با خودروی خانوادگی رنو آشنا شوید

رنو گرند سنیک جدید از زبان طراحی داخلی مشابه با محصولات اخیر رنو مانند رنو مگان و رنو کاجار بهره می برد و در عین حال فضا و تغییرات لازمی که برای یک خانواده بزرگ لازم است را به خود دیده است.
با خودروی خانوادگی رنو آشنا شوید
۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۵ رنوکار

خودروهای چند منظوره ( MPV ) محبوبیت خاصی میان خانواده ها پیدا کرده اند چرا که علاوه بر فضای سرنشین بیشتر از امکاناتی همچون فضای بار بیشتر هم برخوردار هستند. شرکت فرانسوی رنو از جمله شرکت هایی خودروساز اروپایی است که در این کلاس خودرویی محصولات قدرتمندی را راهی بازار کرده است.

در این میان رنو گرند سنیک ( Renault Grand Scenic ) نشان داده است که داشتن یک خودروی چند منظوره به معنای قربانی کردن ظاهر برای دستیابی به عملکردی بهتر نیست. رنو گرند سنیک جدید از زبان طراحی داخلی مشابه با محصولات اخیر رنو مانند رنو مگان و رنو کاجار بهره می برد و در عین حال فضا و تغییرات لازمی که برای یک خانواده بزرگ لازم است را به خود دیده است. به علاوه اینکه موتوری قدرتمند ولی کم مصرف را به عنوان قلب تپنده خود در سینه دارد. رنو در طراحی و ساخت این محصول خود توجه ویژه ای هم به هندلینک (فرمان پذیری) خودرو داشته است.

رنو گرند سنیک ژن های رنو سنیک را در DNA خود دارد. رنو سنیک در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک خودروی ام پی وی کوچک معرفی شد و این در حالی است که رنو گرند سنیک در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد. از آن زمان این خودرو به رنوسنیک کمک کرده است که در صدر جدول پر فروش ترین خودروهای کلاس MPV قرار گیرد.

رنو گرند سنیک با همان فرمول همیشگی با ۷ صندلی و بدنه ای کشیده تر و چرخ هایی بزرگتر طراحی شده است و در عین حال عرض خودرو با رنو سنیک برابر است. همچنین رنو گرند سنیک در سال ۲۰۱۶ امضای طراحی ظاهری اخیر محصولات رنو را بر خود دید البته این تغییرات باعث کاهش فضای کابین نشد و این خودرو هنوز در کلاس خود بهترین است.

رنو گرند سنیک در چهار طرح مدل مختلف قابل خرید است:

  1. مدل پایه اکپرشن پلاس ( Expression+ ) با رینگ آلیاژی ۲۰ اینچی، ریموت در بدون کلید، سیستم ترمز اضطراری، دستیار استارت در سربالایی، کروز کنترل و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، رادیو DAB و بلوتوث.
  2. مدل داینامیک ناو ( Dynamique Nav ) که صفحه نمایش لمسی ۸.۷ اینچی با سیستم مکانیابی ماهواره ای، انتخاب حالت رانندگی، نورپردازی محیط کابین و هشدار خستگی راننده را به مدل قبلی اضافه کرده است.
  3. در مدل داینامیک ناو اس ( Dynamique S Nav ) سیستم HUD (نمایش اطلاعات روی شیشه جلو خودرو)، دوربین پارک عقب، رنگ بندی متفاوت سقف با بدنه و سان روف شیشه اشافه شده است.
  4. مدل سیگنچر ناو ( Signature Nav ) نیز شامل چراغ های LED ، صندلی های برقی چرمی با حافظه برای حفظ تنظیمات کاربر، میز پیک نیک برای صندلی عقب و فرمان چرمی است.

هندلینگ رنو گرند سنیک به عنوان یک خودروی MPV همانطور که اشاره شد بسیار عالی است و از آنجایی که این خودرو بر اساس پلتفرم رنو مگان جدید ساخته شده است تجربه رانندگی لذت بخشی دارد.

