رنو ۴EVER تروفی، بازگشت به آینده

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس یک سورپرایز برای علاقمندان به دنیای خودرو داشت، جایی که از رنو ۴ اور تروفی (Renault ۴ever Trophy) رونمایی کرد.
رنو  ۴EVER تروفی، بازگشت به آینده
۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰ اخبار رنو

شرکت رنو بیش از 120 سال است که در صنعت خودروسازی دنیا فعال است؛ این شرکت خودروهای زیادی تا به امروز تولید کرده است که برخی از آنها توانستند در زمان تولید خود به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کنند. رنو 4، سی سال پس از توقف تولید، مانند همیشه حتی در بین جوانان، به ویژه به لطف رنو 4 ال محبوبیت زیادی دارد.

زمانی که کمپانی رنو در سال ۱۹۶۱ رنو ۴ را به بازار معرفی کرد ایده هایی در ذهن خود داشت: ماشینی که می توانست خانواده را به تعطیلات ببرد، یک خودروی کار باشد و هزینه پایینی هم داشته باشد. تولید رنو ۴ تا سال ۱۹۹۲ ادامه داشته ولی هنوز می توان در برخی نواحی روستایی فرانسه آنها را مشاهده کرد. در واقع تعطیلات فرانسوی ها بدون دیدن یک رنو ۴ قدیمی کامل نخواهد بود.

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس یک سورپرایز برای علاقمندان به دنیای خودرو داشت، جایی که از رنو 4 اور تروفی (Renault 4ever Trophy) رونمایی کرد. این خودروی مفهومی دومین بازسازی مجدد برقی از یک مدل قدیمی این شرکت خودروسازی فرانسوی، پس از رنو 5 است. این ماجراجوی پرجنب‌وجوش چگونه است؟ این خودروی نمایشی چه نوع آینده‌ای را نوید می‌دهد؟ در ادامه با مجله رنو ایران همراه باشید.

رنو از گذشته خود استفاده می کند تا آینده خود را برقی کند. رنو 4 اور تروفی از رنو 4 اصلی الهام گرفته شده است و یک SUV کامپکت تمام برقی سگمنت B را نشان می دهد که در سال 2025 وارد بازار خواهد شد. سبک تمام زمینی این خودروی نمایشی خیره کننده است و پلی بین گذشته و آینده است. رنو ۴ اصلی در زمان تولید با شش مدل موتور عرضه شد که ۶۰۳ سی سی تا ۱۱۰۸ سی سی حجم داشتند با این حال توان خروجی همه آنها عددی بین ۲۳ تا ۳۴ اسب بخار بود. این خودرو ۳۶۶۳ میلیمتر طول و ۱۴۳۰ میلیمتر عرض داشت و در نهایت ارتفاع آن در حالت استاندارد برابر ۱۴۷۰ میلیمتر بود.

نئو رترو و درجه یک

این خودروی مفهومی رنو گذشته را گرامی می دارد. نمای فوقانی مکعبی شکل رنو 4 اور تروفی با گوشه های گرد، خاطرات شکل همیشه متمایز رنو 4 را زنده می کند. تصمیم در آن زمان و اضافه شدن یک هاچ بک با هدف ایجاد فضای داخلی جادار و چند منظوره بود. این طراحی برای هدف رویایی بود.

اما اگر برای شما سوال است که طراحی رترو چیست باید گفت که سبک طراحی رِترو یا Retrospective design که با نام سبک طراحی گذشته‌گرا نیز شناخته می‌شود، در حقیقت نوعی طراحی با المان‌های مدرن است که الهام‌گیری اصلی آن در حقیقت از طراحی‌های قدیمی و کلاسیک است. این سبک طراحی تنها به حوزه صنعت خودرو محدود نشده و در پوشاک و ساختمان‌سازی نیز به کار گرفته می‌رود.

