رونمایی از رنو ZOE نسخه ریویرا

این خودرو بر اساس تریم Intens ساخته شده است و مواردی مانند سیستم اطلاعاتی – سرگرمی با صفحه نمایش ۹.۳ اینچی پرتره، دستیار پارک آسان و دوربین دید عقب به آن اضافه شده است.
رونمایی از رنو ZOE نسخه ریویرا
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۶ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در حال اضافه کردن یک نسخه محدود به نام نسخه ریویرا (Riviera Edition) به خودروی برقی زوئی است که با مجموعه کاملی از امکانات و فناوری های نوین و بروز صنعت خودروسازی به علاقمندان عرضه خواهد شد.

رنو زوئی (Renault Zoe) سوپر مینی الکتریکی پنج دری است که توسط شرکت خودرو سازی رنو ساخته شده ‌است. نسخه های اولیه این خودرو از یک باتری لیتیوم یون ۲۲ کیلووات ساعت برخوردار بود که در یک بار شارژ کامل می ‌توانست مسافتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

این خودرو بر اساس تریم Intens ساخته شده است و مواردی مانند سیستم اطلاعاتی – سرگرمی با صفحه نمایش 9.3 اینچی پرتره، دستیار پارک آسان و دوربین دید عقب به آن اضافه شده است.

همچنین رنو زویی 2020 به طیف وسیعی از تجهیزات مانند ترمز اضطراری فعال، هشدار حرکت در بین خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، شناسایی علائم راهنمایی، شناسایی نقاط کور، دستیار پارک آسان، دکمه توقف در سربالایی و نور بالا / پایین خودکار برای ایمنی بیشتر راننده و سرنشینان خودرو مجهز شده است.

طراحی ظاهری این خودروی برقی فرانسوی با رنگ جدید آبی شب و رینگ های منحصر به فرد 16 اینچی الماس خورده Seidon متمایز خواهد بود. نمای داخل کابین نیز کاملا دوست داشتنی است و مشتریان می توانند رنگ چرم به کار رفته در کابین را میان دو رنگ آبی دریایی و خاکستری شنی انتخاب کنند؛ داشبورد خودرو نیز به رنگ انتخاب شده توسط مشتری خواهد بود و همچنین نواری چوبی نیز برای تزیین در آن به کار رفته است.

شرکت خودروسازی رنو همزمان با رونمایی از رنو زوئی نسخه ریوریرا تمام مدل های دیگر این خودرو را با افزودن سیستم ترمز اضطراری فعال با قابلیت تشخیص عابر پیاده به روز کرده است. این سیستم بین سرعتهای 7 کیلومتر در ساعت تا 80 کیلومتر در ساعت فعال است و می تواند وسایل نقلیه در حال حرکت و همچنین عابران پیاده و دوچرخه سواران را از طریق دوربینی که در بالای صفحه شیشه ای و یک رادار مستقر در پنل مشبک مدل قرار دارد ، تشخیص دهد.

این محصول رنو فرانسه که در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای برقی قاره اروپا است از موتورهای 108 اسب بخاری یا 133 اسب بخاری به همراه یک بسته باتری 52 کیلو وات ساعتی نیرو می گیرد. این مجموعه نیرومند به این محصول رنو اجازه می دهد در  هر بار شارژ کامل مسیر 395 کیلومتری را پیمایش کند.

محصول جدید رونمایی شده یعنی رنو زوئی نسخه ریویرا اکتوت بخشی از طیف متنوع خودروهای برقی و نیمه برقی گروه خوردوسازی رنو است و در کنار دیگر محصولات این کمپانی خودروساز مانند کلیو جدید، کپچر و مگان استیشن خودنمایی خواهند کرد.

دامنه خودروهای برقی رنو همچنین رنو توئینگو Z.E. را نیز شامل می شود که یک خودروی تمام برقی شهری است که از یک مدل 82 اسب بخاری و همچنین یک باتری 22 کیلو وات ساعتی نیز بهره می برد. طبق آزمایش های انجام شده این خودرو نیز با هر بار شارژ می تواند مسافت 180 کیلوتری را به صورت ترکیبی و مسافت 250 کیلومتری را در داخل شهر بپیماید.


کلید واژه ها: رنو زویی رنو ZOE Renault ZOE