نگاهی به رنو کلیو ۲۰۱۹

رنو کلیو نسل پنجم (All-New Clio) ضمن اینکه نقاط قوت نسل های پیشین را در دی ان ای خود دارد به دنبال این است که فصل تازه ای را در عرصه صنعت خودروسازی باز کند.
نگاهی به رنو کلیو ۲۰۱۹
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۲:۰۰ رنوکار

چندی پیش بود که در خبرها خواندیم که شرکت خودروسازی رنو فرانسه در حال کار بر روی آخرین نسل از خودروی محبوب و دوست داشتنی خود یعنی رنو کلیو است. قرار بود رنو کلیو که پرفروش ترین خودروی سوپر مینی اروپا است با تغییرات چشمگیر در طراحی داخلی و فناوری های پیشرفته جدید برای رقابت با فورد فیستا به بازار بیاید. نکته جالب توجه این است که رنو از معرفی نسخه اول رنو کلیو در سال ۱۹۹۰ تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دستگاه از نسل های مختلف این خودرو را در سرتاسر دنیا به فروش رسانده است. این خودرو همچنین بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ توانسته است به صورت سالیانه رشد فروش خود را تجربه کند.

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

رنو کلیو نسل پنجم (All-New Clio) ضمن اینکه نقاط قوت نسل های پیشین را در دی ان ای خود دارد به دنبال این است که فصل تازه ای را در عرصه صنعت خودروسازی باز کند. لورن ون دن آکر، ریاست بخش طراحی گروه رنو در سال گذشته در گفتگو با نشریه اتوکار تاکید کرده بود که " طراحی رنو کلیو تمام شده است. این خودرو سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته خواهد شد و فوق العاده خواهد بود؛ باید هم باشد. این محصول بهترین رنو کلیویی است که تاکنون تولید شده است."

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

چندی پیش این گمانه زنی های رسانه ای و انتظار مشتاقان بازار خودرو و طرفداران رنو بالاخره به پایان رسید و مدیران این شرکت خودروساز اروپایی از رنو کلیو جدید خود پرده برداشتند.

آنچه که مشخص است که رنو به شدت بر روی جزییات این خودرو کارکرده است تا از هر جهت اطمینان حاصل کند که بهترین محصول را به علاقمندان عرضه خواهد کرد. جلوپنجره ای رنو کلیو جدید نسبت به مدل های نسل قبل بزرگ تر شده اند و تغییر طراحی هواکش ها نیز برجسته تر و جذاب تر از قبل شده است تا ضمن ایجاد زیبایی در طراحی خودرو دینامیک آن را افزایش دهد.

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

مهندسین طراح رنو به رهبری لورن ون دن آکر تصمیم گرفتند تا برای افزایش ایرودینامیک این محصول تازه و نزدیک کردن طراحی آن به خودروهای اسپورت و جوان پسند کمی ابعاد آن را تغییر دهند و در نتیجه طول این خودرو ۱۴ میلیمتر کاهش پیدا کرده و ۳۰ میلیمتر نیز از ارتفاع آن کاسته شده است.

همچنین برای اینکه همگان مطمئن شوند این خودرو یک محصول از شرکت رنو فرانسه است امضای طراحی جدید این شرکت یعنی جراغ های C شکل LED در نمای جلو و عقب خودرو به کار گرفته شده است. این چراغ ها ظاهری سه بعدی تر از قبل دارند و در حال رواج پیدا کردن در صنعت خودروسازی هستند.

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

طراحی این نسل از رنو کلیو بر اساس اصل "انقلاب و تکامل" شکل گرفته است و در این نسخه نوبت به تکامل طراحی بدنه و تغییرات ضروری طراحی داخلی آن رسیده است. در طراحی بدنه رنو کلیو جدید خطوط برجسته تری به کار گرفته شده اند تا نمای زیبایی برای خودرو ایجاد کنند. کابین خودرو نیز کامل تر شده است هم از لحاظ ساخت و مواد به کار گرفته شده در فرایند ساخت و هم از نظر فناوری های به کار گرفته شده در خودرو. ون دن آکر درباره طراحی داخلی نسل جدید رنو کلیو می گوید "طراحی داخلی نسل پنجم رنو کلیو دچار یک انقلاب واقعی شده است و در عین حال شاهد پیشرفت هایی در کیفیت ساخت، پیچیدگی های فنی و فناوری های به کار رفته هستیم؛ این بهترین کلیو تمام دوران است! "

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

برای اینکه متوجه کیفیت ملموس و کابین ارگونومی رنو کلیو جدید شوید تنها یک نگاه ساده کافی است چرا که این موارد اولویت های تیم طراحی رنو در این خودرو بوده اند. ابعاد کابین دستخوش تغییرات شده اند تا فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین نیز عالی است و به علاوه اینکه پرداخت نهایی و دقت به جزییات در تمام المان های کابین خودرو قابل مشاهده است. رنو کابین رنو کلیو ۲۰۱۹ را همانند یک کاکپیت هوشمند برای راننده طراحی کرده است و در مرکز داشبورد ماشین نیز عریض ترین صفحه نمایشی که تا به حال در چنین کلاس خودرویی بوده را تعبیه کرده است؛ این صفحه نمایش ۹.۳ اینچی بزرگترین صفحه نمایش در میان تمام مدل های رنو است.

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

کیلومتر شمار خودرو نیز جای خود را به یک صفحه نمایش داده است تا دیگر خبری از دنیای آنالوگ در جدیدترین محصول رنو نباشد. مهندسین رنو در ادامه تغییرات کابین نسل جدید رنو کلیو توجه زیادی به داشبورد آن داشته اند و به طور کلی داشبورد را بازطراحی کرده اند. این داشبورد یک حالت موجی شکل در خود دارد و از نظر بصری فضای بیشتری را برای کابین به ارمغان آورده است. همچنین فرمان رنو کلیو ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدل های قبلی تغییر کرده و کمی جمع و جور تر شده است. تغییرات داخل کابین رنو کلیو ۲۰۱۹ منجر به بهبود کیفیت کنسول مرکزی خودرو، صندلی های راحت تر، رودری های جدید با مواد نرم تر نیز شده است.

رنو کلیو 2019 - All new Clio 2019

قسمت عقب رنو کلیو جدید نیز به نحوی طراحی شده تا صندوق عقبی مربعی تر و کاربردی تر با ظرفیت ۳۹۱ لیتر ایجاد شود. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۰ لیتر بیش تر از فولکس واگن پولو و حدود ۶۰ لیتر بیش تر از تویوتا کرولا ZR هیبریدی است.


کلید واژه ها: رنو کلیو 2019 رنو کلیو محصولات رنو رنو هاچ بک