با مدیا کنترل داچیا گوشی خود را تبدیل به صفحه نمایش خودرو کنید

امروزه تلفن های هوشمند همه جا همراه ما هستند. حال فرض کنید اگر این گوشی های هوشمند جایگزین صفحه چندرسانه ای در اتومبیل های ما شود چه؟
با مدیا کنترل داچیا گوشی خود را تبدیل به صفحه نمایش خودرو کنید
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۸ اخبار رنو تکنولوژی

امروزه تلفن های هوشمند همه جا همراه ما هستند. حال فرض کنید اگر این گوشی های هوشمند جایگزین صفحه چندرسانه ای در اتومبیل های ما شود چه؟ این اتفاقی هوشمندانه خواهد بود! از نظر شرکت خودروسازی داچیا، این یک انتخاب بدیهی بود، اما تنها در صورتی که کاملاً در تجربه رانندگی ادغام شده باشد. این روحیه ای است که Media Control در آن متولد شد. نیکلاس لگروس، مدیر عملیاتی خط تولید اتومبیل کراس داچیا، فلسفه و مزایای این سیستم را توضیح می دهد، که برای اولین بار کار خود را با داچیا ساندرو جدید شروع خواهد کرد.

تلفن هوشمند خود را از جیب خود خارج کرده و آن را در جاده بدون دردسر سوار شدن نامطمئن روی دریچه مشبک تهویه مطبوع همراه خود کنیم. اگر فقط به همین راحتی بود! در داچیا، آنها این مشکل را درک کردند. مهندسان و طراحان این برند استعدادهای خود را برای رفع این چالش تلفیق کرده و راه حلی هوشمندانه، اقتصادی و هماهنگ با زمانه ارائه داده اند.

لگروس درباره این اقدام هوشمندانه این طور توضیح می دهد: "ماموریت ما در داچیا تعریف جدیدی از یک ماشین ضروری است. بنابراین ما باید راه حلی پیدا می کردیم که هوشمندانه، ساده و جذاب برای سیستم چندرسانه ای خودرو باشد. نظرسنجی های مشتریان نشان می دهد که خریداران داچیا سادگی را در این دامنه ترجیح می دهند. این نکته مهمی است که اعضای جامعه داچیا نیز آن را تکرار می کنند. بنابراین مهندسان و طراحان ما برای ایجاد Media Control ، سیستمی که صفحه مورد علاقه مشتریان - تلفن آنها - را در مرکز تجربه چندرسانه ای داخل اتومبیل قرار می دهد ، همکاری کرده اند.

کنترل رسانه (Media Control) داچیا چیست؟

سیستم Media Control  داچیا، سیستمی است که علاوه بر رادیو، یک محفظه خاص را برای جایگذاری تلفن هوشمند و یک اپلیکیشن رایگان و قابل تنظیم را برای استفاده آسان آن ترکیب می کند.

نیکولاس لگروس توضیح می دهد که: "مدیا کنترل یک سیستم چندرسانه ای کامل است. این سیستم شامل رادیو، دو بلندگو، پورت USB، اتصال بلوتوث، کنترل فرمان و بیش از همه یک ایستگاه اتصال تلفن هوشمند است که در داشبورد ادغام شده است. از همان ابتدای پروژه، این ایستگاه متصل واقعاً در طراحی داشبورد ادغام شده بود. تضمینی برای راحتی و ارگونومی مشتریان ما."

در این سیستم تلفن هوشمند در محل یکپارچه در مرکز داشبورد داچیا ساندرو جدید نصب شده و کاملاً در جای خود قرار گرفته و نیز کاملاً در تجربه رانندگی ادغام شده است. موقعیت استراتژیک آن، بالا و کمی رو به راننده است و به این ترتیب دید کامل اطلاعات داده شده را تضمین می کند و از ایمنی آن اطمینان می یابد. به سادگی برنامه Dacia Media Control را روی تلفن هوشمند بارگیری کنید و به لطف یک اتصال ساده بلوتوث، تلفن به یک افزونه اصلی داشبورد خودرو تبدیل می شود و جایگزین یک سیستم چندرسانه ای یکپارچه می شود.

