رنو برترین خودروساز سال ۲۰۱۹ شد

گروه خودروسازی رنو فرانسه که یکی از شرکت های پیشروی خودروسازی اروپا و جهان است در مراسم امسال تاپ گیر عنوان خودروساز سال را از آن خود کرد.
رنو برترین خودروساز سال ۲۰۱۹ شد
۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۰:۵۸ اخبار رنو

گروه خودروسازی رنو فرانسه که یکی از شرکت های پیشروی خودروسازی اروپا و جهان است در مراسم امسال تاپ گیر عنوان خودروساز سال را از آن خود کرد. تخت گاز (به انگلیسی: Top Gear) نام یک برنامهٔ تلویزیونی شبکه بی‌ بی‌ سی در زمینه وسیله‌های نقلیه و به‌طور خاص خودرو است.

این دستاورد ماحصل موفقیت هایی است که گروه خودروسازی رنو و دو شرکت زیر مجوعه آن یعنی شرکت خودروسازی داچیا رومانی و خودروسازی آلپاین ظرف 12 ماه گذشته به دست آورده اند. گروه خودروسازی رنو فرانسه در این مراسم دستاوردهای دیگری نیز داشت؛ خودروی رنو مگان ار.اس تروفی-آر (Mégane R.S. Trophy-R) این شرکت توانست جایزه عنوان Performance Car of the Year  و رنو زویی نیز عنوان خودروی شهری سال را از آن خود کردند.

رنو مگان یکی از محصولات جذاب و پر فروش این شرکت خودروساز فرانسوی است که از سال ۱۹۹۵ برای جانشینی رنو ۱۹ تولید شده است. رنو مگان در طول زمان تولید خود در مدل های هاچبک سه در و پنج در، سالن، کوپه، کانورتیبل و استیشن به بازار عرضه شده است.

محبوبیت و کارآمدی این محصول چنان زیاد بود که در نهایت مدیران رنو را مجاب کرد که نسخه ای اسپورت از آن با نام تروفی را به بازار معرفی کنند. اولین رنو مگان آر.اس تروفی در سال ۲۰۰۵ و درست ۹ ماه پس از فروش مگان ۲ ار.اس رونمایی شد. تغییرات این مدل بر روی شاسی خودرو با نام اسپورت ۲ متمرکز شده بود. رینگ های سبک تر، فنر های سفت تر، کمک فنرهای خاص و برنامه کنترل پایداری خودرو همه به بهبود عملکرد خودرو کمک می کردند.

رنو پس از معرفی مگان ۳ ار.اس در سال ۲۰۰۹ نسخه تروفی آن را در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرد. این نسخه با شاسی کاپ و موتوری تقویت شده با قدرت ۲۶۵ اسب بخار به فروش رسید. عملکرد این خودرو آن را به سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو بازار تبدیل کرد. فروش دو برابری نسبت به برآورد اولیه نیز به منزله یک موفقیت تجاری برای شرکت رنو به حساب می آمد.

رنو زویی نیز پرفروش ترین خودروی دوست دار محیط زیست این خودروساز فرانسوی است که توانسته در مدت عرضه خود به بازارهای مختلف علاقمندان زیادی را به خود جذب کند. رنو چندی پیش از نسخه جدید Zoe پرده برداری کرد. این محصول با افزایش توان باتری خود می تواند مسافت بیشتری را با یکبار شارژ کامل بپیماید.

مسئولان تاپ گیر تنوع محصولات گروه خودروسازی رنو را عامل صعود این شرکت در لیست شرکت های خودروساز می دانند. آنها همچنین معتقد هستند که خودروهای جریان اصلی این شرکت خودروسازی خودروهای خوبی هستند و در کنار آن پارامترهای خاصی وجود دارد که این رنو در پی تکامل و بهبود آن است و این اتفاق آنها را از سازندگان دیگر متمایز می کند.

وینسنت تورت، مدیرعامل گروه رنو در انگلیس نیز درباره کسب این عنوان اظهار داشت: ما از دربافت این جایزه از سوی TopGear.com خرسند هستیم. سال 2019 برای گروه خودروسازی رنو سال فوق العاده ای بود؛ ما در این سال رنو کپچر جدید، رنو زویی جدید و رنو کلیو جدید را معرفی کردیم. رنو کلیو نیز داستان یک موفقیت 30 ساله برای این برند است.

شرکت خودروسازی داچیا نیز گام های محکمی بر میدارد و یکی از معدود خودروسازانی بود که امسال آمار و ارقام فزاینده ای در فروش محصولات خود داشته است. در همین حال تولد دوباره برند آلپاین با معرفی هیجان انگیز A110S جدید ، شتاب بیشتری پیدا کرده است. اما ما در اینجا متوقف نمی شویم ، سال 2020 حتی جالب تر به نظر می رسد!

گروه خودروسازی رنو فرانسه در سال 2019 هفت مدل خودروی جدید را به بازار اروپا عرضه کرده است که عبارتند از: رنو کلیو جدید، رنو کپچر جدید، رنو زویی جدید، رنو کولیوس، نسخه های جدید رنو ترافیک و رنو مستر.


کلید واژه ها: محصولات رنو