رنو کوئید؛ کراس اوور مفهومی و زیبای رنو

خودروی مفهومی رنو کوئید (Renault KWID) در نمایشگاه بین المللی خودرو دهلی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد.
رنو کوئید؛ کراس اوور مفهومی و زیبای رنو
۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۲ رنوپدیا تکنولوژی

خودروی مفهومی رنو کوئید (Renault KWID) در نمایشگاه بین المللی خودرو دهلی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این خودرو مانند دیگر خودروهای مفهومی رنو مانند رنو R-Space ، رنو DeZir ، رنو کپچر مفهومی، رنو سیمبیوز، رنو ترزور، رنو ایزی-گو، رنو ایزی-پرو و رنو ایزی-اولتیمو نشان دهنده خط مشی رنو درباره آینده صنعت خودرو این کمپانی است.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

رنو کوئید همچنین بیانگر تعهد رنو به بازارهای نوظهور مانند بازار هند است و علاوه بر این توانایی این شرکت برای تولید محصولات جدید خلاقانه برای بازار کشورهای مختلف را نمایش می دهد.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

خودروی مفهومی رنو کوئید دارای طراحی جذاب و در عین حال قدرتمند است و عمدتاً نسل جوان را هدف قرار داده است. این خودروی مفهومی جوان توسط تیم طراحی بین المللی رنو و همکاری تیمی از طراحان رنو هند طراحی شده است. آنچه که این خودروی مفهومی را متفاوت است این است که رنو کوئید مفهومی اولین خودروی مفهومی است که خارج از قاره اروپا رونمایی شده است.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

سرژ موآنگو، مدیر برند و مدیر آزمایشگاه تعاونی نوآورانه رنو در این مورد می گوید: "این خودروی مفهومی عمدتاً برای حفظ مشتریان جوان در نظر گرفته شده است که عمدتاً گیمرها یا علاقمندان به فناوری هستند؛ رنو کوئید مفهومی برای پاسخ به نیاز آنها طراحی شده است. «همراه پروازی» که به همراه رنو کوئید عرضه می شود به ایمن شدن رانندگی کمک خواهد کرد و در عین حال بخش سرگرمی رانندگی را نیز تقویت می کند. این برای اولین بار در صعنت خودروسازی است که یک راننده می تواند به صورت همزمان در حالی که خودرو را بر روی زمین می راند نگاهی هم به آسمان داشته باشد."

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

طراحی این خودروی مفهومی ورودی های خود را از تیم طراحی رنو در هند دریافت کرده و بخش "اکتشاف" استراتژی "چرخه حیات" طراحی رنو اس. این ماشین مفهومی قطعاً تناسب قابل توجهی دارد؛ کامپکت بودن رنو کوئید مفهومی، آن را به وسیله نقلیه ای ایده آل برای هر ترافیکی می کند و علاوه بر این استفاده از چرخ های بزرگ ظاهر یک خودروی آفرود را برای آن به ارمغان آورده است.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

این مدل مفهومی شرکت رنو ۳۶۲۰ میلیمتر طول، ۱۹۴۰ میلیمتر عرض دارد و ظاهر قدرتمند آن به وسیله گارد محفظ، بدنه عضلانی، دو رنگ بودن رنگ آمیزی خودرو زیباتر شده است. بدنه رنو کوئید مفهومی به رنگ خاکستری روغنی است. همچنین رنگ آمیزی قسمت های داخلی خودرو خاکستری بافتی برای قطعات عملکردی و همچنین زرد طلایی برای دریچه های هوا و سقف خودرو است که کنتراست رنگ جالبی را برای این خودرو به همراه داشته است.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

در طراحی داخلی رنو کوئید مفهومی از آشیانه پرندگان الهام گرفته شده است و صندلی های خودرو از یک پایه محکم به حالت تعلیق در آمده است. داخل کابین از مواد الاستومر دو رنگ ساخته شده است تا روشنایی داخلی را برای این خودروی فراهم کند. این خودروی مفهومی همچنین دارای ظرفیت صندلی برای ۵ نفر است و همچنین دارای یک تهویه مطبوع است که کنترل های آن روی صندلی های راننده قرار داده شده است. داشبورد دارای یک تبلت است که میتواند برای کنترل ناوبری "همراه پروازی" مورد استفاده قرار گیرد.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

رنو کوئید مفهومی همچنین دارای یک صندلی نیمکتی برقی در ریل وسط، درهای باز شونده برقی و روشنایی LED و شیفتر تعویض دنده لمسی است که در کنار فرمان قرار گرفته است. صفحه نمایش TFT که به صورت عمودی در خودرو نصب شده است به سرنشینان خودرو کمک می کند تا از خدمات خودروهای متصل رنو استفاده کنند.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

جالب ترین ویژگی خودروی مفهومی رنو KWID، همراه پروازی آن است که می تواند از راه دور از داخل خودرو کنترل شود. همراه پروازی برای اولین بار معرفی شده است و می تواند برای اهداف مختلف مانند ترسیم ترافیک، گرفتن عکس های چشم انداز و حتی شناسایی موانع راه کمک کند. این همراه پروازی به راحتی می تواند به صورت خودکار یا به صورت دستی کنترل شود؛ در حالت خودکار می توان موقعیت مکانی را از طریق GPS به این دستگاه داد و در حالت دستی نیز می توان آن را از طریق تبلتی که روی داشبورد خودرو تعبیه شده است کنترل کرد.

رنو کوئید مفهومی - Renault KWID

این خودروی مفهومی رنو از نسل جدید موتور ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه سیستم انتقال قدرت کلاچ دوگانه این شرکت بهره می برد که در کاهش مصرف سوخت نقش موثری ایفا می کنند. این خودرو همچنین به یک باتری نیز مچهز شده است که از طریق ورودی که پشت لوگوی رنو قرار دارد شارژ می شود. این موتور حدود ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۱۲ ثانیه می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی مفهومی رنو کوئید Renault Kwid کانسپت رنو