مسیریابی، رادیو، موسیقی، تلفن و حتی دسترسی به اطلاعات وسیله نقلیه همه عملکردهای اساسی در دسترس شما هستند و به لطف تشخیص صدای تلفن هوشمند، می توان آنها را از طریق صدا نیز فعال کرد. در این سیستم وقتی تلفن در جای تعبیه شده خود قرار ندارد، محفظه در داشبورد ناپدید می شود.

سیستم هوشمند، عملکردهای هوشمند

اما همه اینها برای تبدیل Media Control به یک سیستم چندرسانه ای 100٪ هوشمند کافی نیست. به لطف این برنامه قابل تنظیم، این سیستم همچنین با نیازهای هر کاربر سازگار شده و حتی به رایانه داخل خودرو متصل می شود.

بنابراین می توان میانبرهای اپلیکیشن های مورد علاقه، برنامه های مورد علاقه و حتی تماس های مکرر ایجاد کرد. برای مسیریابی، انتخاب گسترده ای از ارائه دهندگان نقشه و راهنما وجود دارد. وقتی صحبت از چندرسانه ای می شود، این امر به منزله یک لیست انتخابی است: رادیو، لیست پخش از تلفن، اشتراک در برنامه های موسیقی، درگاه های USB یا پخش کننده های MP3 برای تلفن. علاوه بر تماس، تمام عملکردهای اساسی تلفن همراه نیز وجود دارد: حالت هندزفری برای یافتن مخاطبی در دفترچه تلفن، مشورت با تاریخچه یا دسترسی به رویدادهای برنامه ریزی شده در تقویم. همچنین در حال حاضر در  گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید و البته به زودی در گوشی هایIOS ، حتی پیام های ارسالی را نیز می توان با صدای بلند خواند.

در سمت وسایل نقلیه، عملکرد Driving ECO به مصرف سوخت در لحظه و نکات شخصی سازی رانندگی در پایان هر سفر دسترسی پیدا می کند.

پس از رسیدن به مقصد، هشدار عدم فراموش کردن تلفن همراه ارسال می شود و همچنین عملکرد "رفتن به اتومبیل من" که یافتن محل پارک خودرو را آسان می کند در این برنامه وجود دارد.

نیکولاس لگروس خلاصه این سیستم را به بهترین وجه بیان می کند: "کنترل رسانه بهترین فناوری تلفن های هوشمند را به تجربه رانندگی می آورد."

مدیا کنترل؛ یک سیستم ساده و کارامد

سادگی سیستم در ارگونومی آن است. به لطف موقعیت بهینه محل اتصال تلفن هوشمند، همه چیز با چند کلیک به راحتی قابل دسترسی است. این برنامه بصری است و دارای رابط کاربری است که امکان پیمایش کارآمد و روان را در منوها فراهم می کند.

همانندسازی اقدامات انجام شده روی تلفن هوشمند در صفحه مرکزی داشبورد، دستیابی به سیستم را آسان تر می کند. سرانجام،کنترل های فرمان باعث می شوند کنترل برنامه برای تغییر در آهنگ ها، ایستگاه های رادیویی، تغییر میزان صدا یا حتی پاسخ دادن یا قطع تماس ها آسان باشد و برای راحتی و ایمنی بیشتر، فرمان صوتی تلفن هوشمند نیز در آن موجود است.

به طور خلاصه، به خوبی درباره سیستم Media Control به عنوان یک ویژگی اساسی فکر شده است. این سیستم یک رابط قابل تنظیم دارد کاملا بصری است و از همه مهمتر برای مشتریان مقرون به صرفه است.

این سیستم "تجسم DNA برند داچیا برای یک سیستم مالتی مدیاست" و به قول نیکولاس لگروس، تیک زدن به همه جعبه های روح داچیا شامل سادگی ، کاربردی و هوشمندانه بودن است


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو رنو ساندرو Renault Sandero داچیا