استپ وی جدید چه ویژگی هایی دارد؟

ساندرو استپ وی به عنوان یک خودروی کراس اوور هاچبک پس از عرضه و موفقیت رنو ساندرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و توانست حضور موفقی در بازارهای هدف داشته باشد.
استپ وی جدید چه ویژگی هایی دارد؟
۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۰ رنوکار

شرکت خودروسازی داچیا به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه رنو توانسته است با عرضه خودروهای خانواده لوگان مشتریان زیادی را همراه خود کند. خودروهای این کمپانی در بازار برخی کشورها مانند ایران با برند شناخته شده رنو عرضه می‌شود و محبوبیت خودروهایی مانند رنو تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس و اخیراً رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی در کشورمان نیز تأییدی بر کیفیت و استاندارد بالای آنهاست.

ساندرو استپ وی 2018

ساندرو استپ وی به عنوان یک خودروی کراس اوور هاچبک پس از عرضه و موفقیت رنو ساندرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و توانست حضور موفقی در بازارهای هدف داشته باشد. مهمترین از تفاوت‌های بارز ساندرو استپ وی با رنو ساندرو در ارتفاع این دو خودرو است؛ مهندسین طراح این خودرو در نسخه استپ وی ارتفاع از زمین را افزایش دادند تا حس سواری یک خودروی کراس اوور را به سرنشینان منتقل کنند.

این خودرو پس از گذشت یک دهه از آغاز تولید خود به بلوغ و شهرت بیشتری دست یافته است و همین امر داچیا را مجاب کرده تا با اعمال تغییرات ظاهری و فنی نسخه به روزتری از ساندرو استپ وی را به بازار عرضه کند. داچیا با استفاده از موتورهای امتحان پس داده رنو و ارائه فضای کافی برای سرنشینان و البته قیمت مقرون به صرفه تر نسبت به دیگر خودروهای این کلاس به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

ساندرو استپ وی 2018

نسخه جدید رنو ساندرو استپ وی باز هم ارتفاع بیشتری نسبت به ساندرو دارد و حدود ۴۰ میلیمتر از زمین بالاتر است. با وجود اینکه رنو ساندرو استپ وی از سیستم چهار چرخ متحرک بهره نمی‌برد اما با این حال به دلیل همین ارتفاع مناسب می‌تواند در سطوح ناهموار به راحتی تردد کند.

این محصول در برتیانیا با دو تریم عرضه می‌شود که هر دوی آنها از رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، فناوری روشن-خاموش، چراغ‌های روز LED، اسکید های پلاستیکی و شیشه عقب با حاشیه‌های دودی رنگ بهره می‌برند. در داخل نیز خروجی ۱۲ ولت و استفاده از نوارهای کرومی بین هر دو تریم مشترک است.

ساندرو استپ وی 2018

ساندرو استپ وی نسل جدید ۴۰۸۹ میلیمتر طول، ۱۹۹۴ میلیمتر عرض و با احتساب میله‌های باربند ۱۶۱۵ میلیمتر از مین ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور خودرو نیز ۲۵۸۹ میلمتر است. این محصول دوست داشتنی در حالتی که از تمامی صندلی‌های آن استفاده شود ۳۲۰ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد و این در حالی است که در صورت تا شدن صندلی‌های عقب این فضا به ۱۲۰۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

نسخه جدید ساندرو استپ وی از شیشه‌های برقی در عقب و جلو بهره می‌برد و دکمه‌ها بر روی دستگیره‌های داخلی منتقل شده‌اند و در ضمن بالابر شیشه خودرو به حالت خودکار نیز مجهز شده است. همچنین یک خروجی ۱۲ ولت بر روی قسمت عقب کنسول وسط قرار گرفته است.

ساندرو استپ وی 2018

داچیا و رنو این محصول دوست داشتنی خود را از نظر تجهیزات ایمنی نیز ارتقا داده‌اند؛ بسته به مدل انتخابی سنسور هشدار حرکت عقب و دوربین دنده عقب روی ساندرو استپ وی قرار گرفته است. ضمن اینکه ساندرو استچ وی ۲۰۱۸ از فناوری دستیار حرکت در سربالایی بهره می‌برد تا ایمنی حرکت افزایش چشمگیری داشته باشد. در این فناوری فشار ترمز برای چند ثانیه پیش از آغاز حرکت حفظ می‌شود تا از حرکت خودرو به سمت عقب جلوگیری کند. کروز کنترل و محدود کننده سرعت بیشینه از دیگر امکاناتی است که در نسل جدید هاچبک ساندرو استپ وی دیده می‌شود.

سیستم چند رسانه‌ای رنو ساندرو استپ وی نسبت به نسخه قبلی نیز تغییراتی کرده است؛ استفاده از یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی اکنون راه ارتباطی راننده با خودرو است و امکان استفاده از تجهیزاتی مانند رادیو، سیستم مسیریابی، خروجی USB، پخش موسیقی و اتصال بلوتوث را فراهم کرده است.

ساندرو استپ وی 2018

رنو و شریک تجاری رومانیایی آن در بخش ایمنی هم وضعیت ساندرو استپ وی را بهبود داده‌اند؛ شاسی خودرو نسبت به نسخه پیشین تقویت شده است تا در برابر ضربات استقامت بیشتری داشته باشد. همچنین رنو ساندرو اسنپ وی از کیسه هوای راننده و سرنشین و همچنین کیسه‌های هوای جانبی برخوردار است. در صورتی که فرزند خردسالی دارید باید بدانید که ساندرو استپ وی ۲۰۱۸ به قلاب ISOFIX نیز مجهز شده است.

ساندرو استپ وی همچنین از سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS، دستیار ترمز اضطراری (EBA) و سیستم پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم ضد لغزش (ASR) بهره می‌برد تا امنیت سرنشینان را تا حد زیادی بهبود بخشیده باشد.

ساندرو استپ وی 2018

ساندرو استپ وی نسل جدید با دو موتور عرضه می‌شود؛ یکی موتور ۰.۹ لیتری بنزینی و دیگری یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی. موتور بنزینی با وجود اینکه شاید زیاد قدرتمند به نظر نرسد اما توان کافی برای استفاده روزمره شهری را داراست. هر دوی این موتورهای از نظر بهره وری در وضعیت خوبی به سر می‌برند و ارتفاع بیشتر خودرو کیفیت سواری با این موتورها را افزایش می‌دهد.

ساندرو استپ وی 2018

داچیا این محصول خود را در دو تریم در بازار بریتانیا عرضه کرده است. مدل پایه Ambiance نام دارد که از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، رادیو DAB، سیستم قفل مرکزی از راه دور، شیشه بالابر برقی، اتصال بلوتوث و باربندهای استاندارد بهره می‌برد.

مدل دیگر که Laureate نام دارد امکانات بیشتری از جمله سنسور دنده عقب، کروز کنترل، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی به همراه سیستم مسیریابی ماهواره‌ای را داراست. همجنین نسل جدید این هاچبک محبوب مانند نسل قبل آن از فضای کافی برای راحتی سرنشینان عقب نیز برخوردار است.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو هاچ بک رنو ساندرو استپ وی Sandero Stepway