K-ZE؛ محصول برقی رنو برای بازار چین

. این خودرو اولین نسخه الکتریکی رنو برای چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا خواهد بود و قرار است پس از فروش در این کشور به بازار دیگر کشورهای جهان نیز وارد شود.
K-ZE؛ محصول برقی رنو برای بازار چین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۳:۰۰ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در چندین سال اخیر و در هر نمایشگاه و رویداد بزرگ خودرویی مدل‌های مفهومی نفس‌گیری را ارائه کرده است. خودروهای مفهومی که قرار است زبان طراحی آینده این شرکت خودروسازی بوده و در حال حاضر به اندازه کافی عجیب به نظر می رسند.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس در سال ۲۰۱۸ محصولی با کد تجاری K-ZE را در معرض دید عموم قرار دارد که قرار است یک محصول تمام الکتریکی از سوی فرانسوی‌ها برای بازار چند سال آینده باشند. این خودرو اولین نسخه الکتریکی رنو برای چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا خواهد بود و قرار است پس از فروش در این کشور به بازار دیگر کشورهای جهان نیز وارد شود.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

برنامه توسعه خودروهای الکتریکی چین به عنوان بزرگترین بازار جهان بسیار جاه طلبانه است. چین در سال‌های اخیر سرمایه گذاری سنگینی را در زیر ساخت‌های شارژ خودروهای برقی انجام داده است و سیاست‌های تشویقی را نیز برای کاهش هزینه‌های خرید وسایل نقلیه برقی اجرا کرده است.

رنو امید زیادی به موفقیت این خودرو در عرصه تجاری دارد و طراحی کراس اوور آن نیز می‌‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند. این شرکت با عرضه یک مینی خودرو به بزرگترین بازار دنیا علاوه بر تقویت شعار "مقرون به صرفه برای همه" برند خود در پی اجرای تعهدات خود درباره حمل و نقل پایدار و اقتصادی است.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

رنو K-ZE از ظاهری مدرن و کاکپیتی متمرکز روی راننده سود بهره می برد و رنو در داخل این خودرو امکاناتی نظیر سیستم اطلاعات سرگرمی (Infotainment) با صفحه نمایش ۸ اینچی، استارت بدون کلید، ارتباط ۴ جی وای فای، تشخیص صوتی هوشمند و سیستم تهویه مطبوع تعبیه کرده است.

این محصول شرکت رنو ابعاد چندان بزرگی ندارد و فاصله بین دو محور آن ۲۴۲۳ میلیمتر است و در عین حال حدود ۱۵۰ میلیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد. رنو این محصول خودرو را بر روی پلتفرم CMF-A که به صورت مشترک با نیسان توسعه داده شده خواهد ساخت. این پلتفرم پیش از این در ساخت خودروی رنو کوئید مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را به خوبی پس داده است.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

معاونت برنامه K-ZE در گروه رنو معتقد است که "این خودرو نتیجه تقریباً ده سال تجربه گروه رنو در زمینه حمل و نقل برقی است. این خودروی کوچک برقی شهری نمایانگر دانش فنی و همچنین تمایل گروه رنو برای عرضه خودروهی برقی با قیمتی مقرون به صرفه و به علاوه برنامه‌های ما برای بازار چین است."

از دیگر امکانات رفاهی این عضو جدید خانواده رنو می‌تواند به سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای عقب برای پارک خودرو، دوربین دنده عقب، آینه های برقی و صفحه نمایش مرکزی متصل به سیستم مسیریابی و خدمات دیگر اشاره کرد که می توانند تجربه و لذت رانندگی با یک خودروی برقی را افزایش دهند.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

این محصول جدید رنو در بحث ایمنی هم نکات لازم را رعایت کرده و به کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و فعالسازی خودکار چراغ‌های جلو را مجهز شده است.

با وجود اینکه هنوز جزییات فنی زیادی درباره رنو K-ZE منتشر نشده است اما مسئولین رنو اعلام کرده اند که این خودرو با هر بار شارژ می تواند مسافتی معادل ۲۵۰ کیلومتر را بپیماید و به دلیل سازگاری ۱۰۰ درصدی با خروجی‌های برقی داخلی و عمومی بازار چین شارژ کردن این خودرو بسیار آسان خواهد بود.

رنو KZE - خودروی برقی رنو برای چین

همچنین تکنولوژی باتری این خودرو به نحوی است که در صورت استفاده از حالت شارژ سریع می‌توان ظرف کمتر از ۵۰ دقیقه حدود ۸۰ درصد از ظرفیت آن را دوباره شارژ کرد. به علاوه اینکه در صورت اتصال رنو K-ZE به برق شهری زمان کامل شارژ مجدد این باتری کمتر از ۴ ساعت خواهد بود. این خودرو را باید نتیجه همکاری شرکت چینی دانگ فنگ با اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی دانست؛ رنو K-ZE قرار است که در کشور چین تولید شود.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی رنو K-ZE رنو کراس اوور خودروی مفهومی