراحی های مختلفی داشتند؛ در حالی که رنو مگان کوپه دارای ظاهری اسپورت بود مدل ۵ در ظاهری محافظه کارانه تر داشت.

نسل چهارم رنو مگان سپتامبر ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت توسط این شرکت معرفی و فروش آن در جولای سال ۲۰۱۶ آغاز شد. این نسل از رنو مگان بر اساس پلتفرم CMF-CD که به طور مشترک توسط رنو و نیسان طراحی و توسعه داده شده بود ساخته شده است.

حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

با حرکت بازار با سمت خودروهای برقی و با توجه به برنامه استراتژیک رنولوشن گروه رنو برای تولید بیشتر خودروهای برقی، این گروه خودروساز فرانسوی تصمیم گرفت که یک نسخه برقی نیز از رنو مگان دوست داشتنی خود تولید کند.

کمتر از یک سال پس از اینکه گروه رنو برای اولین بار از خودروی مفهومی Renault Megane eVision  به عنوان خودروی نمایشی پرده برداری کرد اکنون انتظار می رود که این محصول تبدیل به یک مدل تولیدی شود. این موضوع در طول نمایشگاه بین المللی اتومبیل  مونیخ 2021 اتفاق می افتد که جایگزین IAA فرانکفورت به عنوان دوسالانه نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان می شود. این خودروی هاچ بک/کراس اوور تمام برقی از 6 تا 12 سپتامبر ستاره غرفه رنو در مونیخ خواهد بود.

حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

متأسفانه جزئیات بیشتری در مورد مگان جدید، که در واقع مگان E-Tech Electric نامیده می شود هنوز منتشر نشده است. به احتمال زیاد، این خودرو در کنار مگان فعلی که در حال حاضر با موتورهای معمولی بنزینی ، دیزلی و هیبریدی در دسترس است به فروش می رسد. این دو باید حداقل چند سال با هم زندگی کنند تا زمانی که رنو به طور کامل به سمت خودروهای برقی حرکت کند.

این سواری شاسی بلند اولین مدل 100 درصد برقی رنو برای بازار اروپا است و به خودروهای رنو توئینگو و رنو Zoe  اضافه خواهد شد. Megane E-Tech Electric  بر اساس پلت فرم CMF-EV که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده خواهد بود و از موتور برقی 217 اسب بخار (160 کیلووات) استفاده می کند و به احتمال زیاد نیرو را به چرخ های جلو می فرستد. بر اساس اطلاعات اولیه اما رسمی، انرژی الکتریکی توسط یک باتری 60 کیلووات ساعتی تامین می شود.

حضور رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ

رنو وعده داده است که این خودروی برقی جذاب می تواند تا 450 کیلومتر قبل از نیاز به شارژ مجدد باتری ها را طی کند. این خودروساز پیش از این 30 نمونه اولیه از مگان جدید تولید کرده است و طی چند ماه آینده از آنها برای آزمایش استفاده خواهد کرد. ما انتظار داریم اولین واحدهای مشتری در نیمه اول سال 2022 تحویل داده شوند.


کلید واژه ها: رنو رنو مگان مگان خودروهای برقی محصولات رنو کانسپت رنو