تغییرات مورد انتظار برای رنو کپچر ۲۰۱۹

رنو کپچر یکی از محصولات زیبا و محبوب گروه خودروسازی رنو فرانسه است که توانسته در سرتاسر جهان و همچنین در بازار خودروی کشورمان طرفداران زیادی برای خود کسب کند.
تغییرات مورد انتظار برای رنو کپچر ۲۰۱۹
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳ اخبار رنو

رنو کپچر یکی از محصولات زیبا و محبوب گروه خودروسازی رنو فرانسه است که توانسته در سرتاسر جهان و همچنین در بازار خودروی کشورمان طرفداران زیادی برای خود کسب کند.

رنو کپچر خودرویی در کلاس کراس اوورها کامپکت است که در ابتدا بر روی پلتفرم B رنو تولید و برای اولین بار از آن در سال ۲۰۰۳ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و رنو چند ماه بعد آن را به بازار خودروی فرانسه عرضه کرد. البته مدل مفهومی رنو کپچر نیز برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

انقلاب زبان طراحی محصولات رنو از زمان حضور لارنس ون دن آکر به عنوان ریاست بخش طراحی کاملاً مشهود است. رنو کپچر نسل جدید نیز از این قاعده مستثنا نیست به خصوص اینکه هدف بازاریابی این خودرو بیشتر نسل جوان بوده است. رنو کپچر از همان پلتفرمی استفاده می‌کند که پیش از این در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو به کار گرفته شده بود. بنویت بوشارد، مدیر واحد تولید رنو از آن به‌عنوان «کراس‌اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می‌کند که «بسیار کاربرپسند» است.

رنو کپچر 2019

طراحان رنو برای رنگ آمیزی خودرو از ترکیب دو رنگ استفاده کرده‌اند تا رنو کپچر را از این نظر از دیگر محصولات بازار متمایز کند. به طور کلی زبان طراحی رنو کپچر به رنو کلیو شباهت زیادی دارد اما در عین حال ویژگی‌های این دو خودرو تفاوت‌هایی نیز با همدیگر دارند.

بازار خودروهای کراس اوور اکنون در قاره اروپا بالاترین رشد فروش را تجربه می‌کند و امسال محصولات جدیدی به این بازار اضافه خواهند شد. این کلاس خودرویی در اروپا سرشار از رقبای زیبایی است که تلاش می‌کنند عنوان پرفروش‌ترین خودروی این بخش را از رنو کپچر بگیرند اما با این وجود خودروساز فرانسوی به رقبا اجازه نخواهد داد که این تاج را از روی سر رنو کپچر بردارند و در حال آماده سازی تغییراتی عمده در این کراس اوور کوچک خود است. تصاویری که در این مقاله مشاهده می‌کنید توسط وبسایت موتور ۱ به عنوان یکی از سرشناس‌ترین مراجع اخبار دنیای خودرو آماده شده است و تغییرات مورد انتظار برای کپچر ۲۰۱۹ را مدل سازی کرده است.

رنو کپچر 2019

همانطور که در این تصاویر می‌توانید ببیند رنو کپچر از نظر طراحی دچار تغییرات اساسی نمی‌شود. ظاهر این وسیله نقلیه زیاد تغییر نخواهد کرد اما در نمای عقب خودرو و در ستون C شیب سقف در قسمت اتصال به درب عقب خودرو کمی بیشتر می‌شود. در قسمت جلوی خودرو، تغییرات قابل توجهی در اطراف چراغ‌های جلو دیده می‌شود و قرار است که رنو کپچر از طراحی چراغ‌های جلوی C مانند LED که به نوعی امضای طراحی محصولات پرچمدار رنو مانند تلیسمان و کولئوس است بهره مند شود.

انتظار متخصصان موتور ۱ این است که طراحی داخلی خودرو نیز از رویکرد محافظه کارانه ای پیروی کند و طرح داشبوردی مشابه نسل فعلی رنو مگان و تلیسمان یا حداقل بخش‌های از آن را در خود داشته باشد. با این اوصاف باید منتظر استفاده از یک صفحه نمایش لمسی عمودی در قسمت مرکزی داشبورد در نسخه‌های گران قیمت تر رنو کپچر باشیم.

رنو کپچر 2019

همچنین رنو کپچر ۲۰۱۹ نیز از همان پلتفرم B که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در نسل بعدی رنو کلیو و جانشین نیسان جوک در اروپا نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احتمالاً رنو موتور جدید ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی خود را در میان گزینه‌های قابل انتخاب برای مدل جدید کپچر قرار خواهد داد و به علاوه موتور ۱.۵ لیتری dCi با بهبودهایی در سیستم فیلتر گازهای خروجی نیز در میان گزینه‌های انتخابی خواهد بود.

رنو کپچر ۲۰۱۹ رقبای سرسختی مانند نسل جدید پژو ۲۰۰۸، اوپل موکا، سوزوکی ویتارا، فورد اکواسپورت و مزدا CX-3 را برای رقابت در قاره اروپا بر سر راه خود می بیند.


کلید واژه ها: محصولات رنو کراس اوور رنو رنو کپچر Renault Captur رنو کپچر 2019