داستر دومین خودروی پرفروش ماه اروپا شد

در ماه آگوست ۱۹۴۵۱ دستگاه رنو داستر در اروپا به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰.۸ درصدی را تجربه کرد.
داستر دومین خودروی پرفروش ماه اروپا شد
۰۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ اخبار رنو

شاسی بلند جمع و جور داستر محصولی است که از تلاش های گروه خودروسازی رنو و زیرمجموعه رومانیایی این شرکت یعنی شرکت خودروسازی داچیا حاصل شده است. این خودرو از سال 2010 به مرحله تولید رسید و خیلی زود توانست با اثبات توانایی های خود به یکی از محصولات پرفروش بازار خودرو کشورهای مختلف تبدیل شود. این محصول در برخی کشورهای مانند هند، ایران، روسیه و برخی کشورهای دیگر به نام رنو داستر شناخته می شود.

داچیا برای اولین بار و به صورت رسمی در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از داستر رونمایی کرد؛ این خودرو سومین محصول این شرکت بعد از ساندرو است که بر اساس پلتفرم لوگان ساخته شده است.

رنو داستر - Renault Duster

داستر به بازار خودروی قاره سبز نیز راه پیدا کرد و بعد از هاچبک ساندرو توانست از پرفروش ترین مدل های اروپا باشد. این دو محصول گروه خودروسازی رنو فرانسه در ماه آگوست توانستند در میان 5 خودروی پر فروش ماه قاره قرار بگیرند تا زنگ خطر را  برای رقبایشان به صدا درآورند.

در ماه آگوست 19451 دستگاه رنو داستر در اروپا به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 10.8 درصدی را تجربه کرد و با این میزان فروش در جایگاه دومین خودروی پرطرفدار ماه آگوست قاره قرار گرفت. در جدول فروش این ماه خودروی مدل گلف شرکت خودروسازی فولکس واگن با فروش 26411 دستگاه، رتبه اول پرفروش ها را کسب کرد. با این حال فولکس واگن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود کاهش 23.6 درصدی را در فروش این مدل خود تجربه کرده است.

رنو داستر - Renault Duster

رنو ساندرو دیگر محصول محبوب و جوان پسند خودروساز فرانسوی در این جدول مکان چهارم را به خود اختصاص داد و 17764 دستگاه از آن در اروپا به فروش رسید که نسبت به سال  گذشته 2.5 درصد افزایش فروش داشته است.

شرکت خودروسازی داچیا با این میزان فروش توانست در ماه آگوست در مجموع 51692 دستگاه خودرو در قاره اروپا به فروش برساند و به این ترتیب جایگاه نهم پرفروش ترین برند را از آن خود کرد. این آمار فروش 5.5 درصد بیشتر از میزان فروش این شرکت در آگوست سال 2018 میلادی در قاره سبز است.

محصولات شرکت خودروسازی رنو نیز در این آمار توانستند چهارمین شرکت پرفروش خودروساز اروپا لقب بگیرند و 61294 دستگاه خودرو از انواع محصولات خود را به فروش برسانند.

رنو داستر از سیستم ترمز ضد قفل ( ABS ) بوش و سیستم توزیع نیروی ترمز ( EBD ) و دستیار اضطراری ترمز (EBA) بهره می برد. این خودرو همچنین دارای سیستم کنترل پایدار الکترونیکی ( ESC )، در برخی مدل ها است. داستر به صورت استاندارد با دو کیسه هوا (بسته به بازار عرضه شده) و کمربند سه نقطه ای عرضه شده است. در برخی نسخه های رنو داستر دو کیسه هوای جانبی برای محافظت از سر و قفسه سینه در تصادفات از بغل تعبیه شده است.

رنو داستر - Renault Duster

رنو داستر در ایران نیز در مدل های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل توسط شرکت نگین خودرو به بازار عرضه شده است و از زمان فروش به محبوبیت زیادی در میان ایرانیان دست پیدا کرد.

رنو داستر به سیستم مسیریابی مجهز است که از نقشه ایران هم پشتیبانی می‌کند. حسگر دنده عقب و دوربین دنده عقب برای کمک به پارک خودرو نیز در این خودرو تعبیه شده است. همچنین رنو داستر قابلیت انتخاب حالت رانندگی و نحوه توزیع نیرو به چرخ ها را از طریق کنترل کننده ای در داشبورد جلوی خودرو در اختیار راننده قرار داده است که البته این مورد مختص مدل دو دیفرانسیل رنو داستر است.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو داستر Renault Duster داچیا