با مگان R.S. مدل ۲۰۱۸ آشنا شوید

رنو مگان ار.اس جدید انتظارات زیادی را روی شانه های خود حس می کرد پس احتمالا باید چیزهایی برای عرضه داشته باشد تا از بار این مسئولیت بکاهد. نسل های قبلی مگان های رنو اسپورت (R.S.) از بهترین خودروهای کلاس هاچ بک بوده اند که علاوه بر هندلینگ خوب، حس و هیجان فوق العاده ای از رانندگی را عرضه می کردند.
با مگان R.S. مدل ۲۰۱۸ آشنا شوید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۶ رنوکار

رنو مگان ار.اس جدید انتظارات زیادی را روی شانه‌های خود حس می‌کرد پس احتمالاً باید چیزهایی برای عرضه داشته باشد تا از بار این مسئولیت بکاهد. نسل‌های قبلی مگان‌های رنو اسپورت ( R.S. ) از بهترین خودروهای کلاس هاچ بک بوده‌اند که علاوه بر هندلینگ خوب، حس و هیجان فوق العاده ای از رانندگی را عرضه می‌کردند.

نکته‌ای که باید در ابتدا به آن اشاره کرد این است که این خودرو سومین مگانی است که توسط بخش موتور اسپورت و خودورهای با عملکرد بالای این کمپانی فرانسوی یعنی رنو اسپورت توسعه داده می‌شود. ولی در واقع این خودرو چهارمین نسل از رنو مگان است.

آخرین محصول رنو اسپورت رقبای سرسختی همچون فولکس واگن GTI ، فورد فوکوس ST ، پژو ۳۰۸ GTi و هیوندای i30N را در پیش رو دارد. باید در نظر داشت که رنو مگان R.S. تنها خودرویی در این میان است که از تکنولوژی چهار چرخ فرمان پذیر استفاده می‌کند.

همچنین در زمان خرید خودرو هم رنو انعطاف بیشتری در قیاس با دیگر رقبا دارد. این خودرو با دو جعبه دنده عرضه می‌شود؛ یکی جعبه دنده دستی شش سرعته و دیگری جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک همراه با کلاچ دو سرعته. رنو تبلیغات زیادی درباره مشخصات فنی این خودرو کرده است. از جمله ویژگی‌های بارز مگان R.S. استفاده از کمک فنرهای هیدرولیکی در هر دو محور عقب و جلوی خودرو است که در جذب ضربات وارده بر بدنه مؤثرتر عمل می‌کند. رنو این تکنولوژی را از خودروهای رالی خود وام گرفته و این کار باعث افزایش پایداری خودرو در زمان حرکت شده است.

سیستم 4Control در این خودرو به دو صورت عمل می‌کند. در سرعت‌های تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت چرخ عقب در خلاف جهت چرخ جلو می چرخد و این در حالی است که در سرعت‌های بالاتر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هر چهار چرخ در یک جهت می‌چرخند.

در حالیکه نسخه‌های قبلی مگان ار.اس، کوپه دو در بودند مدل ۲۰۱۸ آن ماند دیگر خودروهای جدید این طیف یک خودروی ۵ در است. همانند گذشته این خودرو در دو مدل عرضه می‌شود: اسپورت و کاپ. انتظار می‌رود مدل پایه این خودرو با جعبه دنده دستی و سیستم تعلیق اسپورت با قیمت ۲۹ هزار پوند در بازار انگلستان عرضه شود. نسل پیشین مدل کاپ نیز ۱۳۰۰ پوند افزایش قیمت داشت که به نظر می‌رسد در مدل ۲۰۱۸ این عدد به ۱۵۰۰ پوند افزایش یابد.

نسل قبلی مگان R.S. از یک موتور ۲ لیتری توربو برخوردار بود اما در نسخه ۲۰۱۸ شاهد استفاده از موتور جمع و جورتر ۱.۸ لیتری ۴ سیلندری از جنس آلومینیوم هستیم که در رنو آلپاین A110 که توسط رنو اسپورت توسعه داده شده است نیز به کار رفته است.

این موتور می توواند ۲۸۰ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند که برای این موتور با این ابعاد اعداد شگفت انگیزی محسوب می‌شوند. موتور کوچک‌تر و آلومینیومی باعث کاهش وزن شده است که در عملکرد خودرو تأثیر چشم گیری داشته است. این قدرت از طریق رینگ‌های ۱۹ اینچی به جاده منتقل می‌شود.

در حالیکه مدل کوپه مدل هیجان انگیزتری است اما نسخه اسپورت طیف بیشتری از مشتریان را که به دنبال یک خودرو با عملکرد مناسب هستند در بر می‌گیرد. البته رنو نسخه مگان آر اس Trophy را نیز تا پیش از پایان سال عرضه می‌کند که قدرت بیشتری معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر دارد.

به علاوه سیستم تازه ابداع شده توسط رنو برای چراغ‌های محصولات جدید آن در مدل مگان R.S. هم مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو از سه چراغ و همچنین سیستم روشنایی سازگار برخودار است که دید در شب را به طرز فوق العاده ای افزایش می‌دهد.

از دیگرامکانات این خودرو می‌توان به دوربین عقب، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خطوط، هشدار نقاط کور اشاره کرد.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو رنو مگان رنو اسپورت مگان ار اس Megane Megane R.S.