۵۰۰ هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد

شرکت خودروسازی داچیا در اواخر ماه گذشته میلادی ۵۰۰ هزارمین دستگاه از نسل جدید این خوردوی محبوب خود را در سایت تولیدی پیتستی در رومانی تولید کرد.
۵۰۰ هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد
۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۴ اخبار رنو

رنو داستر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات تولید شده توسط گروه خودرسازی رنو فرانسه و داچیا، زیر مجموعه رومانیایی آن است. رنو داستر یک خودروی شاسی بلند کامپکت است از سال 2010 روی خطوط تولیدی شرکت خودروسازی داچیا قرار گرفت.

داچیا نسل اول این محصول خود را به صورت رسمی در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد؛ این خودرو سومین محصول این شرکت بعد از ساندرو است که بر اساس پلتفرم لوگان ساخته شده است.

500 هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد

نسل دوم رنو داستر نیز در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و مدل پایه آن ۶ هفته بعد در بازار کشور رومانی عرضه شد. این مدل همانند قبل بر پایه پلتفرم B0 به کار رفته در رنو تندر ۹۰ و با همان طول و ۵ صندلی استاندار معرفی شد.

رنو داستر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل (2WD) و دو دیفرانسیل (4WD) توسط شرکت نگین خودرو به عنوان شریک تجاری رنوی فرانسه وارد کشورمان شد. سواری نرم، استهلاک کم، مصرف سوخت پایین و برند معتبر منجر شد که رنو داستر در ایران به جایگاه مقبولی برسد و مورد توجه علاقمندان به خودروهای شاسی بلند قرار گیرد.

500 هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد

شرکت خودروسازی داچیا در اواخر ماه گذشته میلادی 500 هزارمین دستگاه از نسل جدید این خوردوی محبوب خود را در سایت تولیدی پیتشتی در رومانی تولید کرد. این عدد باور نکردنی نشان دهنده موفقیت تجاری دومین نسل از رنو داستر است که از دو سال پیش بر روی خطوط تولیدی گروه خودروسازی رنو قرار گرفت. داچیا به صورت روزانه حدود 1400 دستگاه خودرو در سایت تولیدی خود تولید می کند که 1000 دستگاه آن داستر است. از سال 2010 حدود 1.7 میلیون مدل از این محصول گروه خودروسازی رنو در 44 کشور دنیا از جمله ایران به فروش رسیده است.

لحظه خروج 500 هزارمین داستر با بدنه قرمز فیوژن، یک لحظه احساسی برای مجموعه صنعتی پیتشتی و رنو بود. این خودرو قبل از تحویل به صاحب فرانسوی جدید آن، در محاصره کارمندان و کارخانه قرار گرفت تا با آن عکسی به یادگار بگیرند.

500 هزارمین دستگاه رنو داستر تولید شد

مجتمع صنعتی پیتشتی با 50 سال سابقه فعالیت ، 288 هکتار وسعت و 12000 کارمند خود در مرکز کشور رومانی واقع شده است. این واحد دارای واحدهای مختلف از جمله رنگ آمیزی بدنه، مونتاژ و مکانیکی، شاسی، ریخته گری و ... است. مدل های ساندرو، لوگان، لوگان استیشن و داستر مدل هایی هستند که در این واحد تولید می شوند.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو داستر داچیا Renault Duster Dacia