داچیا؛ ساخت ۱۰ میلیون خودرو در نیم قرن

اولین وسیله نقلیه ای که این برند تا به حال ساخته بود داچیا ۱۱۰۰ بود که تولید آن در آگوست ۱۹۶۸ آغاز شد.
داچیا؛ ساخت ۱۰ میلیون خودرو در نیم قرن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۹ رنوپدیا

در روز چهارشنبه، 20 آوریل، برند رومانیایی داچیا با نهایی کردن فرایند ساخت یک داستر اکستریم LE به رنگ خاکستری، ساخت 10 میلیون خودروی تولید شده توسط این خودروساز رومانیایی از زمان آغاز به کار آن در سال 1968 را جشن گرفت.

این کراس اوور در کارخانه Mioveni داچیا از خط تولید خارج شد و نه تنها این خودرو گواهی بر تاریخ داچیا است، بلکه نشانه ای از سرعت گسترش و توسعه این شرکت است.

داچیا؛ ساخت ۱۰ میلیون خودرو در نیم قرن

شرکت خودروسازی داچیا 17 سال طول کشید تا خودروی شماره یک میلیون خود را بسازد و 13 سال دیگر به تولید 2 میلیون خودرو برسد. تا سال 2014، تصور می‌شد که پس از خرید این برند توسط رنو، این شرکت پنج میلیون خودرو تولید کرده بود و تنها هشت سال دیگر طول کشید تا پنج میلیون خودرو دیگر تولید کند.

ما بسیار مفتخریم که از نقطه عطف نمادین تولید 10 میلیون خودرو عبور کرده ایم. دنیس لو ووت، مدیر عامل برندهای داچیا و لادا در این مورد گفت: این نتیجه یک دیدگاه عمل‌گرایانه از خودرو، متمرکز بر آنچه واقعاً برای مشتریان ما ضرورت داشت، بوده است. داچیا با تکیه بر تجربه خود به رشد خود ادامه خواهد داد و وسایل نقلیه جذابی را ارائه می دهد که با سبک زندگی مشتریان ما سازگار است.

داچیا؛ ساخت ۱۰ میلیون خودرو در نیم قرن

اولین وسیله نقلیه ای که این برند تا به حال ساخته بود داچیا 1100 بود که تولید آن در آگوست 1968 آغاز شد. سال بعد، شرکت، داچیا 1300 و خانواده ای از مشتقات آن را معرفی کرد که بسیار محبوب بودند و به مدت 35 سال در تولید باقی ماندند. در آن زمان، این شرکت 2.3  میلیون خودروی داچیا 1300 تولید کرد که نشانی متمایز در چشم انداز خودرو رومانی به جا گذاشت.

گروه خودروسازی رنو در سال 1999 داچیا را خرید و فصل جدیدی را برای آن آغاز کرد و آن را به بازارهای بین المللی باز کرد. ساندرو و ساندرو استپ وی از سال 2017 تا کنون پرفروش ترین خودروها برای مشتریان خصوصی در اروپا بوده اند و این شرکت از زمان معرفی آنها در سال 2008 تاکنون 2.6 میلیون دستگاه از آنها تولید کرده است. همچنین از زمان معرفی آنها 2.1 میلیون داستر و 1.95 میلیون لوگان ساخته شده است.

این خودروها به بازار کشورمان نیز راه پیدا کردند و توانستند ظرف مدت کوتاهی به خودروهای محبوب ایرانی ها تبدیل شوند.

در نتیجه، داچیا کارخانه های متعددی را در خارج از رومانی و اروپا افتتاح کرد و مدل های آن اکنون در 44 کشور به فروش می رسد.


کلید واژه ها: داچیا محصولات رنو رنو داستر