محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو

موبیلایز، برند گروه خودوسازی رنو فرانسه برای خدمات به اشتراک‌ گذاری خودرو و سواری، دو خودروی برقی شهری دوو (Duo) و بنتو (Bento) را عرضه کرد.
محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو
۲۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۶ اخبار رنو

موبیلایز، برند گروه خودوسازی رنو فرانسه برای خدمات به اشتراک‌ گذاری خودرو و سواری، دو خودروی برقی شهری دوو (Duo) و بنتو (Bento) را عرضه کرد که به ترتیب در سال‌های 2023 و 2024 از طریق طرح‌های اشتراک یا اجاره بلندمدت در دسترس خواهند بود. خودروی Duo نسخه تولیدی کانسپت EZ-1  است که مدتی پیش رونمایی شد و قرار است جانشین رنو توئیزی شود، در حالی که بنتو برادر این محصول است که تمرکز آن باربری برای مشتریان حرفه ای است.

از نظر ظاهری، خودروی موبیلایز (Mobilize Duo) با نسبت های مشابه، چراغ های LED باریک، سپرهای بیرون زده و درهای قیچی شونده شبیه به نسخه تکامل یافته رنو توئیزی به نظر می رسد. علیرغم اینکه به نظر می رسد که این محصول نسبت به کانسپت EZ-1  کم رنگ تر شده است، اما کاملا تازه و جذاب به نظر می رسد. طراحان گروه رنو از دنیای بازی های ویدیویی الهام گرفتند و حال و هوای دهه های 80 و 90 را به این خودروی کوچک اضافه کردند. رنگ آنتراسیت خاکستری و نارنجی با برند Mobilize مطابقت دارد، اما شش سطح، مانند نوار زیر شیشه جلو، دستگیره‌های در و ستون‌های C را می‌توان سفارشی کرد.

محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو

این خودروهای برقی مبتنی بر یک قاب لوله‌ای شکل هستند و دارای پانل‌های بدنه پلاستیکی رنگ‌نشده هستند. خودروی موبیلایز دو دارای ردپای کوچکی است که طول آن 2.43 متر (95.7 اینچ)، عرض 1.30 متر (51.2 اینچ) و ارتفاع آن 1.46 متر (57.5 اینچ) است که آن را کمی طولانی تر و پهن تر می کند اما دقیقاً به اندازه Twizy ارتفاع دارد. بنتو به دلیل اضافه شدن جعبه بار کمی بلندتر است. شرکت خودروسازی موبیلایز به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه رنو می گوید که 50 درصد از این خودوری برقی از مواد بازیافتی ساخته شده است، در حالی که 95 درصد آن قابل بازیافت خواهد بود.

در داخل این محصول یک داشبورد به سبک بوم باکس با یک دسته ابزار دیجیتال کوچک، یک بلندگوی یکپارچه، یک اسلات یو اس بی تایپ سی و یک داک گوشی هوشمند وجود دارد. برخلاف توئیزی، کابین به طور کامل با سطوح شیشه ای بزرگ روی در محصور شده است، در حالی که فرمان دارای کیسه هوا است. موبیلایز Duo نیز  دارای دو صندلی است که در طرح 1+1 چیده شده اند، در حالی که بنتو یک صندلی تک نفره با جعبه بار 700 لیتری (24.7 فوت مکعب) در عقب است. هر دو نسخه دارای دو محفظه ذخیره سازی در طرفین صندلی جلو هستند، در حالی که روکش صندلی از TEP ساخته شده است، بنابراین بادوام است و به راحتی تمیز می شود. موبیلایز همچنین برنامه هایی برای تبدیل ویژه برای افراد دارای تحرک کم دارد.

محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو

موبیلایز (Mobilize) مشتریانی را که مایلند از اشکال مختلف حمل و نقل که پایدارتر می باشند و جنبه  استفاده عمومی و اشتراکی بیشتری دارند را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را جذب می کند. این محصول نیازهای جدیدی را برطرف کرده و اکوسیستم انرژی های جدید، تجدیدپذیر و پایدار را ترویج می کند که با هدف گروه رنو که سعی در خنثی سازی انتشار کربن و پیشرو بودن در این حوزه می باشد، کاملا همسو و هم جهت می باشد.

موبیلایز دوو (Duo) مجهز به یک موتور برقی تکی است که نیروی چرخ های عقب را تامین می کند. این خودرو در دو نوع ارائه خواهد شد؛ یکی با حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) برای افراد فاقد گواهینامه خودرو (از 14 سالگی) و دیگری با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت). شرکت موبیلایز برای رانندگان بزرگسال قدرت خروجی یا هیچ رقم عملکردی را فاش نکرد اما گفت که هر دو نسخه "شتاب سریع" را ارائه می دهند. یک باتری با ظرفیت ناشناخته برای برد 140 کیلومتر (87 مایل) برای آن طراحی شده است و می تواند در سه ساعت از یک پریز برق خانگی شارژ شود.

محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو

شرکت موبیلایز دو خودروی برقی یعنی دوو و بنتو را با خدمات متصل برای مدیریت ناوگان و خدمات اشتراک سواری سازگار کرد. این نرم افزار را می توان از راه دور ارتقا داد و به روز رسانی کرد، ویژگی ها را بر اساس ترجیحات مشتری فعال یا غیرفعال نمود. 

خودروی موبیلایز Duo تا پایان سال 2023 وارد جاده ها می شود، در حالی که Bento در قالب یک اجاره طولانی مدت از سال 2024 در دسترس مشتریان حرفه ای قرار خواهد گرفت. کاربران برای دریافت خدمات می توانند به شبکه پس از فروش رنو مراجعه کنند. 

محصولات جدید رنو برای به اشتراک گذاری خودرو

موبیلایز فراتر از یک اتومبیل است. این محصول روش های نوینی برای حمل و نقل انسان ها و کالاها را چه با ماشین و چه بدون ماشین ارائه می دهد. پیشنهادات جدید حمل و نقل انتظارات مشتریان نهایی، شرکت ها، شهرها و مقامات شهری را برآورده می کند.

موبیلایز (Mobilize) خدمات حمل و نقل انعطاف پذیری را برای مردم و کالاها متناسب با انتظارات متحول شده از مشتری، شرکت ها و شهرداری ها ارائه می دهد. این مسائل مربوط به زندگی واقعی است و راه حل های یکپارچه ای را ارائه می دهد که مکمل مدل های سنتی مالکیت خودرو هستند. موبیلایز با ترویج استفاده بیشتر از کالاها از طریق اقتصاد چرخشی و مشترک، به آینده ای پایدارتر کمک می کند.


کلید واژه ها: موبیلایز موبیلایز duo رنو گروه رنو محصولات رنو کانسپت رنو