کلیو جدید با تغییرات شگرف در راه است

نسل جدید رنو کلیو به تازگی توسط دوربین ها شکار شده است؛ پیش از این انتظار می رفت که رنو در نمایشگاه خودروی پاریس که در ماه سپتامبر برگزار می شود از سوپرمینی محبوب خود رونمایی کند.
کلیو جدید با تغییرات شگرف در راه است
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵ اخبار رنو

نسل جدید رنو کلیو به تازگی توسط دوربین ها شکار شده است؛ پیش از این انتظار می رفت که رنو در نمایشگاه خودروی پاریس که در ماه سپتامبر برگزار می شود از سوپرمینی محبوب خود رونمایی کند.

رنو کلیو جدید که خودرویی محبوب برای فرانسوی ها محسوب می شود به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۹ به بازار فروش خودرو عرضه شود. گفته می شود که یک موتور برقی و سیستم دستیار نیمه خودران رانندگی نیز به عنوان ویژگی هایی مهم به این خودرو اضافه شوند.

بازار خودورهای سوپر مینی این روزها مورد توجه خاص خودروسازان قرار گرفته است و رنو کلیوی جدی باید با رقبای زیاد و قدرتمندی مانند مدل جدید فورد فیستا و فولکس واگن پولو به رقابت بپردازد. سیتروئن هم با مدل C3 یکی از رقبای رنو کلیو هموطن خود به حساب می آید.

طراحان رنو فرصت ارائه مدل جدید را مغتنم دانسته اند و ظاهر خودرو را تا حدودی تغییر داده اند. با وجود اینکه خودروی مورد آزمایش با پوشش های مخصوص خودروهای تست توسط دوربین ها شکار شده است اما تصاویر گویای این است که ظاهر کلیوی جدید نسخه تکامل یافته مدل پیشین است. طراحان رنو در طراحی برخی قسمت های رنوی کلیوی جدید مانند جلو پنجره آن از رنو سیمبیوز الهام گرفته اند.

با این وجود به نظر می رسد طبق گفته لورن ون دن آکر، رئیس طراحی رنو تغییرات اصلی در داخل کابین خودرو اتفاق افتاده است. انتظار می رود رنو کلیوی جدید مانند محصولات اخیر رنو مانند رنو کولئوس و رنو تالیسمان صفحه نمایش بزرگتری به شکل عمودی در داشبورد خود داشته باشد و آخرین نرم افزارهای ارتباطی گوشی های هوشمند از طریق آن در دسترس باشد. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین از بهترین نوع آن است. ون دن آکر پیش از این نیز گفته بود که تیم تحت نظارت وی باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا فضای داخلی محصولات آینده رنو ماننده ظاهر آن دلپذیر و زیبا باشند.

رنو کلیوی جدید برای کاهش هزینه های ساخت خودرو بر روی نسخه به روز شده پلتفرم فعلی آن ساخته می شود. این بدین معناست که موتورهای بنزینی از جمله موتور جدید ۱.۳ لیتری توربو شارژ و موتور ۰.۹ لیتری سه سیلندر توربو در اختیار خریداران خواهند بود. با توجه به افزایش قیمت سوخت دیزل و فروش بیشتر موتورهای بنزینی هنوز مشخص نیست که رنو کلیو را با موتورهای dCi دیزلی عرضه کند.

آنچه که در این محصول جدید رنو برای اولین بار استفاده شده شده است سیستم قدرت نیمه برقی است. در این حالت در کنار موتور بنزینی خودرو یک موتور ۴۸ ولتی برقی قرار گرفته تا مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 را کاهش دهد. دلیل انتخاب این سیستم برقی سادگی و مقرون به صرفه بودن نسبی ان است.

یکی دیگر از راه های اقتصادی بودن ساخت خودرو بدون افزایش قیمت آن برای مصرف کننده کاهش وزن خودرو است. رنو با درس گرفتن از رنو EOLAB کیلوهای اضافی رنو کلیو را از بین برده اند؛ استفاده از اسکلت آلومینیومی، شیشه های باریک تر و سیستم ترمز ساده شده مسیرهایی بوده اند که رنو برای کاهش وزن کلیو آنها را طی کرده است.

کلیو جدید را باید بخشی از برنامه رنو برای حرکت به سوی ساخت خودرهای برقی و خودران دانست. این کمپانی فرانسوی برنامه دارد تا سال ۲۰۲۲، ۸ خودروی برقی و ۱۲ خودروی هیبریدی تولید کند و تکنولوژی رانندگی خودران خود را در ۱۵ محصولش به کار ببرد. این شرکت برای کمک به توسعه این تکنولوژی بیش از ۱۸ میلیارد یورو در بخش تحقیق و توسعه آن سرمایه گذاری کرده است.

منبع: اتواکسپرس


کلید واژه ها: رنو کلیو رنو کلیو 2019 Renault Clio