نام خودروهای رنو چگونه انتخاب می شوند؟

نامی که هنگام راه اندازی یک وسیله نقلیه می شنوید حاصل سال ها تفکر و تحقیق است.
نام خودروهای رنو چگونه انتخاب می شوند؟
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ اخبار رنو رنوپدیا

رنو به تازگی فاش کرده است که "Austral" نام خودروی بعدی آن است و فرصتی ایده آل برای نگاهی به استراتژی نام گذاری مدل های این برند است. سیلویا، مدیر استراتژی نامگذاری مدل در بخش بازاریابی جهانی رنو، نگاهی از پشت صحنه به نقش خود به عنوان "محقق نام" به ما می دهد.

Dauphine، Espace، Twingo و Clio نام برخی از مدل های رنو هستند که در تخیل جمعی ما جای گرفته‌اند. آیا مدل های آینده این برند نیز به نام های معروف تبدیل خواهند شد؟ همانطور که رنو نام شاسی بلند کامپکت بعدی خود را فاش می کند، بینشی از استراتژی نام گذاری مدل جدید این برند ارائه می دهد و نشان می دهد که چرخ های تغییر به حرکت در آمده اند.

سیلویا، مدیر استراتژی نامگذاری مدل، بازاریابی جهانی رنو، معتقد است که "نامی که به وسیله نقلیه می دهید شخصیت آن را شکل می دهد."

کنوانسیون نامگذاری مدل رنو

نام خودروهای رنو چگونه انتخاب می شوند؟

قرارداد نامگذاری مدل رنو در طول سالها تغییر کرده است. برای چندین دهه، نام خودروهای رنو با حرف "R" (برای رنو) و سپس یک عدد شروع می شد. با این حال، در طول تاریخ این برند، اکثر مدل‌ها نام‌های واقعی دارند.

اسامی واقعی بسیار تأثیرگذارتر هستند، زیرا معنای پشت نام واکنش احساسی را برمی انگیزد. هر برندی که به دنبال ایجاد ارتباط با مشتریان خود است، نباید این را فراموش کند!

علاوه بر این، پیدا کردن نام‌های واقعی فرصتی برای بازی با حرف‌ها و صداهای مختلف ایجاد می‌کند. سیلویا توضیح می‌دهد: «نام‌های کوتاه و بازیگوش مانند Clio و ZOE برای وسایل نقلیه کوچک، شهری و چابک مناسب هستند، در حالی که نام‌های طویل مانند تالیسمان برای خودروهای بزرگ به خوبی کار می‌کنند.

نام‌های خاص حتی از مفاهیم و وسایل نقلیه فراتر رفته و در تاریخ خودرو ثبت شده‌اند. به عنوان مثال، اسپس (Espace ) که در زبان فرانسوی به معنای "فضا" است، نام بسیار مناسبی برای چنین وسیله نقلیه جاداری است، در حالی که تویئنگو (Twingo ) یک نام بسیار تند با حسی پویا به آن است.

وقت گذاشتن برای پیدا کردن نام مناسب

نام خودروهای رنو چگونه انتخاب می شوند؟

نامی که هنگام راه اندازی یک وسیله نقلیه می شنوید حاصل سال ها تفکر و تحقیق است. تعدادی از سهامداران اصلی رنو تلاش خود را بر دستیابی به تعادل مناسب بین نام، هویت و بازار هدف خودروی جدید و همچنین ارزش‌ها و شخصیت برند متمرکز می‌کنند. تیم‌های بازاریابی، طراحی، محصول و حقوقی رنو با همکاری نزدیک و در برخی موارد از تخصص آژانس‌های نام‌گذاری استفاده می‌کنند.

رنو در کل فرآیند از تخصص قابل توجه خود استفاده می کند. هر نامی که روی آن کار می کنیم باید با وسایل نقلیه و وعده ها و مزایای همراه آنها مطابقت داشته باشد. بیشتر کارهای ما حول واکنش‌های احساسی که نام‌ها برمی‌انگیزد و نحوه درک آن‌ها توسط مخاطب هدف متمرکز است.

