تایم لاین ایمنی خودروهای رنو

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مسیر پیشرفت ایمنی در خودروهای رنو.
تایم لاین ایمنی خودروهای رنو
۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۲ تکنولوژی

رنو به عنوان یکی از قدیمی ترین و پیشروترین شرکت های خودروسازی دنیا با تحلیل تصادفات خودرویی و همچنین ایمنی جاده ها استانداردی را در صنعت خودروسازی بنا نهاد که منجر به تولید محصولاتی شد که با شرایط واقعی رانندگی در سرتاسر دنیا مطابق بوده است.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مسیر پیشرفت ایمنی در خودروهای رنو.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۸۹۸: موفقیتی چشمگیر در ایمنی خودرو

اولین نسخه از رنو وویتروت لویی رنو مجهز به سیستم انتقال قدرتی چرخ دنده ای بود که قابل اطمینان تر و کم خطر تر از سیستم های مبتنی بر تسمه و زنجبرهایی است که بین خودروهای امروزی متدوال شده است.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۲۲: ترمز چرخ جلو

مدل های 18CV و 40CV رنو که از موتور شش سیلندر استفاده می کردند مجهز به ترمز در چرخ های جلوی خودرو شدند؛ همچنین مدل رنو 40CV از اختراع ترمز مگانیکی لویی رنو برای عملکرد قوی تر ترمز بهره می برد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۳۷: سیستم تعلیق مستقل جلو

رنو Juvaquatre اولین محصول شرکت خودروسازی رنوی فرانسه بود که به سیستم تعلیق مستقل جلو تجهیز شد؛ این سیستم منجر به چسبندگی بهتر خودرو در جاده می شد. همچنین استفاده از ساختار تمام فولادی باعث حفاظت بهتر در خطرات احتمالی و تصادفات جاده ای بود.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۵۱: افتتاح مرکز لاردی (Lardy)

رنو مرکز لادری را به منظور انجام آزمایش بر روی محصولات آتی خود نزدیک پاریس افتتاح کرد. این مرکز جایی بود که اولین تست های مقاومت در برابر ضربه در آن صورت گرفت.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۵۴: مطالعات تصادفات

رنو یک آزمایشگاه فیزیولوژی و بیومکانیک را که توسط یک پزشک اداره می شد راه اندازی می کند تا تیم های طراحی خودرو بتوانند ماشین های ایمن را توسعه دهند. از این زمان به بعد بود که تست تصادفات در طراحی خودرو و مهندسی ایمنی اهمیت زیادی پیدا کرد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۶۲: ترمزهای دیسکی بر روی خودروهای کوچک

رنو R8 اولین خودوری کامپکتی بود که به ترمزهای دیسکی بر روی هر چهار چرخ خود مجهز شد. این ویژگی پیش از این تنها در خودروهای بزرگ مورد استفاده قرار می گرفت.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۶۹: افتتاح LAB

رنو و گروه پژو – سیتروئن به صورت مشترک آزمایشگاه تجزیه و تحلیل تصادفات و بیومکانیک (LAB) را راه اندازی کردند.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۷۴: ساخت خودروی تحقیقاتی پایه

خودروی تحقیقاتی پایه (Basic Research Vehicle) برای مطالعه روی ایمنی غیرفعال خودروها توسط رنو ساخته شد. در ایمنی غیر فعال (Passive safety) هدف این است که هنگامی که به هر دلیل تصادفاتی بوجود آمد، صدمات وارد بر سرنشینان و عابران ناشی از برخورد به حداقل برسد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۷۹: سلول ایمنی

رنو EPURE (وسیله نقلیه برای تحقیق در مورد کاربر جاده و حفاظت از محیط زیست) را ارائه داد که شامل مفهوم یک کابین غیر قابل تغییر بود و اجازه می داد تا اثرات ضربه بر روی عابر پیاده بررسی شود.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۸۵: سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

رنو از سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS برای اولین بار بر روی خودروی R25 خود رونمایی کرد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۹۳: محافظت از سرنشینان

رنو برای اولین از کیسه هوا و کمربند ایمنی راننده در خودروهای کلیو، سافران و R19 استفاده کرد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۱۹۹۸: نوآوری دائمی