خودروهای دارای طراحی رترو در طراحی‌های مدرن و امروزی خود، همچنان از همان اِلمان‌های طراحی قدیمی بهره گرفته و نمونه‌های مدرن و پیشرفته همان خودروهای قدیمی به حساب می‌آیند. از این رو به سبک طراحی آن‌ها رترو گفته می‌شود.

رنو 4 اور تروفی نیز به عنوان یک خودروی نمایشی همچنین به شکل کاپوت پیشین خود، عقب زاویه‌دار و شیشه‌های جانبی ذوزنقه‌ای شکل با لبه‌های گرد درست بالای چرخ‌های عقب است. طراحی، به عبارت دیگر، لذت بخش یکپارچه سازی با سیستم عامل است و خبر از آینده می دهد.

خودروی نمایشی Renault 4EVER Trophy دارای شخصیت قوی و حال و هوای به روز است. این خودرو، پیچیده و سرشار از تکنولوژی است. جلوپنجره روشن با تراشه با چراغ‌های LED گرد ماتریس به زیبایی با کناره‌های خالی و بال‌هایی که قوس چرخ‌ها را کاملاً می‌پوشانند، ترکیب می‌شود. هر ضلع و لبه بدنه دقیق، شیک و با کلاس است - مانند لبه دور سقف.

دعوت به ماجراجویی برقی

چرخ یدکی روی یک قفسه سقفی کربنی، یک بیل و وافل برد روی قسمت هاچبک و بدنه نقره ای آلومینیومی با رگه های سرخابی چند مورد از نکات خیره کننده ای هستند که شخصیت آفرود Renault 4EVER Trophy را برجسته می کند.

وافل برد یا پل موقت وسیله ای است که با توجه به مناطق مختلف اعم از کوستانی و صخره ای – بیابانی و یا مناطق گلی و باتلاقی در انواع و اندازه های مختلفی طراحی و تولید شده اند. این وسیله با توجه به کاربرد آن از فلز – کامپوزیت و یا پلاستیک ساخته می شود.

بدنه این خودرو عضلانی است و با رنگ نقره ای رنگ آمیزی شده است و شما را به کاوش دعوت می کند. فاصله زیاد، چرخ‌های 753 میلی‌متری روی رینگ‌های 19 اینچی، سپرهای بدنه عظیم و پانل راکر سنگینی که باتری را در خود جای داده است، برای زمین‌های سخت طراحی شده‌اند.

کاپوت با طراحی مینیمال و به این خودرو ظاهر یک کالسکه آماده برای مسابقه می دهد. کمپرسورهای هوای قابل مشاهده در هر چرخ را می توان برای تنظیم فوری فشار تایر از محفظه سرنشین و متناسب با زمین استفاده کرد.

رنو 4 اور تروفی، یک ماشین نمایشی است که برای سرگرمی طراحی شده است، هر کجا که هستید.

نگاهی اجمالی به شاسی بلند کامپکت برقی آینده رنو

خودروی نمایشی Renault 4EVER Trophy پیش‌نمایش شاسی‌بلند تمام برقی آینده در خط تولید رنو در بخش B است. این خودرو در سال 2025 به نمایندگی ها خواهد رسید. این خودرو بر روی پلت فرم جدید CMF-BEV برای خودروهای الکتریکی سگمنت B مونتاژ خواهد شد. این پایه بهترین برد، آکوستیک و رفتار دینامیکی را در کلاس بدون برش طراحی خودرو امکان پذیر می کند.

این خودرو مانند نسخه اصلی آن، در فرانسه ساخته خواهد شد. به لطف پایگاه مشترک آنها، تمام خودروهای روی پلت فرم CMF-BEV، از جمله رنو 5 آینده، در مرکز برقی در شمال فرانسه ساخته خواهند شد.

رنو 4 آینده در شهرها و کشور در خانه خواهد بود و به همان اندازه چند ظرفیتی که اجداد آن از سال 1962 بوده است و هنوز هم هست.


کلید واژه ها: رنو رنو ۴ رنو 4 اور تروفی طراحی رترو Renault 4 محصولات رنو کانسپت رنو