مشارکت رنو و جیلی بر سر خودروهای هیبریدی

گروه رنو، یک شرکت جهانی با ریشه های فرانسوی و ۱۲۰ سال سابقه در صنعت خودرو و گروه جیلی هولدینگ، بزرگترین گروه خودروسازی خصوصی چین، به طور مشترک امضای یک تفاهم نامه برای ایجاد یک همکاری نوآورانه را اعلام کردند.
مشارکت رنو و جیلی بر سر خودروهای هیبریدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ اخبار رنو

گروه رنو، یک شرکت جهانی با ریشه های فرانسوی و 120 سال سابقه در صنعت خودرو و گروه جیلی هولدینگ، بزرگترین گروه خودروسازی خصوصی چین، به طور مشترک امضای یک تفاهم نامه برای ایجاد یک همکاری نوآورانه را اعلام کردند.

این همکاری که بر چین و کره جنوبی به عنوان بازارهای اصلی متمرکز شده است، به گروه رنو و جیلی هلدینگ اجازه می دهد منابع و فناوری های خود را به اشتراک بگذارند. محور این همکاری ها تمرکز بر خودروهای هیبریدی در بازارهای آسیایی خواهد بود.

پس از اتخاذ استراتژی منبع باز جیلی هولدینگ برای معماری خودروهای کامل، جیلی هولدینگ با گروه رنو در بازارهای چین و کره همکاری می کند. طبق این توافق، جیلی خودروهای هیبریدی برند رنو را در چین تولید و به فروش می رساند، در عین حالی که رنو به Lynk & Co برای گسترش فروش خود در کره جنوبی کمک خواهد کرد.

شرکت جیلی به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی در چین، از منابع و فناوری های خود برای تولید خودروهای هیبریدی رنو در کارخانه های محلی موجود خود استفاده خواهد کرد. این گروه فرانسوی نیز "در استراتژی برندینگ، توسعه کانال های فروش و خدمات" مشارکت خواهد کرد. مشارکت جدید نشان دهنده بازگشت رنو به چین پس از سال 2020 است، زمانی که سرمایه گذاری مشترک قبلی با گروه موتور دانگ فنگ به پایان رسید. به احتمال زیاد خودروهای هیبریدی ساخت چین و برند رنو در آینده به بازارهای دیگر نیز صادر می شود.

در حالی که این توافق بر مدلهای هیبریدی متمرکز است، شایعه شده است که در نهایت می تواند در توسعه مشترک خودروهای برقی تکامل یابد. این موضوع در بیانیه رسمی نشان داده شده است که "هر دو شریک به کاوش عمیق بیشتر پتانسیل خود، تحت روح مدل باز و مبتکرانه مشارکت ادامه خواهند داد".

با تولید خودروهای هیبریدی رنو در کارخانه های خود، جیلی تخصص می یابد. یکی دیگر از مزایای این شرکت چینی این است که بتواند از تجربه رنو سامسونگ موتور در بازار کره جنوبی با حضور بیش از دو دهه در "بررسی محلی سازی وسایل نقلیه بر اساس پلت فرم خودروهای کم مصرف Lynk & Co" استفاده کند.

رنو اولین خودروساز اروپایی نیست که با جیلی قرارداد امضا می کند. سرمایه گذاری مشترک بین دایملر و جیلی به آنها امکان می دهد تا خودروهای برقی برند هوشمند ساخت چین را در سراسر جهان به فروش برسانند.

جذابیت بازار چین با تقویت قدرت خرید مردم این کشور و پیشرفت سطح زندگی در این کشور به صورت فزاینده ای برای شرکت های بین المللی از جمله خودروسازان بیشتر می شود و به همین دلیل شاهد حضور آنها در این کشور و امضای قراردادهای همکاری مشترک با شرکت های بزرگ خصوصی و دولتی چینی هستیم.


کلید واژه ها: رنو گروه رنو خودروهای هیبریدی جیلی جیلی هولدینگ محصولات رنو