شرکت فرانسوی رنو این محصول خودرو را با ۵ موتور محتلف بنزینی و دیزلی عرضه کرده است. موتور بنزینی ۱.۲ لیتری TCe توربو ۱۱۰ یا ۱۳۰ اسب بخاری، موتور ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۱۰ اسب بخاری و موتور ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۰ یا ۱۶۰ اسب بخاری. به علاوه اینکه رنو گرند سنیک به صورت استاندارد با جعبه دنده ۵ یا ۶ سرعته دستی عرضه می شود و جعبه دنده اتومات دو کلاچه نیز قابل انتخاب است.

یکی از نقاط قوت رند گرند سنیک طراحی داخلی و خارجی این محصول است. همانطور که لورن ون دن آکر، ریاست بخش طراحی رنو می گوید طراحی جدید این خودرو باید دوباره مردم را عاشق خودروهای MPV کند و از بین رفتن این بخش بازار جلوگیری نماید. طراحی داخلی خودرو هم هوشمندانه است و کیفیت ساخت هم نسبت به مدل های قبلی بهبود چشمگیری داشته است. به علاوه اینکه هارمونی در طراحی کابین کاملاً به چشم می خورد و مهندسان رنو تمام دقت خود را بر روی جزئیات صرف کرده اند تا سرنشنیان در محیطی ارگونومی، دلپذیر و جذاب سفر از سفر خود لذت ببرند. همچنین بالاترین مدل گرند سنیک به تجهیزاتی مانند سیستم صوتی Bose و سقف شیشه ای پانورامیک نیز مجهز شده است. سیستم صوتی Bose شامل یک سابووفر و ۱۱ اسپیکر است که در سرتاسر کابین خودرو قرار گرفته اند تا کیفیت صدای فوق العاده را برای سرنشنیان خود به همراه بیاورند.

از دیگر امکانات رنو گرند سنیک باید به میزی تاشو اشاره کرد که استفاده از آن در سفرهای طولانی بسیار کاربردی است به خصوص اینکه با قرار گرفتن یک خروجی USB در پایین کنسول مرکزی خودرو امکان شارژ و اتصال وسایلی مانند گوشی هوشمند یا تبلت را برای سرنشینان عقب مهیا می کند.

تکنولوژی پارک خودرو با کمک از دوربین عقب خودرو و ۱۲ سنسور در اطراف خودرو نیز در هنگام پارک خودرو می توانند دستیار هوشمندی برای راننده باشد. به علاوه سیستم ترمز اضطراری به کار رفته در این خودرو در زمانی که مانعی ناگهانی در مسیر خودرو قرار گیرد فعال شده و از برخورد خودرو با آن جلوگیری می کند. این تکنولوژی زمانی که عابری ناگهان در برابر راننده قرار می گیرد بسیار ارزشمند خواهد بود.

رنو گرند سنیگ با ۷ تولید شده است اما دو صندلی آن کاملاً متحرک بوده و در صورت اینکه کاربر به فضای بار بیشتری نیاز داشته باشد می تواند با خواباندن آنها به قسمت فضای بار بیشتری دست پیدا کند.

رنو گرند سنیک ۴.۶۳ متر طول، ۲.۱۲ متر عرض، ۱.۶۵ متر ارتفاع دارد. این اعداد به این معنا هستند که این خودرو از همه جهات از بقیه جانشنیان خود بزرگتر است و در نتیجه فضایی که در اختیار سرنشینان قرار می گیرد بیشتر است و راحتی بیشتری را برای انها به ارمغان می آورد.

رنو در آزمون ایمنی یورو NCAP نیز بالاترین امتیازها را دریافت کرده است بنابراین می توان آن را یکی از ایمن ترین خودروهای خانوادگی حال حاضر دنیا دانست. استفاده از تکنولوژی جلوگیری از انحراف از خطوط و هشدار خستگی راننده در مسافت های طولانی نیز ضامن افزایش ایمنی راننده و سرنشنینان خودرو خواهد بود.

قیمت پایه فروش رنو گرند سنیک برای مدل اکسپرشن پلاس در بریتانیا ۲۳۸۱۰ پوند است. همچنین داینامیک ناو ۲۵۳۱۰ پوند، داینامیک ناو اس ۲۷۳۱۰ چوند و سیگنچر ناو ۲۸۸۱۰ پوند قیمت گذاری شده اند.

منبع: رنو - اتواکسپرس


کلید واژه ها: MPV car رنو گرند سنیک Renault Grand SCENIC خودروی چند منظوره