کوتک؛ المپیاد کارشناسان فنی رنو ایران

این آزمون مهارت سنجی جهت پایش و ارزیابی سطح مهارت فنی و علمی کارشناسان یاد شده و بر اساس استاندارهای تعیین شده رنو هر دو سال یکبار توسط شرکت رنوپارس و با همکاری شرکت های ایساکو و سایپایدک انجام می گیرد.
کوتک؛ المپیاد کارشناسان فنی رنو ایران
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۰ اخبار رنو

خدمات پس از فروش رنو در ایران برای خودروهای رنو کپچر، رنو تندر، رنو ساندرو، رنو ساندرو استپ وی و رنو تندر پیکاپ توسط شبکه نمایندگی های منتخب ایساکو و سایپایدک ارائه می شود. یکی از ابتدایی ترین الزامات تخصیص مجوز ارائه خدمات پس از فروش به نمایندگی ها، وجود کارشناس فنی آموزش دیده در نمایندگی است. کارشناسان مورد اشاره که در سیستم های خدمات پس از فروش رنو تحت عنوان کوتک (Cotech) شناسایی می شوند، باید در یکی از مراکز آموزش ایساکو و سایپایدک (تحت نظارت رنوپارس) دوره های آموزشی مربوطه را با موفقیت گذرانده باشند.

این آزمون مهارت سنجی جهت پایش و ارزیابی سطح مهارت های فنی و علمی کارشناسان یادشده و بر اساس استاندارهای تعیین شده رنو هر دو سال یکبار توسط شرکت رنوپارس و با همکاری شرکت های ایساکو و سایپایدک انجام می گیرد. یکی از الزامات استمرار مجوز ارائه خدمات توسط نمایندگی، حضور و اخذ سطح مهارت قابل قبول در آزمون اشاره شده است.

همچنین ضمن شناسایی و تقدیر از نفرات برتر هر شبکه در قالب جوایز و گواهینامه، به موازات برای کوتک هائی که سطح علمی و مهارتی آنها از حد قابل قبول پائین تر باشد، دوره های بازآموزی بصورت تئوری و عملی، با تمرکز بر مباحث عیب یابی و تعمیراتی برگزار می شود، این دوره های بازآموزی با هماهنگی شرکت های متبوعه و ترجیحا در محل نمایندگی برگزار می گردد، بدین ترتیب ضمن انتقال مباحث تئوری، امکان کسب تجربیات عملی به منظور افزایش اثربخشی دوره ها فراهم می شود.

آخرین آزمون در شهریور ماه سال 1399 بصورت آنلاین برگزار شد. از مشخصه های منحصر به فرد آزمون یاد شده همزمانی برگزاری برای کوتک های ایساکو و سایپایدک است. از میان 407 کوتک واجد شرایط تعداد 402 نفر موفق به شرکت در آزمون شدند. درصد مشارکت کل 98.8% ، درصد مشارکت ایساکو 99% و درصد مشارکت سایپایدک 98% بوده است.

آزمون مذکور شامل یکصد سوال در ده بخش زیر بوده است:

سیستم ایمنی فعال (Active safety)

سیستم تهویه مطبوع  (Air condition)

سیستم عیب یابی (Clip & Diagnosis)

الکتریسیته و نقشه های برقی (Electricity & VISU)

قطعات برقی (Electrical Equipment)

موتور و گیربکس (Engine & Manual Gearbox)

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

سیستم انژکتور (Injection System)

سیستم ایمنی غیرفعال (Passive Safety)

سیستم تعلیق و سیستم فرمان (Suspension system & Steering System)

نفرات برتر آزمون کوتک (Cotech) رنو

نفرات برتر آزمون کوتک (Cotech) رنو

نفرات برتر شبکه های مختلف به شرح زیر است:

شبکه سایپایدک: آقای میرطاهر طاهائی از اردبیل، آقای محسن مسافر از قزوین، آقای محسن رمضانی از قوچان، سرکار خانم آزاده خزائی از گرگان، آقای اکبر رنجبری از بجنورد، آقای مصطفی حسین پور از تهران، آقای سید علی موسوی کانی از بابلسر و آقای سینا کاظمی پور از رامسر.

شبکه ایساکو: آقای محمدعلی رونقی از بجنورد، آقای مهدی خلج از همدان، آقای محمد کوچک خان از ارومیه، آقای مجتبی خردمند از اردکان، آقای محسن جعفری از زنجان، آقای رضا نونهال از گرگان، آقای سینا جعفری از تهران، آقای جواد منزه از ارومیه، آقای محمدرضا قاسمی آذر از تبریز.

علیرغم برنامه ریزی های انجام شده جهت تقدیر از نفرات برتر با حضور مدیران ارشد شرکت های رنوپارس و ایساکو و سایپایدک، به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و بواسطه پرهیز از بروز هر گونه ریسک ابتلا، صرفا به ارسال گواهینامه و جوائز بسنده گردید.


کلید واژه ها: محصولات رنو آزمون کوتک رنو