نگاهی به رنو اسپیس(Espace) یا اِسپَس جدید

مهندسان گروه خودروسازی رنو سالها قبل خودرویی چند منظوره به نام رنو اسپیس(Espace) یا اِسپَس را طراحی و تولید کردند که تا به امروز یکی از بهترین و محبوب ترین خودروهای کلاس خود محسوب می شود.
نگاهی به رنو اسپیس(Espace) یا اِسپَس جدید
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۴ اخبار رنو

مهندسان گروه خودروسازی رنو سالها قبل خودرویی چند منظوره به نام رنو اسپیس(Espace) یا اِسپَس را طراحی و تولید کردند که تا به امروز یکی از بهترین و محبوب ترین خودروهای کلاس خود محسوب می شود. این خودروی دوست داشتنی در تمام این سالها بهبود و تغییرات زیادی را تجربه کرده است و اکنون با Espace با شکلی که از آن می شناختیم باید خداحافظی کنید؛ رنو این MPV  (یا به قول آمریکایی ها مینی ون) محبوب خود را به یک SUV دیگر برای نسل ششم خود تبدیل کرده است. این مدل جدید ارتباط نزدیکی با رنو آسترال دارد اما دارای فاصله محوری کشیده و کابین جادارتر است که در طرح‌بندی‌های پنج و هفت نفره موجود است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

در نگاه اول، مشهود است که Espace به شدت بر اساس آسترال ساخته شده است، زیرا این دو SUV بیشتر پانل های بدنه خود از جمله قسمت جلویی یکسان را به اشتراک می گذارند. با این حال، در قسمت ستون B و پشت، رنو اسپیس حجم بیشتری دارد و ظاهری متفاوت و انتهای عمودی‌تری را نشان می‌دهد، اگرچه هنوز ویژگی‌های ظاهری آشنا را در خود جای داده است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

طول رنو اسپیس 4722 میلی متر (185.9 اینچ) و فاصله بین دو محور 2738 میلی متر (107.8 اینچ) است. این خودرو در مقایسه با  آسترال، طول اضافی 212 میلی متری (8.3 اینچ) دارد، 69 میلی متر (2.7 اینچ) به فاصله بین دو محور و 142 میلی متر (5.6 اینچ) به اورهنگ عقب نسبت داده می شود. با این حال، این SUV، 135 میلی متر (5.3 اینچ) در مقایسه با مینی ون قبلی خود کوتاه تر است. رنو سه تریم مختلف را برای این خودرو ارائه می‌کند: سطح پایه Techno، لوکس Iconic و اسپریت آلپاین اسپرت.

بسته به تریم و تجهیزات، وزن اسپیس جدید بین 1587 کیلوگرم (3499 پوند) تا 1698 کیلوگرم (3743 پوند) است که باعث می شود آن را 215 کیلوگرم (474 پوند) سبکتر از نسل قبلی بدانیم.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

فضای داخلی رنو اسپیس جدید

با ورود به فضای کابین این خودروی دوست داشتنی، داشبوردی مشابه رنو آسترال شامل خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی OpenR Link با اندازه 12اینچی و صفحه نمایش هدآپ 9.3 اینچی دیده می شود. رنو در مجموع شش پورت USB-C (دو عدد برای هر ردیف صندلی)، یک پد شارژ بی‌سیم و دو خروجی ۱۲ ولت به این خودرو اضافه کرده است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

این SUV با احترام به میراث مینی ون خود، دارای 39 لیتر (1.4 فوت مکعب) فضای ذخیره سازی داخل کابین و تعداد زیادی جا لیوانی است. مدل های با مشخصات بالا دارای نورپردازی محیطی 48 رنگ و سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو هستند. اسپریت آلپاین با تودوزی آلکانترا/چرم مصنوعی و دوخت آبی متمایز می‌شود، در حالی که آیکونیک دارای چرم و درج‌های چوب خاکستری است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داخلی، سانروف پانوراما اختیاری با طول 1.330 میلی‌متر (52.4 اینچ) و عرض 840 میلی‌متر (33.1 اینچ) است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

رنو اسپیس در طرح های پنج نفره یا هفت نفره بدون تفاوت قیمت موجود است. ردیف دوم صندلی‌ها می‌توانند 220 میلی‌متر (8.7 اینچ) به جلو و عقب بلغزند و تا 321 میلی‌متر (12.6 اینچ) فضای پای عقب ایجاد کنند که برای سرنشینان ردیف سوم تا 128 میلی‌متر (5 اینچ) است. با قرار گرفتن هر هفت صندلی، تنها 159 لیتر (5.6 فوت مکعب) فضای بار وجود دارد. با این حال، ردیف سوم می تواند صاف تا شود، در کف ناپدید شود و بسته به موقعیت ردیف دوم، یک صندوق قابل توجه 477-677 لیتری (16.8-23.9 فوت مکعب) ایجاد کند. اگر همه صندلی‌ها را تا کنید، می‌توانید تا 1714 لیتر (60.5 فوت مکعب) بار یا حتی 1818 لیتر (64.2 فوت مکعب) را در مدل پنج نفره با ظرفیت استاندارد 581-777 لیتر (20.5-) قرار دهید.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

پیشرانه هیبریدی رنو اسپیس

رنو اسپیس 2024 در ابتدا با یک گزینه پیشرانه واحد عرضه می شود. سیستم هیبریدی خود شارژ شامل یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ، یک موتور الکتریکی، یک استارت ژنراتور ولتاژ بالا و یک باتری لیتیوم یونی 2 کیلووات ساعتی است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

درست مانند مدل برتر آسترال، E-Tech  هیبریدی ترکیبی 197 اسب بخار (147 کیلووات / 200 اسب بخار) و 205 نیوتن متر (151.2 پوند فوت) گشتاور تولید می کند که نیرو را منحصراً از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو می فرستد. بنابراین، رنو اسپیس شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) را در 8.8 ثانیه و حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت (109 مایل در ساعت) دارد.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

برقی‌سازی این خودرو در مقایسه با مدل های بنزینی و دیزلی، راندمان بیشتری را به ارمغان می‌آورد. رنو ادعا می کند که هیبریدی جدید به طور متوسط 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر (51 مایل بر گالن) مصرف می کند و 104 گرم در کیلومتر دی اکسید کربن در چرخه ترکیبی WLTP منتشر می کند و می تواند با برد بین توقف های سوخت گیری تا 1100 کیلومتر (684 مایل) را طی کند.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

این شاسی بلند مبتنی بر معماری آزمایش شده CMF-CD است که در نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر و همچنین رنو استرال کوچکتر استفاده شده است. رنو اسپیس با تمرکز روی راحتی با سیستم تعلیق چند پیوندی عقب، حالت های رانندگی Multi-Sense، تا 32 سیستم همیار راننده (ADAS ) و نسخه 4WD در دسترس است. نسخه دومی شعاع چرخشی 10.4 متری (34.1 فوت) مشابه سوپرمینی کلیو را امکان‌پذیر می‌کند، علی‌رغم اینکه اسپیس طولانی‌ترین خودرو در خط تولید فعلی رنو است.

نگاهی به رنو اسپیس جدید

رنو اسپیس از بهار امسال قابل سفارش خواهد بود. این شاسی بلند در کارخانه پالنسیا در اسپانیا در کنار خودروی آسترال تولید خواهد شد. قیمت این محصول جدید رنو متعاقبا اعلام خواهد شد.


کلید واژه ها: رنو رنو اسپیس اسپیس محصولات رنو Renault Espace شاسی بلند رنو