سیلویا توضیح می دهد که سه راه اصلی برای یافتن نام وجود دارد.

اولین گزینه بازگرداندن یک نام نمادین برای پیوند دادن گذشته برند با آینده آن است. به عنوان مثال، رنو نام اصلی مگان را برگزید و به مگان  E-TECH Electric، یک هاچ بک جدید با تکنولوژی بالا و جمع و جور که در اوایل سال 2022 وارد بازار می شود، تغییری مدرن به آن بخشید.

نام خودروهای رنو چگونه انتخاب می شوند؟

گزینه دوم این است که یکی از نام‌های متعدد را از لیست رو به رشد نام‌های دارای علامت تجاری رنو انتخاب کنید.

رنو تعداد زیادی از نام‌ها را علامت‌گذاری کرده است که مایل است از آنها محافظت کند. این نام‌ها چیزی است که ما به آن افتخار می‌کنیم و آن را گرامی می‌داریم، زیرا گذشته ما را در بر می‌گیرد و میراث ما را تضمین می‌کند.

گزینه سوم این است که از انرژی خلاقانه خود برای معرفی نام های جدید استفاده کنیم.

فهرست اولیه با ده‌ها نام به تدریج بر اساس مجموعه‌ای از «آزمون‌های تورنسل» قانونی، زبانی و فرهنگی که در همه کشورهایی که خودرو در آن فروخته می‌شود، کاهش می‌یابد.

سه نام در فهرست نهایی قرار می گیرند و به مدیران اجرایی و مدیر عامل ارائه می شوند، که نظر نهایی را در مورد نامی که احساس می کند با دیدگاه او برای وسیله نقلیه مطابقت دارد، می گوید. و نامی که برای جدیدترین نسل شاسی بلند بلندپروازانه این برند در صدر قرار گرفت… آسترال (Austral) بود!

دمیدن زندگی جدید در استراتژی نامگذاری مدل رنو با آسترال

در سال 2005، رنو علامت تجاری "Austral" را ثبت کرد، نامی که تعدادی از معیارهای نامگذاری کلیدی را برآورده می کند.

آسترال (Austral) که از کلمه لاتین "australis" مشتق شده است، سرزندگی و گرمای جنوب، لذت آرام طبیعت و همچنین فضاهای باز گسترده را تداعی می کند و فرصت های بی حد و حصر را تداعی می کند. این نام در بسیاری از زبان های اروپایی، از جمله فرانسوی (که برای برندی که به ریشه خود افتخار می کند مهم است)، اسپانیایی، انگلیسی و ایتالیایی طنین انداز است. یک نام بین المللی، یک انتخاب عالی برای وسیله نقلیه ای است که در سراسر اروپا و مناطق دورتر فروخته می شود.

این نام معنای بسیار خوبی دارد، واکنش احساسی را برمی انگیزد و موقعیت خودرو را به عنوان یک SUV در بخش C نشان می دهد که آماده مقابله با هر چالشی است. با دو As و حروف صامت "STR" در وسط، این کلمه حول یک تعادل هماهنگ از صداها ساخته شده است که "به راحتی تلفظ می شوند" و "آرام" هستند و قدرت و کنترل SUV را تداعی می کنند.

در نهایت، این نام به خوبی با استراتژی و هویت برند مرتبط است، زیرا رنو به دنبال حفظ تصویری به عنوان یک برند مدرن است که گرما را ساطع می کند، به مردم اهمیت می دهد و نیازهای آنها را اولویت بندی می کند.

Austral، که شتاب تازه‌ای را تزریق می‌کند و دری را به عصر «نوول وگ» اعلام‌شده توسط لوکا دی میو باز می‌کند، کیمیاگری تصاویری را که تداعی می‌کند، صداهایی که پیرامون آن ساخته می‌شود، خود محصول و برند را در بر می‌گیرد. همانطور که سیلویا توضیح می دهد، "اکنون که نام جدید رونمایی شده است، جادو می تواند آغاز شود."


کلید واژه ها: رنو محصولات رنو کانسپت رنو