نسل دوم سیستم مهار و حفاظت رن و(SRP2) شامل کیسه هوای راننده و سرنشینان، محدود کننده های بار، بالش های پشت سری و سیستم پیش تقویت کننده کمربند ایمنی رونمایی شد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۱: اولین خودروی ۵ ستاره

رنو از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و نسل سوم SRP بر روی نسل دوم رنو لاگونا رونمایی کرد. نسل دوم رنو لاگونا اولین خودروی بازار بود که توانست در آزمون تصادف Euro NCAP پنج ستاره ایمنی را به دست بیاورد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۲: ۵ ستاره برای رنو مگان و رنو ول ساتیس

نسل دوم رنو مگان و رنو ول ساتیس موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در آزمون تصادف Euro NCAP شدند.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۳: ۵ ستاره ایمنی برای رنو سنیک و رنو اسپس

رنو اسپس ۴ و رنو سنیک ۲ توانستند در آزمون تصادف Euro NCAP پنج ستاره ایمنی را به دست بیاورند.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۴: خودروی کوچک، ایمنی عالی

رنو مگان کابریولت و رنو مودس (Modus) نیز در این سال موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در آزمون تصادف Euro NCAP شدند.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۵: ۵ ستاره امنی برای نسل سوم رنو کلیو

رنو کلیو نسل سوم به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای آن زمان توانست در آزمون تصادف Euro NCAP پنج ستاره ایمنی را به دست بیاورد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۷: پرچمدار

نسل سوم رنو لاگونا با کسب ۳۶ امتیاز از ۳۷ امتیاز ممکن ۵ ستاره ایمنی تست تصادف موسسه Euro NCAP را از آن خود کرد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۸: نسل سوم مگان ایمن ترین خودرو در همه کلاس ها

مگان جدید توانست آزمون تصادف Euro NCAP با موفقیتی چشمگیر پشت سر بگذارد و امتیاز ۳۷ از ۳۷ را از آن خود کند. با این نتیججه این خودرو ایمن ترین خودرو در همه کلاس های خودرویی شد. ایمنی در ژن های این خودرو وجود داشت. این بخش اساسی خودرو است که برای تنظیم استانداردها در دو ایمنی فعال و غیرفعال طراحی شده است.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۰۹

سومین نسخه از رنو گرند سنیک دوازدهمین مدل رنو بود که توانست حداکثر امتیاز تست تصادف پنج ستاره Euro NCAP را کسب کند، این اتفاق علی رغم افزایش شدت معیارهای ارزیابی بدنه (ضربات جانبی و عقب، حفاظت از کودکان و بزرگسالان، حفاظت از عابر پیاده ، تجهیزات.) رخ داد.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۱۲: ۵ ستاره برای رنو کلیو ۴

رنو کیلو ۴ پس از انجام آزمون ایمنی غیرفعال Euro NCAP توانست پنج ستاره ایمنی را به دست بیاورد. این نتیجه، به رغم رویه های دقیق تر به دست آمد و نشان دهنده تخصص ایمنی غیر فعال رنو بود.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۱۳: ۵ ستاره ایمنی برای رنو کپچر

رنو کپچر توانست ۵ ستاره را در پایان آزمون تست ایمنی غیر فعال موسسه Euro NCAP به دست آورد. رنو کپچر پانزدهمین محصول رنو بود که توانست ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند.

ایمنی خودروهای رنو

سال ۲۰۱۳: ۵ ستاره برای رنو زویی

رنو زویی پس از انجام آزمایشات ایمنی غیرفعال توسط موسسه Euro NCAP توانست ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند. این خودرو در مجموع ۸۲ درصد امتیاز شامل ماکزیمم امنیت راننده را از آن خود کند و در میان بهترین ها در کلاس خود قرار گیرد.

تعهدی برای آینده

رنو با در نظر گرفتن موضوعات مرتبط به ایمنی جاده در دنیا خود را متعهد به بهبود کنترل رفتارها می داند. امنیت در آینده تعاملی تر از امروز خواهد شد. ظهور فناوری های شناسایی محیط برای هشدار دادن به راننده و فعال کردن سیستم های ایمنی خودرو در این موضوع بسیار اثرگذار خواهند بود.

منبع: رنو


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروهای رنو امنیت خودرو