ترزور خودروی مفهومی زیبای رنو

رنو از خودروی مفهومی ترزور (Trezor) رونمایی کرد. خودروی مفهومی رنو ترزور برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پاریس توسط این کمپانی فرانسوی به علاقمندان معرفی شد.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۹ رنوکار

رنو از خودروی مفهومی ترزور ( Trezor ) رونمایی کرد. خودروی مفهومی رنو ترزور برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پاریس توسط این کمپانی فرانسوی به علاقمندان معرفی شد. نام " Trezor" از کلمه فرانسوی " Trésor" وام گرفته شده است که در زبان فرانسوی به معنای "گنج" است. رنو ترزور از زبان طراحی جدید این خودروساز فرانسوی رونمایی کرد که قرار است در خودروهای جدید آنکه در نمایشگاه خودروی اکتبر امسال پاریس معرفی خواهند شد استفاده شود.

رنو ترزور توسط لورن ون در آکر مدیر بخش طراحی این خودروساز فرانسوی طراحی شده است. ون در آکر پیش از این رنو Dezir را طراحی کرده بود و از سال ۲۰۱۲ به بعد نیز مسئول طراحی خودرهای این شرکت است. این خودرو با تلفیق دو رنگ قرمز و نقره ای در طراحی داخلی و بیرونی آن نمای چشم نواز و خیره کننده ای دارد. در بخش کابین استفاده گسترده‌ای از چرم و چوب قرمز شده است. رنو در ساخت این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده است تا وزن آن به حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم برسد. فرمان رنو ترزور شکل دایره ای مرسوم دیگر خودروها را ندارد بلکه مستطیلی شکل است و روی آن به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از صفحه نمایشگر استفاده شده است.

در طراحی قسمت جلویی رنو ترزور از چراغ های C شکل متداول رنو استفاده شده است که با محفظه های ورودی هوا احاطه شده است. چراغ ها به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و آرم بزرگ رنو در مرکز آن دیده می شود.

رنو ترزور تنها ۱۰۸۰ میلیمتر از زمین ارتفاع دارد و رینگ های ۲۰ اینچی آن این ارتفاع پایین را مشخص تر کرده است. قسمت جذاب طراحی این خودرو سقف آن است که با بازشدن به سمت جلو و بالا اجاره دسترسی به فضای داخلی کابین خودرو را به سرنشسنان می دهد. زمانی که خودرو در حالت رانندگی خودکار قرار بگیرد فرمان آن کنار می رود تا راننده به صفحه نمایشگر که در پشت فرمان خودرو قرار گرفته است دسترسی داشته باشد. در این حالت می توان از نمایشگر برای تماشای فیلم یا دیگر برنامه های سرگرمی استفاده کرد.

به دلیل نوع طراحی، رنو ترزور ایرودینامیکی فوق العاده دارد و رنو ضریب درگ آن را ۰.۲۲ اعلام کرده است. این موضوع در کنار ارتفاع ۲۵ سانتیمتری خودرو از زمین چسبندگی و پایداری بی نظیری را برای این خودرو به همراه داشته است.

در نمای عقب خودرو چراغ های عقب توسط نوار نوری دیگری به لوگوی رنو که در مرکز قرار گرفته است متصل می شوند. نام این خودروی مفهومی در قسمت پایینی سپر عقب خودرو و زیر لوگوی رنو درج شده است.

رنو ترزور از یک موتور الکتریکی ساخت شرکت رنو که از خودروهای فرمولا E این شرکت وام گرفته شده است قدرت می گیرد. این موتور الکتریکی هم توان خود را از دو باتری که در عقب و جلوی رنو ترزور قرار گرفته است می گیرد. این موتور می تواند ۳۴۵ اسب بخار توان و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور را به چرخ های رنو ترزور منتقل کند. ترزور می تواند ظرف کمتر از ۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دست پیدا کند. باتری این خودرو علاوه بر حالت های متداول می تواند با استفاده سیستم بازیابی انرژی ترمز که در خودروهای فرمولا E استفاده می شود شارژ شود.

رنو ترزور خودروی مفهومی است که هر کجا که برود چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. این خودرو نشان دهنده زبان طراحی خودرهای آینده رنو است و اگر واقعاً چنین خودروهایی از سوی رنو عرضه شود این خودروها را باید یک "گنج" واقعی دانست.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی مفهومی ترزور Trezor نمایشگاه خودروی پاریس خودروهای فرمولا E کانسپت رنو