آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

آلپنگلو یک نام کامل است. درخشش مایل به قرمز بر فراز کوه ها درست قبل از طلوع خورشید نمادی برای این خودروی مفهومی است.
آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۵ اخبار رنو تکنولوژی

شرکت خودروسازی آلپین یکی از تولید کنندگان بزرگ خودروهای اسپورت در دنیاست که از سال های گذشته در این عرصه حضور داشته است. این شرکت فرانسوی در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. ژان ردل ( Jean Rédélé ) بنیانگذار آلپین در اصل صاحب یک گاراژ در شهر دیئپ(Dieppe) فرانسه بود که توانست با رنو 4CV که از معدود خودروهایی فرانسوی تولید شده پس از جنگ جهانی بود به موفقیت هایی در مسابقات موتور اسپورت دست یابد.

این شرکت در سال ۱۹۷۳ با پیدایش بحران جهانی بنزین همراه بود سرانجام توسط شرکت رنو خریداری شد تا از ورشکستگی نجات پیدا کند و از آن زمان به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی رنو در بازار حضور دارد.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

آلپین در نمایشگاه خودروی پاریس از یک دستاورد جدید خود رونمایی کرد تا علاقمندان به خودرو را مشتاق و منتظر آینده این شرکت نگه دارد. آلپین آلپنگلو (Alpine Alpenglow) خودروی مفهومی کاملاً جدید آلپین است.

این خودروی مفهومی نشان دهنده احیای این برند، از نظر طراحی و فناوری، هم برای مدل های ورزشی و هم برای مدل های تولیدی است. این خودروی مفهومی منحصر به فرد، لحن را به عنوان منبع الهام برای تمام مدل های آینده آلپین تعیین می کند. آلپین آلپنگلو که در 13 اکتبر به صورت آنلاین رونمایی شد، در غرفه Alpine در نمایشگاه خودرو پاریس 2022 برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شود. با مجله رنو ایران همراه باشید تا درباره این محصول بیشتر بدانید.

آینده خودروهای اسپورت را باید در انتشار گازهای گلخانه ای پاک تر، با همان هیجان و حس رانندگی جستجو کرد. خودروی مفهومی Alpenglow با گامی استوار به سوی پایداری، آغاز فصل جدیدی برای آلپین است. آلپنگلو با موتور احتراق داخلی خود با نیروی هیدروژن، همان لذتی را که از یک خودروی آلپین در پیست های بسته و جاده های بی انتها انتظار می رود، به دست می آورد. این خودروی مفهومی تجسم استراتژی برند به‌ عنوان تولیدکننده خودروهای جاده‌ای، نماد ورزش‌های موتوری و شرکتی مسئولیت‌ پذیر اجتماعی است.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

طراحی الهام گرفته از ورزش های موتوری

راننده در قلب حرکت روی ماشین تک نفره نشسته است. محصور در دو طرف توسط دو مخزن هیدروژن واقع در هر طرف اتاق خودروی قطره ای شکل، راننده و فضای داخلی یکی می شوند. تجربه بالا از طریق تجربه کاملاً غوطه ور بودن درست در مرکز قلب خالص، فنی و تکنولوژیکی خودرو به شدت برجسته می شود. باطن و بیرون در حالت همزیستی.

اتاق خودرو با طراحی خود مانند کلاه ایمنی با رنگ آبی، به این احساس می افزاید. در حالی که شبح راننده به سادگی قابل تشخیص است، شکل کلی باید به عنوان یک کل منحصر به فرد دیده شود. فرمان الهام گرفته از مسابقات رالی به لطف ویژگی هایش که یادآور استقامت و مسابقات فرمول 1 است، صدای خاصی را در بین علاقه مندان به ورزش های موتوری ایجاد می کند. شکل هندسی آن دارای دو شیفتر شفاف با نور پس‌زمینه و دو انتخابگر با طیف وسیعی از کنترل‌ها از جمله «کنترل مسیر» و «ترمز احیاکننده» است. فرمان نیز مجهز به دکمه «سبقت» است تا قدرت را افزایش دهد.

بال عقب منحصر به فرد خودروی مفهومی کاملاً شفاف است و تقریباً از دید ناپدید می شود و عملکرد خود را پنهان می کند. در حالی که از نظر بصری وزن سبکی دارد، برای عملکرد خودرو اهمیت زیادی دارد، زیرا قطعات متحرک آن به کاهش دِرَگ و ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر کمک می کند.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

اشکال سخاوتمندانه و پانل های کنار هم قرار گرفته اند

خودروی مفهومی آلپین آلپنگلو که حول عناصر فنی و آیرودینامیک طراحی شده است، فلسفه منحصر به فردی را در خود جای داده است که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند. طراحی بسیار برجسته آلپنگلو عملکرد آیرودینامیکی خیره کننده ای را به همراه دارد. شکل سطوح روان آن به بهینه سازی جریان هوا کمک می کند. شکل V برجسته قسمت جلویی نقطه شروع یک خط قرمز را نشان می دهد که در طول آلپنگلو قرار دارد. سپس، در امتداد کنار بدنه، یک خط پررنگ از ورودی هوا پیروی می کند و یک تونل آیرودینامیکی ایجاد می کند. این خودروی مفهومی که برای رقابت قالب‌گیری شده است، از بال‌های عقب بسیار بلند و مخروطی استفاده می‌کند که عملکرد آیرودینامیکی را بیشتر بهینه می‌کند. نوک کلاه به مدل استقامتی A220 از اواخر دهه 1960. این دو مخزن با منحنی های سخاوتمندانه خود که به طور یکپارچه در طراحی بدنه آلپنگلو قرار می گیرند، ظاهر حسی نمای جانبی خودرو را افزایش می دهند.

