با تاریخ خودروهای ون رنو آشنا شوید

توجه به نیازهای مشتریان در کنار مشخصات فنی و عملکرد مناسب از عمده دلایلی است که این محصولات را در کنار پیشتازان بازار خودروهای تجاری سبک یا همان LCVها قرار داده است.
با تاریخ خودروهای ون رنو آشنا شوید
۰۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۲ رنوکار

شرکت خودرو سازی رنو فرانسه بیش از یکصد سال است که برای برآورده کردن نیازهای مشتریان معمولی و تجاری خود خودروهای ون را طراحی و تولید کرده و به فروش می رساند. این خودروهای نیز همواره جزو خوردوهای محبوب خریداران بوده است. توجه به نیازهای مشتریان در کنار مشخصات فنی و عملکرد مناسب از عمده دلایلی است که این محصولات را در کنار پیشتازان بازار خودروهای تجاری سبک یا همان LCVها قرار داده است.

در این مقاله به چند خودروی خاطره انگیز ون محصول شرکت رنوی فرانسه نگاهی خواهیم داشت:

سال ۱۹۰۰: رنو تایپ C "ماشین شیر فروشی"

تاریخ خودروهای ون رنو

سال ۱۹۰۰ میلادی است و تقاضا برای خودروهای خدماتی وجود دارد. مهندسین رنو زمان را برای ساخت اولین نمونه از خودروی ون تایپ C از دست نمی دهند و یک وسیله نقلبه با موتور ۳.۵ اسب بخاری که توان حمل بار ۲۵۰ کیلو گرمی را داراست تولید می کنند. این ابتکار فروتنانه اولین وسیله نقلیه خودکار برای استفاده در مصارف صنعتی و تجاری بود.

سال ۱۹۲۶: خودروی آتش نشانی رنو

تاریخ خودروهای ون رنو

آتش نشان ها همواره به خودرویی نیاز داشته اند که بتوانند در شرایط مرگ و زندگی به آن تکیه کنند اما با این وجود فناوری کمی به زمان نیاز داشت که به کمک آنها بشتابد. رنو به عنوان یکی از شرکت های پیشروی مهندسی آن زمان از پیشنهاد چنین راه حلی به آتش نشان ها بسیار خرسند بود. طراحی این خودرو در آن زمان پایه گذار ساخت خودروهای مخصوص آتش نشانی در آینده شد.

همچنین با توجه به توسعه کسب و کار ها رنو از تجربه خود در زمینه ساخت خودروهای تجاری برای کمک به آنها استفاده کرد و توانست حضوری جدی در این عرضه از صنعت نوپای خودروسازی داشته باشد.

سال ۱۹۴۷: ون 1000 KG

تاریخ خودروهای ون رنو

شرکت رنو در راستای کمک به بازگشت زندگی به بازرگانان و تجار پس از پایان جنگ جهانی دوم این خودرو را طراحی و تولید کرد؛ این محصول رنو را باید نماد احیای شرایط اقتصادی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم دانشت. این خودرو در تمام طول ۱۲ سال زندگی خود همواره در صدر محبوب ترین خودروهای این کلاس قرار داشت تا اینکه ون محبوب استفاته جایگزین آن شد.

بسیاری از کسب و کارهای آن زمان به استفاده از این خودروی تجاری سبک رنو روی آوردند تا از این طریق بتوانند به رشد خود کمک کنند.

سال ۱۹۷۰: رنو ۴ مدل F4 خدماتی

تاریخ خودروهای ون رنو

رنو ۴ که یکی از بزرک ترین دستاوردهای صنعت خودرو سازی لقب گرفته است در سال ۱۹۶۱ متولد شد. تا سال ۱۹۹۲ بیش از ۸ میلیون دستگاه از این محصول دوست داشتنی شرکت رنو در فرانسه به تولید شد. این مدل سفید و نارنجی از رنو ۴ که توسط "رنو سرویس" مورد استفاده قرار می گرفت خیلی زود توانست محبوبیت فروانی را از آن خود کند.

رنو 4 "DARTY"

تاریخ خودروهای ون رنو

این خودرو در آن زمان به "خودروی جین آبی" معروف شده بود؛ رنو دارتی نمونه ای از فلسفه جدید در طراحی خودرو بود که اولویت آن طراحی خودروهای چند منظوره بود.

رنو دارتی که روح طراحی ون رنو کانگو است از یک فلاپ سقفی به نام "سقف زرافه" بهره می برد که اختصاصاً متعلق به شرکت رنو بود. با باز کردن این سقف ابتکاری خودرو می توانست هر باری را جابجا کند از جمله یک زرافه!

سال ۱۹۲۷: رنو تایپ PR

تاریخ خودروهای ون رنو

لویی رنو از ابتدا به خودروهای همگانی و اتوبوس ها علاقه داشت حتی مدت ها پیش از اینکه فناوری بتواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند. این مدل مربوط به سال ۱۹۲۷ است اما اولین اتوبوس رنو در سال ۱۹۰۹ برای استفاده در سیستم حمل و نقل پاریس مورد استفاده قرار گرفت.

سال ۱۹۵۷: رنو استفاته

تاریخ خودروهای ون رنو

رنو استفاته را باید نقطه عطفی در تاریخ طراحی خودروهای ون دانست. مهندسین رنو در طراحی استفاته سیستم تولید نیرو را در جلوی خودرو قرار دادند و این کار از آن زمان به استانداردی در طراحی خودروهای ون تبدیل شده است. رنو استفاته دارای کف مسطح، چرخ های مستقل و شعاع چرخشی حیرت انگیز و در کشویی در سمت راننده بود.

سال ۱۹۸۰: مینی بوس رنو استفانه

تاریخ خودروهای ون رنو

تا سال ۱۹۸۰ بیش از ۵۵۳ هزار دستگاه از رنو استفاته تولید شد و در نهایت این خودرو راه را برای رنو ترافیک باز گرد. در زمان تولید رنو استفاته مدلی تحت عنوان مینی بوس رنو استفاته راهی بازار شد.

شرکت خودروسازی رنو کماکان به ساخت خودروهای تجاری سبک ادامه می دهد. تولید خودروهای مانند رنو تندر پیکاپ، رنو کانگو، رنو ترافیک و رنو مستر را باید نمونه هایی از این دست نامید. همچنین با پیشرفت فناوری های صنعت خودرو سازی رنو نمونه های برقی از خودروهای LCV خود را توسعه داده است.


کلید واژه ها: محصولات رنو LCV Renault خودروی تجاری سبک ون رنو