رونمایی از رنو ساندرو ۲۰۲۰ با ظاهری جدید

شرکت داچیا در سال ۲۰۱۲ نسل دوم این خودروی خود را معرفی کرد. این محصول از نظر ظاهری تفاوت هایی با نسل اول خود داشت و به روز رسانی شده بود. اکنون نیز خبر رسیده که این شرکت تغییرات و به روزسانی های جدیدی را برای مدل سال ۲۰۲۰ خود در رنو ساندرو ایجاد کرده است.
رونمایی از رنو ساندرو ۲۰۲۰ با ظاهری جدید
۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۱ اخبار رنو

شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکای تجاری گروه خودروسازی رنو فرانسه است چندین سال قبل خودرو ساندرو را طراحی، تولید و به بازار معرفی کرد. این خودرو خیلی زود توانست به دلیل قیمت رقابتی و به علاوه عملکرد فنی قابل توجهش جایگاه خوبی در میان رقبا پیدا کند.

این محصول از خانواده پلتفرم X90 رنو است و تاکنون توانسته است به دستاوردهای زیادی در اروپا و دیگر بازارهای دنیا از جمله بازار خودروی کشورمان دست پیدا کند. از نقاط قوت رنو ساندرو می توان به استفاده از موتور K4M با قدرت و گشتاور بالا، کیفیت ساخت و مونتاژ بالا، فضای مناسب برای سرنشینان و سواری نرم و مطمئن آن اشاره کرد. این خودرو همچنین از نظر ایمنی و فضای بار نیز توانسته است علی رغم هاچبک بودن، نیاز خریداران را تا حد زیادی مرتفع سازد.

شرکت داچیا در سال 2012 نسل دوم این خودروی خود را معرفی کرد. این محصول از نظر ظاهری تفاوت هایی با نسل اول خود داشت و به روز رسانی شده بود. اکنون نیز خبر رسیده که این شرکت تغییرات و به روزسانی های جدیدی را برای مدل سال 2020 خود در رنو ساندرو ایجاد کرده است.

رنو ساندرو جدید

البته این تغییرات بنیادین نخواهد بود اما با این حال به روز رسانی هایی را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. اولین تصاویر مننتشر شده از رنو ساندرو توسط رنو برزیل نشان می دهد که ظاهر جلو و عقب خودرو مدرن تر و زیبا تر شده است.

رنو ساندرو 2020 در قسمت جلوی خود کمی فیس لیفت شده و اکنون از چراغ های C شکل که امضای طراحی محصولات اخیر رنو مانند رنو تلیسمان و رنو کولئوس است بهره می برد. این چراغ ها توانسته است که نمای جلو رنو ساندرو را تا حد زیادی بهبود بخشد و هارمونی زیادی با طراحی بدنه جوان پسند آن داشته باشد. جلو پنجره خودرو نیز تغییر کرده است و به نظر می رسد که بیشتر به محصولات رنو نزدیک شده است تا محصولات شرکت داچیا رومانی و این در حالی است که سپر جلوی خودرو نیز طراحی جدید تر و اسپورت تر را به خود دیده است. با کمی دقت به این محصول جدید گروه خودروسازی رنو فرانسه متوجه می شویم که کاپوت خودرو نیز کمی تغییر یافته و کشیدگی بیشتری به سمت جلو پنجره دارد.

این اصلاحات در نمای عقب رنو ساندرو 2020 کمی قابل ملاحظه تر است چرا که طراحی چراغ های عقب نیز تغییر کرده و به امضای طراحی های شریک فرانسوی نزدیک تر شده است. همچنین سپر عقب هم کمی بهبود داشته اما واضح است که کماکان رگه هایی از مدل هایی پیشین را در خود دارد اما با این وجود ترکیب کلی نمای عقب خودرو بسیار زیبا و دلنشین تر شده است.

نکته جالب توجه این است که نام فایل های منتشر شده روی سایت رنو برزیل "cvt-front" و "cvt-back" است که احتمالا نشان دهنده استفاده از جعبه دنده CVT در نسخه جدید رنو ساندرو است.

رنو ساندرو جدید

از جمله مزایا استفاده از سیستم‌ های انتقال قدرت CVT را می ‌توان کاهش مصرف سوخت تا  20 درصد نسبت به گیربکس‌ های خودکار معمولی، انتقال روان‌ تر و یکنواخت‌ تر قدرت موتور، کارایی دینامیکی بهتر، شتاب گیری بهتر و کارکرد دائمی موتور در بهینه ‌ترین دور موتور(RPM( دانست.

نشان 1.6 نصب شده روی خودرو تردید ها درباره موتور را برطرف می سازد و به نظر می رسد رنو از موتور SCe 116 با تنفس طبیعی روی این محصول خود استفاده کرده است که در صورت استفاده از سوخت دیزل 113 اسب بخار و در صورت استفاده از بنزین 116 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. این موتور در صورتی که با جعبه دنده سی وی تی همراه شود مصرف سوخت پایین تری نیز خواهد داشت. همچنین ممکن است که این شرکت خودروساز موتور کوچک تر SCe 1 را برای تریم های پایین تر نیز عرضه کند.

هنوز تصاویری از داخل خودرو منتشر نشده است اما به نظر می رسد که این هاچبک اقتصادی رنو بهبود هایی را در صندلی ها، داشبورد و پنل های در، به خود دیده باشد. این به روز رسانی ها به تمام نسخه های رنو ساندرو از جمله ساندرو استپ وی اعمال خواهد شد.

در حال حاضر مشخص نیست که نسخه های تولیدی شرکت داچیا نیز این به روز رسانی ها را دریافت کنند اما گزارش های زیادی نشان می دهد که مدل های آینده این محصول بر روی پلتفرم CMF-B شرکت رنو که خودروهایی مانند رنو کپچر بر اساس آن ساخته شده اند تولید خواهد شد.


کلید واژه ها: رنو ساندرو استپ وی رنو ساندرو محصولات رنو رنو هاچ بک