این خودروی مفهومی که در طول 5 متر، عرض کمی بیش از 2 متر و ارتفاع کمتر از 1 متر نشسته است، نسبت های یک خودروی رویایی را دارد. خودرویی بسیار چابک که خطوط قالب گیری شده آن نشان دهنده ویژگی های مدل های آینده آلپین است.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

امضای نوری جدید آلپین آلپنگلو

امضای نور آلپین برای خودروی مفهومی آلپنگلو تغییر کرده است و زیبایی شناسی جدیدی را منعکس می کند. از جلو با رنگ‌های قرمز مانند یک ستاره دنباله‌دار که وارد جو می‌شود شروع می‌شود، و تا پشت امتداد می‌یابد، جایی که سایه‌های مختلف آبی انتشار آلاینده‌های تمیز آلپنگلو را نشان می‌دهد – عملاً فقط بخار آب، هنگام کار از خود ساطع می‌کند. همچنین در قسمت جلو، بارانی از ستاره‌ها با چراغ‌های مثلثی شکلی که از چهار چراغ جلو بیرون می‌آیند، نمادی از نشانه‌های نمادین آلپین است.

امضای نوری کامل حس پویایی حرکتی را که توسط بدن ایجاد می شود، افزایش می دهد. در عقب، چراغ های آبی رنگ نشان دهنده بصری هیدروژنی است که به عنوان سوخت تمیز استفاده می شود. شکل باز چراغ های عقب بسیار سبک، بخار آب تولید شده توسط موتور احتراق داخلی را به سمت بیرون هدایت می کند. هنگام تماس با هوا، یک دنباله بخار آبی در اگزوزهای تمیز ایجاد می کند و در نتیجه حسی جادویی و اسپرت به خودروی مفهومی Alpenglow می دهد.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

خودروی مفهومی که در آن مواد احساسات بسیاری را بیان می کنند

رنگ‌های آبی جدید مورد استفاده برای خودروی مفهومی بخشی از تغییر در آلپین است که آبی نمادین در حرکت دائمی است. سایه ای پر جنب و جوش تر و درخشان تر از رنگ آبی، دارای لکه های مرواریدی بسیار ظریف با نور و سایه متحرک است که به رنگ ظاهری مایع می بخشد.

فیبر کربن - تا حدی بازیافت شده - همچنین بخشی از DNA سبک وزن آلپین است. آلپنگلو از این قاعده مستثنی نیست و از همان ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که شامل مواد فیبر کربنی باشد که برخی از آنها کاملاً از صنعت بازیافت می آیند.
چرخ‌ها با رینگ‌هایی که کاملاً از مواد شفاف ساخته شده‌اند، الگوهای دانه‌های برفی را ایجاد می‌کنند که تداعی‌کننده هویت آلپ است. مثلثی که در وسط رینگ ها قرار دارد، نشانگر هیدروژن و لوگوی Alpine است که بر امضای این برند تاکید دارد.

الهام‌بخش گاراژ رویایی و اتومبیل‌های مسابقه‌ای آینده

آلپنگلو از طریق طراحی و ویژگی‌های تکنولوژیکی خود، راه را برای مدل‌های آینده آلپین، هم برای مسیر مسابقه و هم برای جاده‌های باز هموار می‌کند. امضای سبک و قطعات فیبر کربنی آن، فرمان بصری و اسپرت آن و همچنین اشکال سخاوتمندانه و در عین حال آیرودینامیک، همگی عناصر طراحی هستند که در خودروهای فردا نمایان خواهند شد. دانه های برف را فراموش نکنید - ویژگی متمایزی که هر خودروی آلپین را منحصر به فرد می کند.

آلپین با آلپنگلو به سوی آینده می رود

نوآوری پیشرو آلپنگلو

آلپنگلو به ما نگاهی اجمالی به آینده وسایل نقلیه آلپین می دهد که در آن اتومبیل های مسابقه ای با آلایندگی پاک و اتومبیل های جاده می توانند به واقعیت تبدیل شوند. آینده ای که در آن هیجان رانندگی از طریق فناوری نوآورانه مبتنی بر یک موتور احتراق داخلی با نیروی هیدروژن افزایش می یابد که هنوز در گوش علاقه مندان به خودرو موزیکال است. دو مخزن هیدروژن استوانه‌ای 700 باری آن به این معنی است که آلپنگلو سبکی مشخصه برند را حفظ می‌کند و در عین حال به علاقه‌مندان خودرو نهایت لذت را از رانندگی، با انتشار آلاینده‌ها پاک می‌کند.

یک نام آوانگارد که فردا را نوید می دهد

آلپنگلو یک نام کامل است. درخشش مایل به قرمز بر فراز کوه ها، درست قبل از طلوع خورشید نمادی برای این خودروی مفهومی است: این یک لحظه باشکوه، طلوع فن آوری ها و اشکال انقلابی است، و این برند در حال برداشتن حجاب در مرحله بعدی است که خودروهای آلپین را آغاز می کند. در آینده.


کلید واژه ها: آلپین مدل آینده آلپین آلپین آلپنگلو خودروی مفهومی آلپنگلو محصولات رنو کانسپت رنو