افشای آخرین اطلاعات از نسل جدید رنو کلیو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در حال آماده سازی نسل پنچم خودروی محبوب خود یعنی رنو کلیو است تا آن را در چند ماه آینده رونمایی کند.
افشای آخرین اطلاعات از نسل جدید رنو کلیو
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۶ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در حال آماده سازی نسل پنچم خودروی محبوب خود یعنی رنو کلیو است تا آن را در چند ماه آینده رونمایی کند. پرفروش ترین خودروی سوپر مینی اروپا با تغییرات چشمگیر در طراحی داخلی و فناوری های پیشرفته جدید برای رقابت با فورد فیستا به بازار خواهد آمد.

ماه سپتامبر سال قبل بود که لورن ون دن آکر، ریاست بخش طراحی گروه رنو در گفتگو با نشریه اتوکار زمان معرفی این خودرو را تایید کرده بود و اکنون تصاویری به دست آمده که نشان می دهد مرحله نهایی آزمایش های فنی نمونه پروتوتایپ نسل جدید رنو کلیو در جنوب اروپا در حال انجام است.

رنو کلیو 2019

ون دن آکر همجنین در آن گفتگو گفته بود که که طراحی رنو کلیو نهایی شده است. وی اضافه کرد: "طراحی رنو کلیو تمام شده است. این خودرو سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته خواهد شد و فوق العاده خواهد بود؛ باید هم باشد. این محصول بهترین رنو کلیویی است که تاکنون تولید شده است."

رنو کلیو با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری هایی که در خودروهای این کلاس به کار می رود خود را از رقبایش متمایز خواهد کرد. این اقدام بخشی از تلاش خودروساز فرانسوی برای حفظ جایگاه برتر این سوپرمینی است و این در حالی است که با ظهور خودرهای SUV کامپکت بازار خودروهای کلاس سوپرمینی در حال از دست دادن موقعیت قبلی خود هستند.

رنو کلیو 2019

ون دن آکر همچنین گفته است که انتقادات اخیر درباره طراحی داخلی خودروهای رنو تیم او را متفاعد کرده است که در مدل های بعدی این شرکت بر روی این قسمت بیشتر تمرکز کنند.

رنو کلیو بعدی قرار است که دارای تغییرات در ظاهری و داخل خود باشد؛ همچنین گفته می شود مهندسین رنو از سیستم اطلاعاتی – سرگرمی به سبک خودروهای تسلا در این محصول بهره ببرند و در ضمن رنو کلیو به رانندگی نیمه خودران مجهز خواهد بود.

رنو کلیو 2019

آنچه تصاویر دریافتی نشان می دهد طراحی بدنه رنو کلیو تکامل یافته است و این در حالی است که طراحی اجزایی مانند دستگیره های درب های عقب البته با ظاهری بهتر و شبیه به طراحی رنو مگان حفظ شده است. همچنین انتظار می رود که رنو کلیو جدید رگه هایی از طراحی خودروهای مفهومی رنو سیمبیوز که سال گذشته به نمایش گذاشته شد را هم در خود جای داده باشد.

همچنین رنو کلیو از طراحی داخلی مشابه رنو مگان بهره می برد. به جای استفاده از سخت افزار سنتی در کابین از یک داشبورد دیجیتالی بزرگ و سیستم اطلاعاتی – سرگرمی با صفحه نمایش سبک تبلت در آن استفاده شده است. این کار رنو کلیو را از رقبایی مانند فورد فیستا و فولکس واگن پولو که دارای صفحه نمایش لمسی کوچکتر و سنتی تر هستند متمایز خواهد کرد.

رنو کلیو 2019

رنو کلیو جدید بر روی پلتفرم CMF-B که نسخه به روز شده پلتفرمی است که در خودروهای کنونی رنو استفاده شده ساخته شده است. قرار است رنو این محصول جدید خودرو را موتورهای ۱ و ۱.۳ لیتری بنزینی ارائه کند؛ موتور ۱.۳ لیتری حاصل همکاری این شرکت با مرسدس بنز است. به علاوه قرار است که نسخه ای از این خودرو را با موتور ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت نیز عرضه شود. همچنین رنو برنامه دارد یک نسخه نیمه هیبرید با باتری ۴۸ ولتی و موتور 1.5 dCi که برچسب Eco2 را بر روی بدنه خود دارد را نیز به بازار عرضه کند که البته در زمان معرفی رسمی خبری از آن نخواهد بود.

سال گذشته کارلوس گون، مدیر عامل رنو اعلام کرد که این خودروساز فرانسوی تا ۵ سال آینده از ۸ خودروی کاملاً برقی رونمایی خواهد کرد. با اینها انتظار نمی رود که نسخه برقی رنو کلیو در میان آنها جای داشته باشد. به نظر می رسد یکی از دلایل این اقدام اثرگذاری احتمالی نسخه تمام برقی رنو کلیو بر روی فروش رنو ZOE باشد که در حال حاضر یکی از پرفروش ترین خودروهای تمام برقی اروپاست.

رنو کلیو 2019

با این وجود بخش رنو اسپورت بیکار نخواهد ماند و تا سال ۲۰۲۰ نسخه ای از رنو کلیو جدید را با نام Clio RS عرضه خواهد کرد. کلیو آر.اس بعدی ممکن است که از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خودروی فعلی بهره ببرد اما این احتمال نیز وجود دارد که موتور ۱.۸ لیتری توربو دیزلی که در حال حاضر روی رنو مگان ار.اس نصب شده است به رنو کلیو آر.اس نیز راه یابد.

یکی دیگر از پبشرفت های رنو کلیو جدید استفاده از تکنولوژی رانندگی خودران است که معمولاً در خودروهای این کلاس به چشم نمی خورد. قرار است رنو کلیو جدید به سطح یک یا دوی رانندگی خودران مجهز شود که پیش از این در خودروی مفهومی سیمبیوز به نمایش گذاشته شده بود.

رنو کلیو 2019

سطح یک به این معناست که این خودرو به آخرین سیستم های ایمنی مانند کروز کنترل انطباق پذیر و دستیار انحراف از خط مجهز است. اما سطح دو به این معناست که رنو کلیو دارای قابلیت رانندگی بدون دست مانند پارک خودکار یا نگهداری خودرو بین خطوط است.

باید منتظر ماند تا رنو به صورت رسمی از نسل جدید این خودروی محبوب خود رونمایی کند.


کلید واژه ها: رنو کلیو محصولات رنو خودروی سوپرمینی رنو کلیو 2019