K-ZE؛ عضو جدید خانواده خودروهای برقی رنو

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس ۲۰۱۸ از عضو جدید خانواده خودروهای برقی خود رونمایی کرد.
K-ZE؛ عضو جدید خانواده خودروهای برقی رنو
۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۱ اخبار رنو

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس ۲۰۱۸ از عضو جدید خانواده خودروهای برقی خود رونمایی کرد. این خودروی تمام برقی رنو K-ZE نام دارد و نسخه برقی مدل محبوب رنو کوئید به شمار می‌رود. رنو کوئید یک کراس اوور محبوب است که توسط این خودروساز فرانسوی برای اولین بار در بازار هند عرضه شد. با این حال قرار است که مدل برقی جدید رنو در ابتدا به بازار کشور چین وارد شود. برنامه توسعه خودروهای الکتریکی چین به عنوان بزرگترین بازار جهان بسیار جاه طلبانه است. چین در سال‌های اخیر سرمایه گذاری سنگینی را در زیر ساخت‌های شارژ خودروهای برقی انجام داده است و سیاست‌های تشویقی را نیز برای کاهش هزینه‌های خرید وسایل نقلیه برقی اجرا کرده است.

رنو K-ZE

در نتیجه این اقدامات تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۷۰ هزار خودروی برقی در بازار این کشور به فروش رسیده این در حالی است که مقامات چینی انتظار دارند که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵ میلیون خودروی برقی در جاده‌های این کشور تردد کنند.

رنو K-ZE

گروه رنو که به لطف ۴ خودروی برقی ZOE، توئیزی، کانگو Z.E. و مستر Z.E. در حال حاضر پرچمدار تولید خودروهای برقی در اروپا به حساب می‌آید و با خودروی سدان SM3 Z.E. تولید شده در رنو سامسونگ موتورز در کره جنوبی حضور دارد اکنون برنامه دارد که ششمین مدل از خانواده خودروهای برقی خود برای استفاده از پتانسیل بازار چین در این کشور عرضه کند. این شرکت با عرضه یک مینی خودرو به بزرگترین بازار دنیا علاوه بر تقویت شعار "مقرون به صرفه برای همه" برند خود در پی اجرای تعهدات خود درباره حمل و نقل پایدار و اقتصادی است.

رنو K-ZE

معاونت برنامه K-ZE در گروه رنو معتقد است که " این خودرو نتیجه تقریباً ده سال تجربه گروه رنو در زمینه حمل و نقل برقی است. این خودروی کوچک برقی شهری نمایانگر دانش فنی و همچنین تمایل گروه رنو برای عرضه خودروهی برقی با قیمتی مقرون به صرفه و به علاوه برنامه‌های ما برای بازار چین است."

رنو K-ZE

این محصول جدید تمام برقی رنو علاوه بر جذابیت‌های ظاهری یک خودروی SUV از طراحی جدید و قدرتمندی بهره می‌برد. جلو پنجره و چراغ‌های به کار رفته در طراحی رنو K-ZE باعث می‌شود که به عنوان عضو جدید دنیا خودروهای برقی گروه رنو به راحتی شناخته شود. راه دیگر برای شناخت این خودرو وجود یک فلاپ کوچکی در سمت راست جلوی خودرو به منظور اتصال کابل ایستگاه شارژ است.

رنو K-ZE

از امکانات رفاهی این عضو جدید خانواده رنو می‌تواند به سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای عقب برای پارک خودرو، دوربین دنده عقب، آینه‌های برقی و صفحه نمایش مرکزی متصل به سیستم مسیریابی و خدمات دیگر اشاره کرد که می‌توانند تجربه و لذت رانندگی با یک خودروی برقی را افزایش دهند. رنو K-ZE در بحث ایمنی هم ملزومات کافی از جمله کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و فعالسازی خودکار چراغ‌های جلو را داراست.

رنو K-ZE

یکی از بارزترین نکات درباره این خودرو این است که با هر بار شارژ قادر است مسافتی معادل ۲۵۰ کیلومتر را بپیماید و به دلیل سازگاری ۱۰۰ درصدی با خروجی‌های برقی داخلی و عمومی بازار چین شارژ کردن این خودرو بسیار آسان خواهد بود. تکنولوژی باتری این خودرو به نحوی است که در صورت استفاده از حالت شارژ سریع می‌توان ظرف کمتر از ۵۰ دقیقه حدود ۸۰ درصد از ظرفیت آن را دوباره شارژ کرد. همچنین در صورت اتصال به برق شهری زمان کامل شارژ مجدد این باتری کمتر از ۴ ساعت خواهد بود. این خودرو را باید نتیجه همکاری شرکت چینی دانگ فنگ با اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی دانست؛ رنو K-ZE قرار است که در کشور چین تولید شود.

منبع: رنو


کلید واژه ها: خودروی برقی خودروی الکتریکی رنو کوئید خودروهای برقی رنو K-ZE